וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד בלאט: "הפוליטיקה משתלטת על הכדורסל הרוסי"

מאמן מכבי תל אביב הגן על פוטיס קציקאריס, שעזב במפתיע את נבחרת רוסיה: "מאוד לא אוהב את מה שקורה שם, זו טעות"

לא חלף שבוע מאז התפטר פוטיס קציקאריס במפתיע מאימון נבחרת רוסיה. תוך פחות מיממה מונה שחקן העבר סרגיי בזארביץ' למאמן הנבחרת והוא זה שידריך את אותה בטורניר היורובאסקט הקרוב בסלובניה, אך נדמה כי מאז נפתחה תיבת פנדורה. המאמן היווני סיפר בראיון כי איגוד הכדורסל הרוסי דחק בו במכוון לעזוב את תפקידו על מנת למנות מאמן רוסי לתפקיד שהיה מאויש בשנים האחרונות על ידי מאמנים זרים. כעת מגיע גם תורו של המאמן היוצא של הנבחרת דייויד בלאט לתקוף.

מאמן נבחרת רוסיה דיוויד בלאט. רויטרס
הפוליטיקה משתלטת. בלאט במדי רוסיה/רויטרס

"הפוליטיקה המסואבת הולכת ומשתלטת על הכדורסל הרוסי יותר ויותר", הזהיר מאמן מכבי תל אביב בראיון לרוסיה. "זו טעות חמורה שברוסיה ישלמו עליה מחיר כבד. במהלך הכהונה שלי ברוסיה עשיתי כל שביכולתי על מנת להרחיק את הפוליטיקה מהכדורסל. ניסיתי לשמור על המרחק ביניהן, אבל הרבה ספורטאים זרים ברוסיה נמצאים במצב לא קל בכלל. לא מקלים עליהם את החיים וזו שגיאה. אתם צריכים לשכוח מכל האינטרסים האישיים הללו. זה לא הזמן. נבחרת רוסיה צריכה לעשות הכול על מנת להמשיך את ההצלחות מהשנים הקודמות".

ומה יש לו לומר על מינויו המפוקפק של בזארביץ' למאמן החדש? "אני מאוד לא אוהב את מה שקרה בנבחרת בחודשים האחרונים, אבל ההחלטה כבר התקבלה ועכשיו מה שחשוב הוא שכולם יתמכו בבזארביץ'. זו בטח לא הסיטואציה האידיאלית לנבחרת כמה שבועות לפני היורובאסקט, אבל אני מכיר אותו והוא מאמן מצוין".

כזכור, בלאט עזב את תפקידו כמאמן נבחרת רוסיה באוקטובר 2012, לאחר שבע שנים מוצלחות במיוחד. בלאט מונה במרץ 2006 למאמן נבחרת רוסיה כשלפניו עמדו אליפות אירופה 2007 ואולימפיאדת בייג'ינג. ואכן ההצלחות ברוסיה הגיעו כשבלאט הוביל את רוסיה לזכייה באליפות אירופה כבר ב-2007 אחרי 59:60 על אלופת העולם ספרד בגמר. בכך הפך בלאט למאמן הישראלי היחיד, נכון להיום וכנראה גם לתקופה הקרובה, שזוכה בתואר הזה. ב-2011 זכה עם רוסיה במקום השלישי באליפות אירופה. בנוסף, הוביל את הנבחרת שלו למדליית הארד באולימפיאדת לונדון 2012.

פוטיס קציקאריס מאמן בילבאו. Aitor Arrizabalaga, GettyImages
בלאט בא לעזרתו. קציקאריס/GettyImages, Aitor Arrizabalaga

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully