וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת השחקן שקלע את הסל הראשון בהיסטוריה של ה-NBA

בנג'מין "אוסי" שכטמן שקלע ב-1 בנובמבר, 1946 את הסל הראשון במדי הניו יורק ניקס, מת בגיל 94. צפו בסל ההיסטורי

לאורך השנים היו לא מעט ויכוחים לגבי זהותו של השחקן שקלע את הסל הראשון בהיסטוריה של ה-NBA. לפני מספר שנים נערך תחקיר מקיף שהעלה כי היה זה בנג'מין "אוסי" שכטמן, שחקן הניו יורק ניקס, שב-1 בנובמבר לשנת 1946 התכבד בנקודות הראשונות. היום, בגיל 94, הוא הלך לעולמו. שכטמן היה גארד שהוחתם בניקס בכדי לשחק בליגה החדשה שנקראה אז ה-American Basketball League, שלוש שנים לפני שהפכה ל-NBA אחרי האיחוד.

"הם עשו תחקיר בעיתונים, ואז הם אמרו לי- אתה קלעת את הסל הראשון בהיסטוריה של ה-NBA", אמר שכטמן לפני מספר שנים בראיון. "הייתי מופתע. לא היה לי מושג. את אותו משחק סיים הגארד עם 11 נקודות, והניקס ניצחו את טורונטו האסקיס 66:68.

ב-2003 התראיין שכטמן לרשת ESPN וניסה להיזכר בסל ההיסטורי שלו: "קלעתי לייאפ עם שתי ידיים. זו היתה זריקה טיפוסית באותם ימים. אני גם זוכר שהיתה מסירת תן-ולך, אבל אני לא זוכר ממי קיבלתי אותה. הייתי אחד הקלעים המובילים של הניקס (8.1 נקודות למשחק) וסיימתי במקום השלישי בליגה באסיסטים". וכמה קיבל הכוכב הגדול על ההופעות הללו? "השכר שלי היה 60 דולר למשחק. חה! בימים אלו, שחקנים מרוויחים סכום כזה כל דקה".

עם זאת, שכטמן טוען שאין לו תלונות על כך. "אני לא מקנא או כועס על כך. אני חושב שהם האתלטים הגדולים בעולם והשם שווים כל סנט. אני פשוט גאה להיות מחלוצי ה-NBA". שכטמן סיים את אותו ראיון כשענה על שאלה אחרונה. "האם יש לי צער לגבי משהו? בהחלט. הלוואי שיכולתי לדעת איך עושים קרוס-אובר. זה נראה נורא כיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully