וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם: שלי אן פרייזר זכתה בזהב ב-100 מטר נשים

הג’מייקנית השאירה אבק לכל יריבותיה עם 10.71 שניות. זהב לדייויד אוליבר ב-110 משוכות. רק כסף לרנו לאבילני במוט

אחרי שההתרגשות מגמר הריצה ל-100 מטר גברים חלפה, נערך הערב (שני) יום התחרויות השלישי באליפות העולם במוסקבה, ובו חגגה ג'מייקה דאבל בריצות הקצרות. זה קרה לאחר ששלי אן פרייזר-פרייס הנפלאה זכתה בזהב בריצת 100 מטר לנשים, בפער גדול משאר יריבותיה. ב-110 מטר משוכות לגברים זכה דייויד אוליבר האמריקאי, בעוד ההפתעה הגדולה של היום הגיעה דווקא מענף הקפיצה למוט, שם הדהים רפאל הולצדפה הגרמני את רנו לאבילני הצרפתי.

האצנית הג'מייקנית שלי אן פרייזר פרייס. רויטרס
עכשיו מותר לה גם להוציא לשון. פרייזר פרייס/רויטרס

100 מטר נשים:

אחרי שקבעה את התוצאה הטובה ביותר השנה (10.77 שניות) וגם בחצי הגמר (10.87), הראתה שלי אן פרייזר-פרייס הנפלאה שכוחה עוד במותניה, השאירה אבק לכל יריבותיה וקבעה תוצאה נפלאה של 10.71 שניות - מאית אחת פחות משיאה האישי, ותוצאת השנה בעולם. לא מספיק? ובכן, מדובר בתוצאה הטובה ביותר באליפויות העולם מאז שמריון ג'ונס עצרה את השעון על 10.70 שניות ב-1999, ובתוצאה הרביעית בטיבה בהיסטוריה.

ההפתעה של הערב הגיעה מכיוונה של מיוריאל אהורה מחוף השנהב, שסיימה שניה בזמן של 10.93 שניות, מאית פחות מכרמליטה ג'טר האמריקאית, שקטפה את הארד עם 10.94 שניות. קרון סטיוארט הג'מייקנית הוותיקה סיימה חמישית ואילו ובלסינג אוקגברה הניגרית שנכנסה לאליפות בכושר מצוין סיימה שישית בלבד.

שלי אן פרייזר-פרייס לפני כרמליטה ג'טר. רויטרס
אין שניה לה. פרייזר-פרייס מקדימה את ג'טר/רויטרס

110 מטר משוכות גברים:

דייויד אוליבר, שהגיע לאליפות בכושר מצוין וסיים את חצי הגמר עם הזמן השני בטיבו, ניצח עם תוצאה עגולה של 13.00 שניות. בן ארצו ריאן ווילסון האמריקאי קטף את מדליית הכסף עם תוצאה של 13.13 שניות, ואילו סרגיי שובנקוב הרוסי, שקבע 13.20 בחצי הגמר, הקפיץ את כל האצטדיון במוסקבה כשזכה במדליית הארד עם תוצאה של 13.24 שניות. שיאן העולם אריאס מריט, שהעפיל עם התוצאה הגרועה ביותר, סיים שישי בלבד עם 13.31 שניות.

דייויד אוליבר רץ המשוכות האמריקאי לאחר זכייתו בזהב. רויטרס
ריצה מצוינת. אוליבר/רויטרס

קפיצה במוט גברים:

בגובה של 5.96 מטר, רנו לאבילני החל לרוץ לקפיצה הגדולה של השנה שלו. אם היה עובר - היה זוכה בזהב. אלא שהצרפתי הנפלא שכבר קבע העונה תוצאה של 6.02 מטר פסל בפעם השלישית, ומדליית הזהב הלכה לרפאל הולצדפה, הגרמני המפתיע שרשן לא פסל באף אחד מהגבהים הקודמים ועבר 5.89 מטר כבר בנסיון הראשון. בכך השלים הולזדפה קפיצה אדירה - מאלוף העולם לנוער ועד אלוף העולם לבוגרים. גרמני נוסף, ביורן אוטו, זכה בארד עם 5.82 מטר. ולנטין לאבילני הודח בשלב מוקדם, כשפסל שלוש פעמים בגובה ההתחלתי של 5.50 מטר.

קופץ המוט הגרמני רפאל הולזדפה. רויטרס
איזה הישג אדיר. הולצדפה/רויטרס

400 מטר נשים:

האלופה האולימפית, סניה ריצ'רדס, כשלה במוקדמות בארצות הברית ולא הגיעה לאליפות, ומי שניצלה זאת עד תום היתה כריסטין אוהורוגו, שזכתה בזהב בדרמה הגדולה ביותר שראינו עד כה במוסקבה. הבריטית שסיימה שניה באולימפיאדה האחרונה פיגרה אחר אלופת העולם מ-2011, אמנטל מונטשו מבוצואנה, אך ביצעה קאמבק פשוט ענק וממש על קו הסיום עקפה את יריבתה ועצרה את השעון על 49.41 שניות (שיא בריטי חדש) - אלפיות השניה פחות ממונטשו, שהסתפקה בכסף. אנטונינה קריבושפקה הרוסיה קטפה את הארד עם 49.78 שניות.

צילום הפוטו פיניש לריצת 400 מטר נשים, בה ניצחה כריסטין אוהורוגו את אמנטל מונטשו. GettyImages
כמה קרוב זה היה! אוהורוגו מקדימה את מונטשו בצילום הפוטו פיניש/GettyImages

400 מטר גברים (חצי גמר):

לשון מריט, הפייבוריט הגדול, סיים עם הזמן המהיר ביותר בחצי הגמר - 44.60 שניות. ההפתעה של הערב הגיעה מכיוונו של יוסף אחמד מסרחי הסעודי, שסיים עם הזמן השני בטיבו - 44.61 שניות - שיא אישי עבורו. מועמד נוסף למדליה הוא קיראני ג'יימס, שאמון על הזמן הטוב ביותר השנה (43.96 שניות), וסיים ראשון במקצה שלו עם 44.81 שניות. שני המאזבים הגדולים היו ארמן הול (45.54 שניות) האמריקאי וקווין בורלי (45.03 שניות), שלא העפילו לגמר.

האצן האמריקאי לשון מריט. רויטרס
בלי בעיות. מריט/רויטרס

יידוי פטיש גברים:

פאבל פאיז'דק הפולני זכה בזהב אחרי שקבע את תוצאת השנה בעולם - 81.97 מטר, כבר בנסיון הראשון שלו. כריסטיאן פארס ההונגרי שלפני שנה זכה בזהב בלונדון סיים הפעם רק שני, עם תוצאה של 80.30 מטר. לוקאש מליץ הצ'כי זכה בארד עם אחרי יידוי של 79.36 מטר.

מיידה הפטיש הפולני פאבל פאיז'דק. GettyImages
תוצאת השנה כבר בנסיון הראשון. פאבל פאיז'דק בטירוף/GettyImages

הדיפת כדור ברזל נשים:

מי יכולה לעצור את ואלרי אדאמס? הניו זילנדית בת ה-28 זכתה כמעט בכל תואר אפשרי מ-2007: שלוש אליפויות עולם, שתי אולימפיאדות ושתי אליפויות עולם באולם (עם מדליית כסף נדירה ב-2010), והנה עוד מדליית זהב לארון. הפעם זה קרה בזכות הדיפה של 20.88 מטר - שני סנטימטר פחות מתוצאת השנה אותה קבעה לפני כשבועיים וחצי. כריסטינה שוואניץ' הגרמניה סיפקה שיא אישי מצוין של 20.41 מטר וזכתה במדליית הכסף, בעוד ליז'יאו גונג הסינית הסתפקה בארד עם 19.95 מטר. ייבגניה קולודקו המקומית, שסיימה כסגנית של הניו זילנדית בלונדון 2012, אכזבה וסיימה חמישית בלבד.

ואלרי אדאמס, הודפת כדור ברזל ניו זילנדית. רויטרס
לא מכירה צבע אחר מזהב. אדאמס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully