וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאצ'יי לאמפה מתקרב לברצלונה, ג'וש קרטר בסיינה

על פי דיווחים בספרד, אקס מכבי תל אביב סיכם אצל סגנית האלופה. אקס אשדוד עובר לטוסקנה, פוצ'יוס חוזר לז'לגיריס

אחרי שצירפה את קוסטאס פפניקולאו, ג'ואי דורסי ובוסטיאן נכבאר, ברצלונה לא עוצרת: על פי דיווח ב"אל מונדו דפורטיבו", הקטלאנים קרובים להחתים את אקס מכבי תל אביב ושחקן קוצ'ה ויטוריה כיום, מאצ'יי לאמפה. הסנטר הפולני מחזיק בחוזה לעונה נוספת בקבוצה הבאסקית, אך זו מצויה בקשיים כלכליים ומנסה למכור את כוכביה לכל המרבה במחיר.

שחקן ברצלונה אנטה טומיץ' מול שחקן קאחה לבוראל מאצ'יי לאמפה. GettyImages
עכשיו הוא חובר אליו. לאמפה/GettyImages

ברצלונה כבר פנתה אליה בנוגע ללאמפה וקרובה לסיכום עם השחקן ועם ויטוריה על גובה הפיצוי אותו תשלם. בתחילה רצתה ברצלונה להחתים את הסנטר המקסיקני גוסטבו איון ששיחק בעונה החולפת במילווקי באקס, אך הוא החליט להישאר ב-NBA ולנסות את מזלו בקבוצה אחרת בליגה הטובה בעולם.

לאמפה (2.10, 28) הגיע לויטוריה בעונת 2011-2012 ובתוך כמה חודשים הפך לאחד משחקני המפתח של הקבוצה הבאסקית. אשתקד פרח תחת המאמן ז'אן טבק והעמיד ממוצעים של 13.9 נקודות (51% לשתיים, 31% לשלוש, 76% מהעונשין) ו-1.6 ריבאונדים למשחק. הוא היה אחד מהבולטים בקאמבק המרשים של ויטוריה בשלב הבתים וסייע לה להעפיל להצלבה, שם הודחה על ידי צסק"א. לאמפה שיחק למשך תקופה קצרה במכבי תל אביב בעונת 2009-2010, אך שוחרר במהלך אותה עונה וטען כי מאמן הצהובים דאז פיני גרשון "לא ידע להסביר מה הוא רוצה ממנו". עוד שיחק לאמפה בעבר בחימקי מוסקבה ובקאזאן הרוסיות ובניו יורק, פיניקס, ניו אורלינס ויוסטון מה-NBA.

ג'וש קרטר, מכבי אשדוד. קובי אליהו
משתדרג ליורוליג. ג'וש קרטר/קובי אליהו

* על פי דיווחים באיטליה, סיינה סיכמה עם אקס מכבי אשדוד ג'וש קרטר, שיצטרף לקבוצה הטוסקנית שנבנית מחדש תחת המאמן הטרי מרקו קרספי. הקלע (26, 2.00) שיחק בעונה החולפת בספרטק סנט פטרסבורג הרוסית והעמיד ממוצעים של 9.4 נקודות, 3.6 ריבאונדים ו-1.9 אסיסטים בליגה הרוסית. בליגת מזרח אירופה, החזקה יותר, קרטר שיפר במעט את ממוצעיו ל-10.5 נקודות ו-3.3 ריבאונדים למשחק.

קרטר הגיע לרוסיה לאחר שנתיים מוצלחות באשדוד, עימה אף העפיל לגמר הפיינל פור שם הפסידה הקבוצה מהעיר הנמל למכבי תל אביב במשחק האליפות. בעונתו האחרונה בישראל קרטר נבחר לחמישיית העונה והעמיד ממוצעים של 17.1 נקודות למשחק. הוא יחבור לגארד אריק גרין שחתם בתחילת השבוע בקבוצה מטוסקנה ויגיע הישר ממכללת וירג'יניה טק בה הצטיין כסיניור עם 25 נקודות, 4 ריבאונדים ו-3.8 אסיסטים למשחק. גרין אף נבחר בדראפט האחרון במקום ה-46 על ידי דנבר נאגטס.

שחקן ריאל מדריד מרטינאס פוצ'יוס. Panagiotis Moschandreou, GettyImages
חזרה למקורות. פוצ'יוס/GettyImages, Panagiotis Moschandreou

* הרכז הספרדי הותיק קרלוס קבסאס (1.87, 33) מצטרף לפואנלברדה הקטנה. קבסאס, לשעבר שחקן נבחרת ספרד ומי שהיה שותף לדור הזהב הספרדי ושיחק בנבחרות הנוער יחד עם פאו גאסול וחואן קרלוס נבארו, מגיע לקבוצה ממדריד מסראגוסה במדיה סיים את העונה החולפת. הוא החל את העונה הקודמת בקוצ'ה ויטוריה אך שוחרר, כך על פי דיווחים, מאחר וחשדו במועדון כי הוא מדליף סודות מחדר ההלבשה לתקשורת.

* הגארד הליטאי מרטינאס פוצ'יוס חוזר לז'לגיריס קובנה, במדיה פרץ לפני שנתיים. פוצ'יוס (27, 1.96) שיחק בשנתיים האחרונות בריאל מדריד בהצלחה חלקית, ונעדר למשך תקופה ארוכה בעונה החולפת בשל פציעה טורדנית ברגלו. פוצ'יוס סיכם לשנתיים בשורות אלופת ליטא.

* שחקן נוסף שבדומה לג'וש קארטר עוזב את ספרטק סנט פטרסבורג הוא הגארד התזזיתי זאק רייט, שחתם אתמול בבאמברג הגרמנית. רייט, שאף מחזיק באזרחות בוסנית ונחשב לשחקן הגנה מצוין, העמיד אשתקד ממוצעים של 9.5 נקודות, 3.2 ריבאונדים ו-3 אסיסטים למשחק בליגת מזרח אירופה.

קרלוס קבסאס (משמאל) בראד אולסן קאחה לבוראל. קובי אליהו
עובר לקבוצה קטנה. קבסאס/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully