וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה פונטי: "לא נצא לאליפות העולם. אין לנו כסף"

22.7.2013 / 17:15

היו"ר הצהיר כי איגוד הג'ודו מצוי בקשיים כלכליים והאשים את הוועד האולימפי: "לא העביר אגורה. כך, אין לו זכות קיום"

אחרי סוף השבוע הנפלא של הג'ודו הישראלי, שכלל מדליית זהב של ירדן ג'רבי בגרנד פרי מוסקבה, מדליית זהב של טומי ארשנסקי בטורניר בגרמניה ועוד שלוש מדליות ארד של גילי כהן, רוני שוורץ וטל פליקר, איגוד הג'ודו ניצל את ההזדמנות וקיים הערב (שני) מסיבת עיתונאים מיוחדת. במסגרת האירוע, הודיע יו"ר האיגוד כי נבחרות ישראל לא ייצאו לאליפות העולם בחודש הבא בגלל קשיים כלכליים ופצח במסע האשמות נגד הוועד האולימפי, שלטענתו לא תמך או התעניין באיגוד במהלך השנה האחרונה.

משה פונטי יו"ר איגוד הג'ודו. קובי אליהו
מאשים את הוועד האולימפי. משה פונטי/קובי אליהו

יו"ר האיגוד משה פונטי פתח את מסיבת העיתונאים והצהיר: "כינסתי אתכם כדי להודיע כי נבחרות הג'ודו לא ייצאו לאליפות העולם בחודש הבא. שנה אחרי האולימפיאדה ועד היום, הוועד לא העביר אגורה אחת שחוקה לאיגוד הג'ודו. האיגוד חשב שצריך להתכונן לאולימפיאדה בריו מיד אחרי שמסתיימת האולימפיאדה בלונדון. אני כואב את זה שהוועד האולימפי לא מצא לנכון עד היום להבין מה קורה אצלנו. זה איגוד מוביל, איגוד שלא רוצה הלוואות. אני לא רוצה אקמול, לא רוצה הלוואות. גם כך יש לי הרבה חובות, האיגוד הזה חייב הרבה כסף עוד כתוצאה מהאיגוד הקודם שפורק על ידי בית המשפט. אנחנו קיבלנו את זה בירושה וסוחבים את החוב הזה".

פונטי המשיך במתקפה נגד הוועד: "אני חושב שהוועד האולימפי היה חייב להבין באיזה מצב האיגוד נמצא. שמעתי את הוועד אומר שהשנה הזאת לא חשובה. מי שאומר את זה, כנראה לא מבין בספורט אולימפי או ספורט מקצועני. אני יודע שצריך להתחיל את ההכנות לאולימפיאדה מיד עם תום האולימפיאדה הקודמת. כנראה שבוועד חושבים שצריך לחכות שלוש שנים, לחסוך את הכסף ולהתחיל הכול בשנה האחרונה. היו צריכים לפחות לבוא איתנו למשא ומתן ולהגיד: 'אנחנו יודעים שהמצב שלכם קשה, חכו חצי מיליון שקל לאליפות העולם ואחר כך נסתדר', אבל מילה אחת לא נאמרה מכיוון הוועד האולימפי.

"אני חושב ששרת הספורט וצחי פישביין מהטוטו יכולים לעזור מאוד לג'ודו. אנחנו לא הכדורגל, אבל יש לנו ספורטאים ותשתיות. אנחנו איגוד שהביא שלוש מדליות אולימפיות, יש לנו הצלחות גם של צעירים, ואני רוצה לקוות שבפעם הבאה לא נצטרך להגיע למסיבת עיתונאים כזאת לפני אליפות עולם. צריך לשנות את החשיבה של כל מי ששולט בספורט במדינה. אנחנו חיים מתקציב קטן. אפשר לחיות ככה, אבל אי אפשר להביא הישגים ככה. אם אנשים כמו שרת הספורט וצחי פישביין ישנו את צורת החשיבה שלהם, לא נוכל לעשות ספורט ולהביא הישגים. אם אני בא לישיבות של הוועד האולמפי, ובכל ישיבה זה להילחם בזה ולהילחם בזה, אז אין זכות קיום לוועד האולימפי. אם יעל ארד לא תעשה את מה שהיא צריכה לעשות, גם לה אין זכות קיום בוועד האולימפי".

הג'ודאית ירדן ג'רבי. קובי אליהו
רוצה לצאת, אבל היא חלק מהאיגוד. ירדן ג'רבי/קובי אליהו

ירדן ג'רבי, שזכתה בשבת במדליית זהב בגרנד פרי במוסקבה ומדורגת ראשונה בעולם, אמרה: "ספורטאים מרחבי העולם, ברגע ששומעים שאני משלמת על הטיסות שלי, נשארים בשוק. בכל יציאה לתחרות אני צריכה להוציא כסף כדי לטוס. אני חייבת להיות באליפות העולם כדי להביא הישגים ולזכות במדליות. אני חלק מאיגוד הג'ודו, ומה שהאיגוד מחליק זה מה שאני אעשה. האיגוד רוצה עוד כסף כדי שהנבחרת תצליח יותר. אני לא אצא נגד, אבל אני פשוט רוצה להיות באליפות העולם ומקווה שהכול ייפתר".

שני הרשקו, מאמנה של ג'רבי, אמר: "אנחנו מתחרים בענף שהוא אחד המובילים בתנועה האולימפית וענף הלחימה המוביל. כל המעצמות מגיעות עם צוותים של עשרות אנשים, עד לרמת התזונאית. אנחנו מקבלים עזרה ממנהל הספורט והיחידה לספורט הישגי, אבל כמאמן אני מרגיש לפעמים כמו קבצן. אין לי שקט. הכול תיאורטי, אין שום דבר מעשי. יומיים לפני מוסקבה כמעט ביטלנו את הנסיעה. לא יעלה על הדעת שספורטאית ברמה של ירדן, שמגיעה פצועה לתחרות, מקבלת חבישה מגילי כהן שבעצמה מתחרה. לא היה לי מי שיטפל בה. אנחנו לא מבקשים מותרות, רק רוצים שקט. בלי שקט, אי אפשר לצפות מאיתנו להביא תוצאות. תפיסת העולם צריכה להשתנות".

אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים, הוסיף: "ירדן הביאה לנו המון גאווה, ושבוע לפני גם לגברים היו הישגים. רק מעצמות ג'ודו כמו רוסיה, יפן וקוריאה זוכות בכמות כזו של מדליות. לא יכול להיות שספורטאי מתכונן לאליפות העולם ואני צריך להגיד לא שלא יוכל לצאת. יש הרבה בעיות, הגיע הזמן שמישהו יטפל בזה".

מאמן הנבחרת אורן סמדג'ה לצד יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי. קובי אליהו
מי ירים את הכפפה? אורן סמדג'ה עם משה פונטי/קובי אליהו

הוועד האולימפי הישראלי הגיב לטענות שנאמרו במסיבת העיתונאים של איגוד הג'ודו: "אנחנו בהחלט מבינים את מצוקת איגוד הג'ודו. הוועד האולימפי בישראל סייע בכל מה שהיה אמור לסייע. יחד עם זאת, נעשה הכול כדי לעזור לאיגוד הג'ודו".

חבר הכנסת יואל רזבוזוב, כמובן ג'ודוקא בנבחרת ישראל לשעבר, הבטיח כי יפעל למציאת מימון כדי שהנבחרות יוכלו בכל זאת לצאת לאליפות העולם. "לא ייתכן שהקצאת כספים לא נכונה, תמנע מהפוטנציאל האדיר להצלחה שקיים בענף הג'ודו, ולהכרה ספורטיבית בין לאומית לבוא לידי ביטוי", אמר ח"כ מסיעת "יש עתיד". "פניתי היום לשרה הממונה על הספורט, לוועד האולימפי ולמועצה להסדר ההימורים בספורט, בקריאה להתייחס למצב איגוד הג'ודו במלוא הרצינות. ביקשתי לנתב את הכספים המיועדים להצלחת ספורטאים הישראלים, לטובת הענף עם הסיכויים הגדולים ביותר להצלחה, המתנהל כיום באופן תקין, ומוכיח ממש עכשיו בתחרויות שהספורטאים שלו נמצאים בכושר שיא. התערבות הגופים המממנים והקצאת המשאבים למען הצלת נבחרת הג'ודו, שחשובה לי כאזרח ישראלי, ספורטאי לשעבר וחבר נבחרת ישראל, תשתלם ותהווה מקפצה לענף כולו. לא ייתכן שהענף עם הכי הרבה תקוות אולימפיות לא ימומן כראוי, ובכך אני מצטרף למאמצי האיגוד הג'ודו להחזיק את הנבחרת פעילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully