וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר פאר הפסידה בגמר טורניר באקו

קיוותה לרשום תואר ראשון מאז 2009 אבל הפסידה 6:4, 6:4 לאלינה סביטולינה (71 בעולם). גלושקו הודחה מלקסינגטון

טעם של החמצה. שחר פאר הייתה קרובה היום (ראשון) לזכות בטורניר WTA ראשון מאז ספטמבר 2009, אבל הטניסאית הישראלית נוצחה בגמר טורני באקו (בסך 235 אלף דולר) 6:4, 6:4 על ידי האוקראינית בת ה-18 אלינה סביטולינה (71 בעולם).

פאר קיוותה לרשום טורני WTA שישי בקריירה, אבל נכנעה לטניסאית מגוונת ומדויקת, ולישראלית שהו הפסד שני בקריירה לסביטולינה, לאחר שנכנעה לה בפתיחת טורניר שנג'ן בסין, בחודש דצמבר 2012. לאחר ההפסד אמר פאר בטקס הענקת הפרסים: "היה משחק מצוין, סביטולינה שיחקה נהדר ואני מאחלת לה בהצלחה. האירוע היה יפה, נהניתי ואני מקווה שאחזור בשנה שעברה".

שחר פאר טניסאית ישראלית. רויטרס
למרות ההפסד, היא חוזרת להיות הטניסאית הבכירה של ישראל. פאר/רויטרס

הפעם האחרונה שבה שחר פאר זכתה בטורניר בסבב הייתה בספטמבר 2009 כאשר חגגה תואר בטשקנט. מאז הישראלית, רשמה עוד שני משחקי גמר, בהובארט שבאוסטרליה ו-וושינגטון בארצות הברית, אבל אז החלה להידרדר במורד דירוג ה-WTA. למרות ההפסד, פאר חוזרת לקדמת הבמה. בעקבות ההעפלה לגמר, פאר תחזור להיות הטניסאית מספר 1 של ישראל על חשבונה של יוליה גלושקו, וניצחון בגמר יסדר לה קאמבק אל 100 הראשונות בעולם.

יוליה גלושקו פספסה הזדמנות לעלות לגמר טורניר לקסינגטון שבקנטאקי, ארצות הברית (סך פרסים 50 אלף דולר), לאחר שהפסידה בחצי הגמר לשלדי רוג'רס האמריקאית 6:4, 6:3.

הטניסאית האוקראינית אלינה סביטולינה. Julian Finney, GettyImages
מדויקת, מגוונת ועם תואר בבאקו. סביטולינה/GettyImages, Julian Finney

מהלך המשחק

פאר הגישה ראשונה, פתחה בנחישות ועלתה ל-0:1. פאר השיגה שתי אפשרות שבירה שלא נוצלו במשחקון השני, ונכנעה לאייסים של סביטולינה. פאר הסתבכה במערכה השלישית עם חבטות ההחזרה של סביטולינה, ששברה ל-1:2. פאר התקשתה מול העוצמות והדיוק של האוקראינית ונפלה לפיגור 3:1. סביטולינה שוב שברה את פאר, עלתה ל-1:5 אבל פאר לא ויתרה, שינתה קצב, שלחה כדורים ארוכים ומדויקים לפינות, ובעזרת חבטות גב יד אדירות חזרה ל-5:4. במשחקון העשירי פאר איבדה את הריכוז, סביטולינה הגישה היטב וניצחה 4:6 במערכה הראשונה שארכה 43 דקות.

פאר הגישה ראשונה במערכה השנייה, סביטולינה ניצלה את הכדורים הקשתיים של הישראלית ושברה ל-0:1. פאר השיגה אפשרות שתי אפשרויות שבירה במשחקון השני ובעזרת גב יד מצוינת השוותה ל-1:1 והמשיכה ל-1:2. השתיים שמרו על החבטות כשפאר מספקת חבטות גב יד מעולות. אבל במשחקון החמישי פאר כשלה בהגשה, חסרה דיוק וסביטולינה שברה ל-5:4. העיתוי היה גרוע מבחינת פאר, סביטולינה הגישה היטב במשחקון הבא, השלימה 4:6 במערכה השנייה, וקטפה את אתור בבאקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully