וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אסיה: איראן והפיליפינים עלו לגמר

10.8.2013 / 17:12

הנבחרות הבטיחו את מקומן באליפות העולם הבאה בספרד, כשהמעפילה השלישית תקבע במשחק בין דרום קוריאה לטיוואן

נבחרות איראן והפיליפינים ייפגשו מחר (ראשון) בגמר אליפות אסיה 2013, שנערכת בפיליפינים, לאחר שהיום ניצחו הנבחרות בחצי הגמר ובכך הבטיחו את מקומן באליפות העולם בספרד בשנה הבאה. הנבחרת השלישית שתעפילו מאסיה לאליפות תיקבע במשחק על המקום השלישי בין דרום קוריאה לטיוואן, שהדיחה בסנסציה גדולה את נבחרת סין החזקה ברבע הגמר.

שחקני נבחרת איראן חוגגים. AP
ושוב איתכם. נבחרת איראן חוגגת עלייה לעוד גמר/AP

איראן, שהעפילה לפני ארבע שנים לאליפות העולם הראשונה שלה, תנסה להשלים זכייה שלישית באליפות אסיה מתוך ארבע אליפויות. היום לא התקשתה הנבחרת כשהביסה את טיוואן 60:79, וזאת למרות פיגור מפתיע בסיום הרבע הראשון של 23:14. הרבע שגמר את המשחק היה השלישי אז ניצחה הרפובליקה האיסלאמית 4:19. את האיראנים הוביל הרכז הותיק מהדי קמראני עם 19 נקודות, כששחקן ה-NBA חאמד חדאדי הוסיף 17 נקודות ו-14 ריבאונדים. בטיוואן בלט קווינסי דיוויס עם 16 נקודות.

כאמור, בגמר תשחק עם איראן מול הפיליפינים, שהעפילו בפעם החמישית לאליפות העולם, שם אף זכו במדליית הארד בשנת 1954. הנבחרת המארחת, שזכתה חמש פעמים באליפות אסיה, ניצחה בתום דרמה את דרום קוריאה החזקה 79:86, וזאת למרות ששתי דקות לסיום עוד הוליכו הקוריאנים 76:77. את הפיליפינים הוביל ג'ייסון וויליאם עם 17 נקודות, כשהפורוורד ז'אן-מארק פינגריס הוסיף 16 נקודות ו-10 ריבאונדים. בדרום קוריאה בלט מינגו קים עם 27 נקודות.

לאליפות העולם, שכאמור תערך בשנה הבאה בספרד, מעפילות 24 נבחרות, כשעוד לפני אליפויות היבשות כבר עלו ארבע - המארחת ספרד, האלופה האולימפית ארצות הברית ונציגות אוקיאניה ניו זילנד ואוסטרליה. מלבד שלוש המעפילות מאסיה, יצטרפו לאליפות שלוש המנצחות מאליפות אסיה שתיערך בחוף השנהב, ארבע הראשונות באליפות האמריקות שתיערך בונצואלה, ושש הראשונות באליפות אירופה שתיערך בסלובניה. בנוסף תחלק פיב"א ארבעה כרטיסים חופשיים.

שחקן נבחרת הפיליפינים גבריאל דניאל נורווד. AP
קאמבק גדול. נורווד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully