וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את אסטרה ג'ורג'יו: התקפית, ברזילאית, לא מנוסה

9.8.2013 / 15:27

חסרת ניסיון באירופה אבל עם ניצחונות יפים, בוקארי ויאיא בסגל אבל בלי אצטדיון ביתי, שישה זרים בהרכב והרבה תקוות. הכירו את היריבה

יממה לאחר שראתה את פנדורי מדיחה את הפועל תל אביב, מכבי חיפה קיבלה בעצמה יריבה מרומניה בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית - אסטרה ג'ורג'יו. זו לא סטיאווה בוקרשט, אותה הביסה מכבי חיפה לפני שנתיים 0:5 בקרית אליעזר בשלב הבתים של הליגה האירופית, אבל מדובר בכוח עולה בכדורגל הרומני וביריבה שאין להמעיט בערכה. היתרון המשמעותי של מכבי חיפה יהיה הניסיון האירופי.

אסטרה ג'ורג'יו תמונה קבוצתית (צילום: האתר הרשמי של אסטרה). מכבי חיפה
עד עכשיו הרשימה באירופה. אסטרה/מכבי חיפה

עד לפני עשור וחצי מדובר היה בקבוצה אלמונית לחלוטין. אסטרה נוסדה ב-1934, עברה כמה גלגולים כאסטרה רומניה ואסטרה פלוישטי, ורק ב-1992 העפילה לראשונה לליגה השלישית ברומניה. ב-1996 המועדון התאחד עם דנוביאנה בוקרשט ונקרא דנוביאנה פלוישטי, אבל אחרי העלייה לליגה השנייה חזר להיקרא אסטרה. ב-1998 רשמה אסטרה הישג היסטורי עם העפלתה לליגה הבכירה ברומניה, ושיחקה בה חמש שנים ברציפות עד לאיחוד עם פטרולול פלוישטי. שינויי השמות והאיחודים נמשכו, עד שבקיץ 2009 חזרה הקבוצה לליגה הבכירה, שבה להיקרא אסטרה פלוישטי והתפארה בכינוי "השדים השחורים".

בספטמבר 2012 שם הבעלים יואן ניקולאה סוף לתקופה בת 78 שנים של המועדון בפלוישטי, ועבר לג'ורג'יו שבדרום רומניה, העיר בה נולד. אסטרה גם עברה לאצטדיון חדש וקומפקטי על שם מרין אנסטסוביץ' (7,000 מקומות) שלא עומד בתקן האירופי, והחלה את השהות בו עם ניצחונות מרשימים של 0:4 על גז מתאן מדיאש, 1:5 על טורנו, 1:4 על פנדורי ו-0:4 על גלוריה בסיטריצה. התנופה הזו הובילה את אסטרה להישג שיא, עם המקום הרביעי בליגה הרומנית ולראשונה אי פעם גם כרטיס למפעל אירופי.

סיידו יאיא שחקן מכבי חיפה (אמצע) עם אייל גולסה. אדריאן הרבשטיין
סיידו/אדריאן הרבשטיין

במשחק הראשון אי פעם באירופה, אסטרה התארחה אצל דומז'אלה בסיבוב המוקדמות הראשון וניצחה 0:1, כשבגומלין עשתה זאת עם 0:2 באצטדיון הלאומי בבוקרשט. לאחר מכן אירחה באותו מגרש את אומוניה ניקוסיה וסיימה ב-1:1, אך עלתה שלב בזכות ניצחון 1:2 בקפריסין. בסיבוב המוקדמות השלישי קיבלו הרומנים את טרנצ'ין מסלובקיה, ולא התקשו לנצח 1:3 בחוץ במשחק הראשון. הגומלין הסתיים ב-2:2 באצטדיון החדש בבוקרשט, ונראה כי היעדר הביתיות בהחלט מפריע לקבוצה, שבליגה פתחה את העונה עם שני ניצחונות משני משחקים.

ולנטין סינסקו היה מאמן הקבוצה במרבית העונה שעברה, אבל פוטר באפריל לאחר שלושה הפסדים רצופים ובמקומו מונה דניאל איסאילה בן ה-41, ששיחק בעבר כבלם במדי בראשוב וראפיד בוקרשט, ואימן לאחרונה את בראשוב, ספורטול וטרגו מורש. איסאילה דוגל בכדורגל התקפי, כאשר המשחק שלו בנוי על הקשר ההתקפי המצוין קונסטנטין בודסקו, שכבש את צמד השערים בגומלין מול ניקוסיה (לכן קיבל את הכינוי המתבקש "גיבור ניקוסיה"), הבקיע גם בניצחון החוץ על טרנצ'ין והחל את הליגה עם חמישה שערים בשני משחקים (שלושער לרשת ויטורול קונסטנצה ועוד צמד לרשת בראשוב). בודסקו גם משמש כקפטן כאשר אנדריי מורשאן לא משחק, ופרט לשניים האלה הרומנים הבכירים הנוספים הם הבלם ולריקה גמאן, שהיה מועמד להפועל תל אביב, והשוער הצעיר סילביו לונג ג'וניור שכבר זומן לסגל הנבחרת.

בגזרת השחקנים הזרים, מכבי חיפה תפגוש שני שחקנים מוכרים - סיידו יאיא וסאדאת בוקארי. הקשר הגנאי בן ה-23 שיחק במכבי חיפה שנתיים וספג לא מעט ביקורות במהלך התקופה שלו בישראל, לפני שעבר לרומניה בקיץ 2012. בעונה שעברה שותף יאיא ב-25 משחקים וכבש שער ליגה אחד, בעוד חברו בוקארי בן ה-24, גנאי אף הוא, הבקיע חמישה שערי ליגה ב-16 משחקים. בוקארי, כזכור, היה שחקן המריבה בין הפועל תל אביב למכבי חיפה בינואר 2010, חתם על חוזה ארוך טווח אצל הירוקים, אבל לא השתלב ונשכח מהתודעה. יאיא שנחשב לשחקן הרכב, נפצע במשחק הראשון מול אומוניה ומאז לא שיחק. לעומתו, בוקארי שסובל כרגע גם הוא מפציעה בדרך כלל משולב כמחליף, כבש במשחק הביתי נגד דומז'אלה. שני האקסים נמצאים בספק למפגש מול הירוקים.

שחקן מכבי חיפה בוקארי סאדאת. ברני ארדוב
זמן טוב לנקמה. בוקארי/ברני ארדוב

לאסטרה יש עוד כמה זרים, ביניהם החלוץ הניגרי קהינדה פטאי (גם הוא פצוע כרגע) והברזילאי וויליאם, שכבשו צמד כל אחד בליגה העונה. גם הקשר הצרפתי החדש ונסן לבאן אמור להיות שחקן משמעותי, אחרי שעשה שנים יפות באנורתוזיס פמגוסטה. ג'וניור הברזילאי, טקיוקי סטו היפני וסיאם בן יוסף הטוניסאי נחשבים גם הם לשחקני הרכב, בקבוצה שבדרך כלל מציגה שישה זרים לפחות בין ה-11.

שחקן אסטרה אנדריי מוירסאן. GettyImages
סינדרלה, שלא רוצה להתעורר. אסטרה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully