וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאבי: "כששולחים ילד לספורט הוא מקבל השכלה מנטלית"

כספי, אליהו, זאבי ועוד נפגשו במסגרת "מדברים על ערכים". מיקי ברקוביץ': "כישרון מקבלים משמים, חינוך מקבלים ממאמן"

ספורטאים ישראלים מובילים וחלק משחקני ומאמני נבחרת ישראל התקבצו הבוקר (שני) במסגרת אירוע ההשקה המקצועי של תוכנית "כוכבים מדברים על ערכים בספורט". בין המשתתפים באירוע היו אריק זאבי, יותם הלפרין, מיקי ברקוביץ', עידו קוז'יקרו, אריק שיבק, עומרי כספי, ליאור אליהו ועוד.

האירוע דן בחינוך לספורט, בהשפעה החיובית של ספורט על ילדים, בקיום מפגשים בין ספורטאים לתלמידים וספורטאים בתחילת דרכם, וביכולת של העיסוק בספורט לסייע בהתפתחות מבחינות רבות: חינוך, מנטליות, חוסן נפשי ואישי. הספורטאים והמאמנים הביעו נכונות לקחת חלק בפרויקט, להמשיך בדיון ובהתנדבות, ולהרצות בפני צעירים.

אריק זאבי, ג'ודוקא עבר. קובי אליהו
"הספורט הפך אותי איש חזק יותר". זאבי/קובי אליהו

מיקי ברקוביץ': "הנושא הזה מאוד נוגע ללבי. מעבר לכישרון שמקבלים משמים, להצלחה יש דרך ארוכה, שחייבים להאמין בה. זה תהליך. חינוך לא מתחיל בהרצאה, אלא תהליך ארוך. לכל ילד יש חלום להצליח, וכדי להגיע לשם צריך חינוך".

יותם הלפרין: "מה שחשוב זה המשכיות, אני גאה לקחת בזה חלק. מייקל ג'ורדן פעם אמר ש'זה לא פשע לא להצליח, זה פשע לא לנסות'. חשוב להעביר מסר לילדים, אבל גם להורים ולמאמנים. בגיל צעיר הם אלה שנמצאים איתם הרבה, והם צריכים הכוונה".

עידו קוז'יקרו: "מה שאתם מדברים, אני עושה כבר שמונה שנים. אני בהרצאות לילדים, לתלמידי תיכון. אני יושב בפאנל איכותי שעובר בתיכונים. ההיענות חשובה, והיוזמות חשובות, ואירתם לכל מה שיבקשו".

אריק זאבי: "נושא ההורים חשוב מאוד. הם צריכים להבין שכשאתה שולח את הילד לספורט, הוא זוכה להשכלה מנטאלית. הוא חווה הצלחה, כישלון, הוא רוכש כלים מנטליים להתמודד עם החיים. רואים בתיכונים שמי שעושה ספורט הוא בוגר מנטלית. זה הופך אותך לאדם יותר חזק. כל חוויה מחזקת אותך. זה הרווח שקיבלתי מהספורט המקצועני, אני מרגיש שאני יכול להתמודד עם כל דבר".

יורם מנחם, מאמן הכושר של נבחרת ישראל: "מתוך 31 טייסים שסיימו קורס טיס בשנה שעברה, 17 טייסים הזמינו את מורי הספורט שלהם כדמות שהשפיעה עליהם. מורה ממוצע רואה תלמיד שעה בשבוע, מאמן רואה אותו שמונה שעות. חשוב ללמד אותו ערכים. זה פרויקט לאומי. המדינה הזו חלשה בקטע החינוכי. תחשבו כמה ילדים יתרגשו להקשיב לאנשים האלה מדברים. כשמורה רגיל מדבר, הילד באייפון. כשמיקי ברקוביץ' ידבר זה ייחקק בראשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully