וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי יעניק סיוע כספי לאיגוד הג'ודו

בוועד הוחלט להעניק סיוע בסך של 100 אלף ש"ח לשנה הקרובה, באיגוד תקפו: " דרושה עזרה אמיתית ולא כדור אקמול"

יגאל כרמי יו"ר הוועד האולימפי בישראל הטיל על נציגי הוועד האולימפי בישראל להיפגש עם ראשי איגוד הג'ודו ולבחון עמם את הצרכים המיוחדים של הג'ודוקאים האולימפיים באיגוד. לאחר ששמעו את איגוד הג'ודו, קיבלו בוועד האולימפי את המלצות היחידה לספורט הישגי, הזרוע המקצועית שלו, והחליטו לסייע לאיגוד הג'ודו באופן מיוחד בסכום כולל של 100 אלף ש"ח בשנת 2013.

יגאל כרמי יושב ראש הוועד האולימפי. ברני ארדוב
קשובים לספורטאים. כרמי/ברני ארדוב

הוועד האולימפי יסייע לאיגוד הג'ודו במימון לינה וכלכלה לספורטאים בבית הנבחרות, יתמוך במימון חלקי של פיסיותראפיסט באימוני ערב, וכן יסייע במימון חלקי של מאמן כושר או פיסיולוג, זאת לצד התמיכה השנתית הרחבה שמעניק הוועד האולימפי לספורטאים האולימפיים בשיתוף עם מנהל הספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט.

בנוסף, לאחר שווידאו שהמימון לאליפות העולם מובטח לאיגוד הג'ודו מכספי ההכנות האולימפיות של רשות הספורט, כספים שיועברו לאחר הנסיעה, ועל מנת לתמוך באיגוד ביציאה לאליפות העולם בג'ודו הוועד האולימפי בישראל הציע לאיגוד הג'ודו הלוואת גישור (על בסיס רבית מינימאלית המתחייבת בחוק עפ"י ערכי החשב הכללי) על מנת לסייע לאיגוד תזרימית. את ההלוואה יוכל האיגוד להחזיר לוועד האולימפי בסמוך לקבלת הכספים המגיעים לו ממנהל הספורט או במועד שיקבע במשותף בין הצדדים.

"איגוד הג'ודו עשה בשנתיים האחרונות התקדמות אדירה מאז כניסתו של פונטי לתפקיד יו"ר האיגוד כשלצדו עושים בעבודה הקשה המאמנים הלאומים שני הרשקו ואורן סמדג'ה", אמרה יעל ארד, יו"ר ועדת הספורט של הוועד האולימפי בישראל. "אנו מקווים שכל אלה יבואו לידי ביטוי בשנים הקרובות ובמשחקים האולימפיים בריו 2016. הוועד האולימפי ימשיך להיות קשוב לצרכים של האיגודים האולימפיים ולתמוך בהם בכל הדרכים שעומדות לרשותו".

יעל ארד. ניב אהרונסון
התקדמות אדירה. ארד/ניב אהרונסון

באיגוד הג'ודו לא התרשמו מהמחווה, ואמרו בתגובה: "כל עוד לא הגיע כסף לקופת איגוד הג'ודו, נבחרות ישראל לא תצאנה לאליפות העולם. בשנת 2012 הקציב הועד האולימפי לאיגוד הג'ודו 360,000 ש"ח והשנה טרם העביר שקל לקופת האיגוד. ביום שישי האחרון התקיימה ישיבה בין איגוד הג'ודו לבין אנשי הועד האולימפי בה הציעו אנשי הועד לאיגוד הג'ודו סיוע במימון סעיפים תקציביים מסוימים, אולם חלק ניכר מהסעיפים עליהם דובר בעל פה, נעלמו מן המכתב שנשלח אלינו מהועד, סעיפים שעלותם היא לפחות 150,000 שקלים נוספים".

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי הוסיף: "אני לא מבין למה ולמתי שומר הועד האולימפי את התקציב, אותו הוא מקבל באופן סדיר ממועצת ההימורים. ראוי גם שמה שסוכם בעל פה יהיה גם מה שיקרה בפועל ויבוא לידי ביטוי בעזרה אמיתית ומשמעותית ולא בכדור אקמול".

משה פונטי יו"ר איגוד הג'ודו. קובי אליהו
כדור אקמול. פונטי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully