וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלושקו נכנעה לסטוסור בטורונטו, פאר עלתה שלב בסוז'ו

גלושקו הפסידה 5:7, 6:2, 6:3 לאוסטרלית (11 בעולם) אחרי קרב צמוד. פאר ברבע הגמר בסין אחרי 6:7, 3:6 על דיאס

הטניסאית הישראלית יוליה גלושקו (137 בעולם) מתחה הבוקר (רביעי) את סמנתה סטוסור האוסטרלית (11 בעולם), אבל בסופו של דבר הודחה בסיבוב הראשון של טורניר גביע רוג'רס בטורונטו קנדה (סך פרסים של 2.36 מיליון דולר), אחרי שהפסידה ליריבתה העדיפה 5:7, 6:2, 6:3 אחרי קרב קשה שנמשך שעתיים ו-11 דקות.

עבור גלושקו, ששיחקה השנה לראשונה בטורניר גרנד סלאם (רולאן גארוס) וחלפה (זמנית) על פני שחר פאר בדירוג העולמי, זו הפעם הראשונה שהיא בהגרלה ראשית של טורניר כל כך גדול. סטוסור, מנגד, הגיעה למשחק מעט תשושה אבל בכושר מרשים, אחרי שרק יומיים לפני כן זכתה בטורניר קרלסבאד בקליפורניה, כולל ניצחון מרשים בגמר על ויקטוריה אזרנקה.

למרות זאת, הישראלית התמודדה במשך דקות ארוכות כשווה מול שווה מול יריבתה המצוינת, ורק חוסר הניסיון וחוסר הריכוז שלה בדקות ההכרעה מנע ממנה סנסציה.

יוליה גלושקו. ברני ארדוב
לא רחוקה מסנסציה. גלושקו/ברני ארדוב

בפתיחת המשחק הישראלית לא נראתה לחוצה מהמעמד, והשיגה שבירה מהירה במשחקון השלישי. סטוסור השוותה מהר, אבל גלושקו השיגה שבירה ברגע הנכון, במשחקון ה-11, ועם שני אייסים השלימה ניצחון 5:7 במערכה הראשונה בעזרת טניס איכותי ואגרסיבי.

במערכה השנייה האוסטרלית הגבירה קצב, הגישה בצורה טובה יותר, ועלתה ל-1:4 מהיר בדרך ל-2:6 קל, כשהישראלית לא מנצלת את שתי אפשרויות השבירה שלה.

את המערכה המכרעת גלושקו פתחה היטב עם שבירה מהירה, אבל סטוסור, שנראתה מתוסכלת מהעקשנות של גלושקו, שוב הגיבה בשבירה משלה. במצב 3:4 לאוסטרלית, גלושקו ביצעה שתי טעויות בלתי מחויבות ברציפות ואפשרה לסטוסור לעלות ל-3:5. גלושקו עוד הצילה נקודת משחק, אבל נכנעה.

הישראלית תתנחם בפרס כספי של 6,400 דולר. סטוסור פוגשת בשלב הבא את קרלה סוארס נבארו הספרדייה (19 בעולם) שניצחה 4:6, 4:6 את ג'יימי המפטון (25).

שחר פאר טניסאית ישראלית. GettyImages
מתחילה להזכיר את הימים הטובים. שחר פאר/GettyImages

כמה שעות אחרי שגלושקו חוותה אכזבה, שחר פאר דווקא עשתה חיל בסיבוב השני של טורניר סוז'ו בסין (סך פרסים 125 אלף דולר). הישראלית שמדורגת 113 בעולם ומופיעה כשלישית בטורניר וניצחה בסיבוב הראשון את ליו צ'אנג המקומית פגשה את זרינה דיאס מקזחסטאן (204 בעולם) וניצחה אותה 6:7, 3:6 תוך שעה ו-44 דקות.

שתי הטניסאיות לא הצליחו לשמור על ההגשות שלהן במערכה הראשונה והשיגו כל אחת שלוש שבירות עד לשובר השוויון, בו פאר הצליחה להכניע את יריבתה עם 6:8 מצוין. גם במערכה השנייה השתיים שברו אחת את השנייה, אבל פאר ניצלה שלוש הזדמנויות שבירה מתוך שש שהיו לה כדי להשיג יתרון ולהשלים ניצחון 3:6.

בסיבוב הבא, שנחשב למעשה לרבע הגמר, תתמודד פאר נגד יי-מיאו ז'ו הסינית שמדורגת 139 בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully