וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד: אייאקס תעשה היסטוריה?

הכוכבים נוטשים את הליגה, אבל לדה בור זה לא מפריע: הוא רוצה אליפות רביעית ברציפות. ילדי פ.ס.וו או פיינורד יפריעו?

אליפות רביעית ברציפות, לראשונה בתולדותיה - זו מטרת העל של אייאקס, שהוציאה הערב (שישי) לדרך את עונת 2013/14 בארדיביזיה ההולנדית עם ניצחון קל 0:3 על רודה (שערים של ריקרדו ואן ריין, סים דה יונג ו-ויקטור פישר). הקבוצה מאמסטרדם השאירה אבק ליריבותיה בשנים האחרונות ופרנק דה בור, שפתח את העונה עם זכייה בסופרקאפ על חשבון אלקמאר, מקווה לרשום הישג שגם רינוס מיכלס, יוהאן קרויף או לואיס ואן חאל לא רשמו. פ.ס.וו איינדהובן, ששינתה את פניה והפכה מקבוצת כוכבים לחממה של צעירים, ופיינורד תארובנה מאחור.

שחקני אייאקס חוגגים אליפות. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
יחגגו בפעם הרביעית? שחקני אייאקס/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

אייאקס, כאמור, היא הקבוצה שכולם רוצים להפיל. דה בור התגבר בעונה שעברה על עזיבתו של יאן ורטונגן, שרד גם יכולת בינונית לאורך כמעט מחצית עונה ובסוף שמר על הכתר בזכות חבורת הכישרונות שלו, אותה הוביל כמובן כריסטיאן אריקסן. הדני הצעיר מועמד לעבור לקבוצות בכירות יותר ודה בור כבר הצהיר כי הוא מחפש מחליף, אבל בינתיים אייאקס עדיין יכולה ליהנות ממנו ותנסה לשמש גם כקרקע לפריחתו של בויאן קרקיץ'. היהלום מברצלונה לא הצליח ברומא ומילאן, ואולי באחות ההולנדית של האימפריה מקטלוניה יצליח לבוא לידי ביטוי. המאמן עצמו האריך חוזה עד 2017 ואיתו גם הקפטן סים דה יונג.

כריסטיאן אריקסן, שחקן אייאקס. GettyImages
דה בור כבר מחפש לו מחליף. כריסטיאן אריקסן/GettyImages

פ.ס.וו איינדהובן עברה מהפך של ממש. סגל הכוכבים לא הצליח להביא אליפות לאצטדיון פיליפס, ואחרי שבע שנים רעות מקווים האוהדים שכוכב העבר פיליפ קוקו ינהיג את המהפכה בשנת ה-100 של המועדון. אז מארק ואן בומל פרש וכוכבים דוגמת קווין סטרוטמן (רומא) ג'רמיין לנס (דינמו קייבו) ודריס מרטנס (נאפולי) נמכרו, אבל פ.ס.וו ביצעה רכש חכם ואם הכול יתחבר אמורה לקרוא תיגר על אייאקס. הרכש המרכזי היה כמובן אדם מאהר, כוכב הנבחרת הצעירה שנרכש תמורת 6.5 מיליון יורו מאלקמאר. אליו הצטרפו גם ג'פרי ברומה, פלוריאן יוספזון שחברו לשלל צעירים מוכשרים שהרכיבו מול זולט וארחם באמצע השבוע את ההרכב הצעיר בתולדות המועדון. השחקן הוותיק היחיד היה סטין סחארס בן ה-29, שחזר מספורטינג ליסבון.

אדם מאהר שחקן פ.ס.וו איינדהובן. GettyImages
פ.ס.וו החדשה. אדם מאהר, מימין/GettyImages

פיינורד, שזכתה בגביע ההולנדי על חשבון פ.ס.וו, מקווה שוב להיות בצמרת ואולי להפתיע את שתי היריבות הגדולות. אמנם המועדון מרוטרדאם סובל מבעיות כלכליות והמאמן רונאלד קומאן לא ביצע שום רכש, אבל לפיינורד עדיין יש את הסקורר האיטלקי הנפלא גרציאנו פלה, שהתעלל בהגנות הליגה עם 27 שערים בעונה שעברה. יחד עם שחקני הנבחרת ברונו מרטינס אינדי ויורדי קלאסי, לפיינורד יש על מי להתבסס למרות תקופת הכנה לא מרשימה.

גרציאנו פלה שחקן פיינורד. GettyImages
פיינורד בלי רכש. גרציאנו פלה/GettyImages

מי שנחלשה במהלך הקיץ היא טוונטה, שמינתה את מייקל יאנסן למאמן ואיבדה שחקנים מובילים דוגמת הבלם דוגלאס, דמיטרי בוליקין, לירוי פר ונאסר צ'אדלי. גם ויטסה נאלצה להיפרד ממלך שערי הליגה ווילפריד בוני (סוונסי), מהקשר מרקו ואן חינקל (צ'לסי) וכן מהמאמן פרד רוטן. פטר בוס שהגיע מהראקלס הוא המאמן החדש, ואולי אצלו דן מורי יקבל יותר דקות משחק. אלקמאר נפרדה אף היא משני שחקנים משמעותיים - מאהר שעבר לפ.ס.וו וגם ג'וזי אלטידור שנמכר לסנדרלנד. למרות זאת, אולי אחת מהשלוש תתגלה כסוס השחור של הליגה. ואולי תהיה זו בכלל הירנביין של מרקו ואן באסטן.

שחקן ויטסה ארנהם, ווילפריד בוני. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
גל נטישות. ווילפריד בוני/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully