וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס סאהה הודיע על פרישה מכדורגל

החלוץ הצרפתי חגג יום הולדת 35 עם הודעה על כך שהוא תולה את הנעליים: "תודה על האתגרים, העזרה, הזיכרונות והתשוקה"

החלוץ הצרפתי לואיס סאהה שחוגג היום (חמישי) את יום הולדתו ה-35 הודיע באמצעות הטוויטר על פרישה מכדורגל. "אני רוצה להודות לכל המאמנים, אנשי הצוות, החברים לקבוצה, היריבים, האוהדים וכל התמיכה והאהבה שקיבלתי במהלך הקריירה", צייץ השחקן. "אני אדם גאה, אבל בלי כולכם לא הייתי מי שאני עכשיו. תודה על האתגרים, העזרה, הזיכרונות והתשוקה. אפסיק להיקרא כדורגלן מקצועני ואני מאחל לכל הכישרונות הצעירים שייהנו מכדורגל כמוני. אני אוהב אתכם ושוב תודה".

לואיס סאהה שחקן טוטנהאם. Clive Mason, GettyImages
כבש במדי טוטנהאם את השער האחרון בקריירה. סאהה/GettyImages, Clive Mason

קריירת המשחק הבוגרת של סאהה החלה במץ, קבוצתו היחידה בכדורגל הצרפתי. בינואר 1999 הושאל לחצי עונה לניוקאסל, כבש שער אחד ועזר לקבוצה להעפיל לגמר הגביע האנגלי. לאחר ששב למץ לעונה נוספת, נמכר בשנת 2000 לפולהאם והחל רומן של 13 שנה עם הפרמיירליג האנגלית. התקופה בפולהאם הייתה מהטובות בקריירה של סאהה, שכבר בעונתו הראשונה עזר לקוטג'רס לעלות לפרמיירליג ובסך הכול כבש 53 שערי ליגה ב-117 הופעות.

בינואר 2004 נרכש על ידי מנצ'סטר יונייטד תמורת 12.4 מיליון ליש"ט. הפתיחה הייתה סוערת והצרפתי כבש שבעה שערים עד תום העונה. בהמשך הקריירה באולד טראפורד סבל מלא מעט פציעות ולא הרבה לשחק. למרות זאת, הוא היה שותף לזכיית השדים האדומים בשתי אליפויות ובליגת האלופות ב-2008. בתום אותה עונה, עזב את מנצ'סטר יונייטד והצטרף לאברטון.

שלוש עונות וחצי העביר החלוץ בגודיסון פארק ובעונת השיא שלו ב-2009/10 כבש 13 שערי ליגה. ביום האחרון של חלון ההעברות בינואר 2012 עבר לטוטנהאם לחצי עונה, במדיה כבש את השער האחרון בקריירה, ב-1:3 על בולטון ברבע גמר הגביע האנגלי. חוזהו לא הוארך ובקיץ הוא חתם לעונה אחת בסנדרלנד. סאהה רשם 14 הופעות במדי החתולים השחורים ולא הצליח לכבוש. בראשית פברואר חתם בלאציו האיטלקית על חוזה לחצי עונה וזאת לאחר שהביאנקוצ'לסטי איבדו את מירוסלב קלוזה שנפצע. סאהה הספיק לשחק שש פעמים במדי לאציו ולא הצליח לכבוש.

על פי נתונים רשמיים, סאהה רשם בקריירה 488 הופעות וכבש 159 שערים. בנבחרת צרפת הוא רשם 20 הופעות, ביניהן ביורו 2004 ובמונדיאל 2006, וכבש ארבעה שערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully