וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברים בוועדת האיתור: גורן, שחקן עבר בנבחרת ו...אבי לוזון?

25.7.2013 / 8:58

בהתאחדות טוענים: דו"ח ועדת דודי כהן קובע כי היו"ר היוצא יהיה חבר בוועדה שתמנה את היו"ר הבא. אבי לוזון יבחר בעצמו?

קובי אליהו

אם חשבתם שהדיון בכנסת שעסק אתמול (רביעי) בחוות דעת מבקר המדינה יביא לרגיעה במתיחות בין ההתאחדות לכדורגל ומשרד הספורט, כנראה שטעיתם. רק לאחרונה בחרו חברי מנהלת הליגה בדו"ח ועדת דודי כהן כזה שיוביל את המהפכה בכדורגל הישראלי. כעת מתברר כי עוד תפנית בעלילה המתמשכת מגיעה על רקע הפרשנות שעולה מהדו"ח לפיה יושב ראש ההתאחדות יהיה חלק מחברי הוועדה, שתמנה חמישה נציגים, שיבחרו את היושב ראש.

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "עדיף שלוזון יפרוש בכבוד"

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. קובי אליהו
מי ימנה את היושב ראש הבא? אבי לוזון/קובי אליהו

גורמים בהתאחדות הפנו אותנו לסעיף ההמלצות בדו"ח וועדת דודי כהן, שם מסתתר מוקש שעשוי להכביד על הוועדה למנות את היו"ר הבא. הסעיף קובע כי "היו"ר ייבחר מתוך רשימה של שלושה עד חמישה מועמדים, שתגיש ועדת האיתור שבה חמישה חברים: היו"ר היוצא, נשיא בית הדין של ההתאחדות, שחקן עבר בנבחרת ישראל בעל ותק של הופעות רבות (מעל עשרים לפחות) בנבחרת הלאומית ושני אישי ציבור חיצוניים ובלתי תלויים בהתאחדות לכדורגל, במועדון או במרכז ספורט כלשהו (הפועל/מכבי/בית"ר), בעלי ניסיון ורקע מוכחים באחד מתחומי המשק והמדינה כגון משפט, אקדמיה, מינהל ציבורי, חינוך, כלכלה, ניהול, תקשורת, יחסים בינלאומיים וכיו"ב".

בדו"ח לא נכתב מה יקרה אם היו"ר היוצא יתמודד לבחירות. גורם במועצת ההימורים הגיב לפרשנות הדו"ח ואמר: "לפי הדו"ח, לוזון, אורי גורן שהוא מינה ושחקן מכבי פתח תקוה שלו יותר מ-20 הופעות יכולים להיות חברים בוועדה. אין שום סיכוי שניתן יד לכך שלוזון, אם אכן תקום ועדה, יבחר בעצמו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מפכ"ל המשטרה לשעבר דודי כהן. קובי אליהו
נמצא בדעת מיעוט כשטען שהיו"ר צריך לכהן קדנציה אחת בלבד. דודי כהן/קובי אליהו

על פי הדו"ח, היו"ר יועסק בשכר לקדנציה של ארבע שנים עם אפשרות הארכה לארבע שנים נוספות (בקרב חברי הוועדה יש מי שטוען כי הקדנציה של לוזון למעשה הסתיימה, ואילו בסביבתו של לוזון טוענים כי העובדה שההמלצות נכנסות לתוקף רק כעת, מאפשרת לו להתמודד לקדנציה נוספת). בדו"ח, אגב, צוין כי דודי כהן ופרופסור יצחק כץ נמצאו בדעת מיעוט כשטענו כי היו"ר יכהן לקדנציה אחת בלבד, בת חמש שנים, "מחשש מהיווצרות תלות בין ממנה לממונה", כלשונם. כפי שכבר פורסם בוואלה! ספורט, אחת האפשרויות היא שקדנצית לוזון תוארך. לפי דעת המיעוט של כהן, ייתכן שיוצע לו לכהן שנה נוספת בתפקיד. הדו"ח קובע גם הגבלות נוספות למועמדים:

1. היו"ר חייב להיות בעלי יכולות ניהול מוכחות (לוזון עומד בקריטריון הזה, שימש בתפקיד בכיר בבנק דיסקונט).

2. אישיות ציבורית שאינה ולא הייתה קשורה בשנתיים שלפני בחירתה לאף מרכז ספורט מועדון או קבוצת כדורגל בישראל (על המונח 'קשור' ניתן להתווכח, משום שלא מפורש האם מדובר באהדת קבוצה, מעורבות בה, או תפקיד רשמי בהנהלה).

  • עוד באותו נושא:
  • אבי לוזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully