וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: מדליות זהב לטומי ארשנסקי וירדן ג'רבי

יום פנטסטי לג'ודו הישראלי. ארשנסקי ניצח יריב סלובני בגרמניה, ג'רבי זכתה במוסקבה. ארד לגילי כהן, רוני שוורץ וטל פליקר

יום שבת נהדר לג'ודו הישראלי. רגע לפני שאליפות העולם יוצאת לדרך, השתתפו היום (שבת) כמו גדולה של ג'ודוקאים ישראלים בתחרויות מסבבי הגרנד סלאם (במוסקבה) וגביע אירופה (בסינדלפינגן, גרמניה) ורשמו הישגים מרשימים.

רשימת המדליות:

ירדן ג'רבי - מדליית זהב
טומי ארשנסקי - מדליית זהב
רוני שוורץ - מדליית ארד
גילי כהן - מדליית ארד
טל פליקר - מדליית ארד

יו"ר האיגוד אמר הערב: "תחת קשיים כלכליים אדירים אנחנו מצליחים לא רק לשרוד, אלא גם להביא הישגים מדהימים. אבל אני שואל- עוד כמה זמן ספורטאי נבחרת ישראל יצטרכו לשלם מכיסם על ייצוג מדינת ישראל? הישגים גדולים ותחרות מעולה, אבל אם אני מביט קדימה, הג'ודו הישראלי נמצא במלחמת הישרדות כלכלית. אנחנו פועלים תחת החזר חובות של האיגוד הקודם ואין לנו עזרה מבחוץ. אני לא יודע עוד כמה זמן אני יכול לתת לספורטאי נבחרות להוציא כסף מהבית כדי לייצג את המדינה".

- הג'ודוקא ירדן ג'רבי. ברני ארדוב
הישג מצוין. ירדן ג'רבי/ברני ארדוב

מי שרשם תחרות נפלאה הוא טומי ארשנסקי, שזכה במדליית זהב במשקל עד 60 ק"ג בגרמניה. הג'ודוקא בן ה-21 ניצח את ג'יימס מרטין הבריטי בסיבוב הראשון, עבר את ואה טוטחליאן הבלארוסי וגבר על ואדוד בלטחאנוב שמייצג את פינלנד. בחצי הגמר הוא ניצח את ולנטין רוטה משוויץ ובגמר גבר על מתיאז' טרבובץ' הסלובני.

ירדן ג'רבי התחרתה במשקל עד 63 ק"ג במוסקבה. הישראלית דילגה מעל ולנטינה ג'ורג'יס (איטליה), באלדורג' מונגוצ'ימג (מונגוליה) ומריאנה סילבה (ברזיל) בזו אחר זו, כשהיא גוברת על כולן באיפון, ועלתה לגמר שם היא ניצחה את אניקה ואן אמדן ההולנדית בתום קרב צמוד בו ואן אמדן קיבלה אזהרה אחת יותר מהישראלית.

טומי ארשנסקי, ג'ודוקא ישראלי. Laurence Griffiths, GettyImages
יש מדליה. טומי ארשנסקי/GettyImages, Laurence Griffiths

גרנד סלאם מוסקבה:

במשקל עד 52 ק"ג רוני שוורץ התחילה את התחרות עם שני ניצחונות מצוינים על אולגה גגארינה הרוסיה ועל מריה בויוק האוקראינית. ברבע הגמר היא נכנעה לאנדראה קיטו מרומניה באיפון ומשם המשיכה לבית הניחומים, שם גברה על מירנדה וולפסלאג ההולנדי ועלתה לקרב על הארד נגד יוליה ריז'ובה הרוסיה. שוורץ הייתה יותר דומיננטית מריז'ובה שקיבלה שלוש אזהרות ואחרי חמש דקות הוכתרה למנצחת.

גילי כהן, שהשתתפה באותה קטגוריית משקל כמו שוורץ, ניצחה את אנדרה יונאס הרומניה בסיבוב הראשון, אבל לאחר מכן נכנעה ליוליה ריז'ובה המקומית ונשרה לבית הניחומים. היא ניצחה שם את בירגיט אנטה מהולנד ובקרב על מדליית הארד השנייה התייצבה מול אנדראה קיטו. כהן הראתה הרבה אגרסיביות מול הרומניה ועמדה על סף ניצחון, אבל קיבלה אזהרה בשנייה האחרונה והקרב הגיע לתוספת זמן. כהן המשיכה לתקוף ולבסוף ניצחה.

מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו אמר: "זו המשמעות האמיתית של נבחרת - כשכל הג'ודאיות מתאמנות באופן קבוע זו עם זו, היכולת שלהן עולה ויש גם תוצאות. זו אחת התחרויות החשובות בסבב העולמי והראינו את העומק, היכולת והאיכות שיש לג'ודו הישראלי".

רוני שוורץ ג'ודאית ישראלית בקרב נגד גילי כהן באליפות ישראל. נמרוד סונדרס
שתי מלדיות ארד. גילי כהן ורוני שוורץ/נמרוד סונדרס

גביע אירופה, גרמניה:

טל פליקר ניצח את ג'פרי קראב הולנדי במשקל עד 66 ק"ג, אבל נכנע לאחר מכן לעמנואלה ברונו האיטלקי. הוא נשר למסלול שיכול להוביל למדליית ארד וניצח יריב ארמני. בסיבוב הבא הוא עבר את לאסלו זוקה מרומניה ובקרב על מדליית הארד ניצח את גומבודורז' באטדורז' הרוסי. יופי של הישג לפליקר.

במשקל עד 60 ק"ג שבו התחרה ארשנסקי, יואב שמש גבר על יריב הולנדי והפסיד לדני-פול קיל הגרמני. בבית הניחומים הוא נכנע לאלכסנדר לונדקוויסט השבדי. אלון רחימה נכנע ליריב סלובני בקרב הראשון שלו, אבל ירד לבית הניחומים ושם ניצח את אריף באגירוב הבלארוסי ואת אותו לונדקוויסט שגבר לפני כן על שמש. רחימה התייצב לקרב על מדליית הארד נגד ולנטין רוטה שנכנע לטומי ארשנסקי בחצי הגמר, אבל הפסיד לו וסיים חמישי.

במשקל עד 73 ק"ג מוקי שגיא נשר לבית הניחומים אחרי ניצחון על רנה שניידר הגרמני והפסד לבראם קראנס ההולנדי. בבית הניחומים הוא ניצח את קן קנס הבלגי, אבל לאחר מכן הפסיד למרקו מדאלוני האיטלקי באיפון והסתפק במקום השביעי.

אורי ששון יתחרה מחר במשקל עד 100 ק"ג.

אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים: "אני גאה בנבחרת ובדרך שאנחנו עושים בשנה האחרונה. הג'ודו מראה שלמרות כל הקשיים שמלווים אותנו, אנחנו מצליחים שבוע אחר שבוע להוכיח את עצמנו. תחרות מצוינת, הישגים מצוינים, שהם תוצאה של דרך מתמשכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully