וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן סיני חתם בפנאתינייקוס, קלייזה בפנרבחצ'ה/אולקר

שאנג פינג (2,05, 28) יהיה הסיני הראשון בתולדות היורוליג. הליטאי מצטרף לאוברדוביץ' תמורת 1.6 מיליון דולר לעונה

כזה דבר עוד לא היה: שאנג פינג, פורוורד בן 28 ששיחק בעונה שעברה בקינגאדו איגלס הסינית הפך היום (חמישי) לשחקן הסיני הראשון בתולדות היורוליג לאחר שחתם על חוזה לעונה בפנאתינייקוס ויצטרף לאלופת יוון לעונה הקרובה. הפורוורד מצטרף למצבת הפורוורדים העמוסה של הירוקים, שכוללת את יונאס מאצ'יוליס הליטאי, אונטוניס פוטסיס, ולדימיר ינקוביץ', גייסט גיסט וסטפון לאזמה.

"אני נרגש להגיע ליוון ולפגוש את חבריי לקבוצה. זה היה חלום גדול עבורי לשחק באירופה וזה התגשם. כששמעתי לראשונה על ההזדמנות לשחק בפנאתינייקוס לא האמנתי. אעשה את הטוב ביותר עבור הקבוצה", אמר לאחר חתימתו.

הסיני שאנג פינג יחד עם טרייסי מגריידי. AP
עושה היסטוריה. שאנג פיג/AP

שאנג פינג (2.05, 28) שיחק במכללת נברסקה בארצות הברית ושיתף שם פעולה עם אקס אחר של פנאתינייקוס, הסנטר אלכס מאריץ'. בעונה השיא שלו במכללה העמיד ממוצעים של 14.5 נקודות ו-4.5 ריבאונדים. לאחר מכן חזר לסין והחל את הקריירה שלו שם. בעונה האחרונה לא הרשים במדי קינגאדו והעמיד ממוצעים של 0.7 נקודות ו-1.4 ריבאונדים למשחק.

החתמתו של שאנג פינג מגיעה על רקע ניסיונותיה של פנאתינייקוס למתג את עצמה במזרח וסין בפרט, על מנת שתוכל להגדיל את תקציבה. בימים הקרובים תצא פאו לסין ותקיים שם מסע משחקים מול קבוצות מבייג'ינג וגואנגדונג בו תנסה לטפח את הקשר שלה עם השוק הסיני. היא כבר פתחה חשבונות בשניים מהרשתות החברתיות הפופולאריות ביותר בסין: "WEIBO" ו- "SINA WEIBO".

זו לא הפעם הראשונה שפאו מנסה לצרף שחקן סיני: במהלך העונה שעברה ניסתה על פי דיווחים רבים ביוון להנחית את יי ג'יאנליאן, שהיה הבחירה השישית בדראפט 2007 של ה-NBA ומשחק כיום בסין. בזמנו המגעים לא צלחו, אך הירוקים השיגו את מטרתם הפעם עם החתמתו של שאנג פינג.

בלייק גריפין שחקן לוס אנג'לס קליפרס (ימין) מול לינאס קלייזה שחקן טורונטו ראפטורס. רויטרס
מצטרף לאחת הקבוצות המרתקות ביבשת. קלייזה/רויטרס

לינאס קלייזה חוזר לאירופה

גם בטורקיה קיבלנו עסקה מרתקת, כאשר לינאס קלייזה ששוחרר מחוזהו בטורונטו מה-NBA סיכם לשנתיים בפנרבחצ'ה/אולקר. על פי דיווחים, הפורוורד הליטאי ירוויח כ-3.2 מיליון דולר לשנתיים, לקבוצה המרתקת של ז'ליקו אוברדוביץ', שלאט לאט בונה את אחד הסגלים המאיימים באירופה. אשתקד העמיד קלייזה ממוצעים של 7.4 נקודות ו-2.6 ריבאונדים למשחק ב-NBA, כשממוצעי הקריירה שלו בליגה הטובה בעולם, בה בילה שבע עונות, עומדים על 8.7 נקודות ו-3.6 ריבאונדים למשחק.

* הכוכב האדום בלגרד, יריבת מכבי תל אביב בשלב הבתים של היורוליג, צירפה את הרכז האמריקאי צ'ארלס ג'נקינס, שבילה את העונה החולפת ב-NBA במדי גולדן סטייט ופילדלפיה.

* סקוטי הופסון חתם באופן רשמי באנאדולו אפס לעונה עם אופציה לעונה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully