וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנייה ירוקה: שלום תקווה על הניצחון של מכבי חיפה על לנקראן

18.7.2013 / 23:10

מכבי חיפה השיגה את התוצאה שרצתה במשחקה הרשמי הראשון העונה, אבל אריק בנאדו יצטרך לחזק את הקבוצה על בסיס היסודות אותם הניח כבר בעונה שעברה. שלום תקווה מסכם את הניצחון הירוק מול חזאר לנקראן, מתרשם מרובן ראיוס ומציע ליעקב שחר לטפל בבעיית אייל גולסה

מכבי חיפה, כמו שתי הנציגות התל אביביות, מכבי והפועל, פתחה הערב (חמישי) את העונה האירופית שלה ברגל ימין ועם ניצחון משכנע. הירוקים נהנו מיריבה נוחה בדמות חזאר לנקראן מאזרבייג'אן והם לא התקשו להשיג את ה-0:2 הביתי, תוצאה שבהחלט מאפשרת להם להתחיל לחשוב כבר מעכשיו על השלב הבא, השלישי במוקדמות הליגה האירופית.

הקבוצה של אריק בנאדו לא שיחקה בצורה יוצאת מן הכלל, אבל כן השיגה את המטרה המרכזית שלה מהמשחק הזה. יכולנו לראות היום שהמאמן, כפי שהצהיר שיעשה כבר במהלך העונה שעברה, ממשיך לתת את הקרדיט לאותם שחקנים שהרימו את חיפה מפתיחת העונה החלשה ההיא והביאו אותה לסדרת הצלחות.

חן עזרא שחקן מכבי חיפה חוגג שער. אדריאן הרבשטיין
המטרה הושגה. חן עזרא/אדריאן הרבשטיין

לצד אותם שחקנים שנותרו בהרכב החיפאי, נקודת האור במשחק היום הייתה הצטרפותו לקבוצה של שחקן הרכש החדש רובן ראיוס. מהר מאוד אפשר היה לראות שמדובר בשחקן בעל יכולות טכניות גבוהות ואין ספק שהוא יביא הרבה מהניסיון והיכולת שלו ויכניס סדר בהנעת הכדור במרכז השדה. אם לשפוט על פי היכולת של ראיוס במשחקו הראשון במדים הירוקים, ניתן לומר שהוא זר בעל יכולות מרשימות, שבהחלט יתרמו למכבי חיפה. לצדו של ראיוס, גם החלוץ החדש שמעון אבוחצירא שיחק לראשונה עם הקבוצה ולמרות שלא ראינו יותר מדי מהיכולת האמיתית שלו ליד השער, אני חושב שעם הזמן הוא יוכל לתרום רבות והאוהדים ייהנו מהכישרון ומהשערים שלו.

לצד האמון שנותן בנאדו בקבוצה אותה הוביל בעונה שעברה ולמרות הניצחון היום, חיפה תזדקק למעט יותר על מנת להיאבק בצמרת ליגת העל העונה ולהמשיך את דרכה בליגה האירופית. גוסטבו בוקולי ויניב קטן הם שחקנים טובים וחשובים לקבוצה, אולם כפי שידוע, לאורך העונה העומסים של הליגה, של אירופה ושל הגביעים השונים מתחילים להשפיע וחיפה תצטרך כוח עזר נוסף בתפקידים אותם מאיישים שני הוותיקים במרכז השדה.

יניב קטן שחקן מכבי חיפה מול חזאר לנקראן. אדריאן הרבשטיין
בהמשך העונה העומס יגבר וחיפה תצטרך גיבוי ראוי לקטן/אדריאן הרבשטיין

לגבי אייל גולסה, שנכנס כמחליף במהלך המחצית השנייה, אני חושב שיהיה נכון למועדון בסדר הגודל של מכבי חיפה ולנשיא שלה יעקב שחר לטפל בסיטואציה הזו בצורה מהירה ככל האפשר וכזו שתהיה מכובדת עבור שני הצדדים, שכן כל יום שחולף באי ודאות לגבי מעמדו של גולסה בקבוצה, לא תורם לשחקן ולא למועדון.

ניתן היה לראות שבכל הקשור להנעת הכדור הקבוצתית בחלק הקדמי עדיין חסר תיאום. גם העייפות ואיבוד הריכוז, האופייניים לשלב זה של העונה, בלטו לקראת סיום המשחק. בנאדו זיהה את המצב הזה במהרה ומיד חיזק את מרכז המגרש עם הכנסתם של סינטאיהו סלליך ואנדריי פיליאבסקי.

הקישור, בו שיחקו בוקולי וראיוס, לא מספיק חזק לטעמי על מנת לסחוב בכל משחק לאורך העונה את מכבי חיפה. ראיוס מתרכז הרבה יותר בהנעת הכדור ובארגון המשחק, אבל הוא אינו שחקן פיזי במיוחד וכאשר בוקולי נותר לבדו להיאבק על מרכז המגרש, הוא אומנם עושה זאת עם הרבה נחישות, אבל אפשר לראות שלאחר העבודה הקשה כל כך אותה הוא משקיע, גם הוא מאבד לא מעט מכוחו בדקות האחרונות. לכן הקישור של חיפה הפך לדליל יותר עם הזמן. מול קבוצה לא מסוכנת וחלשה, כמו זו אותה פגשו הירוקים היום, עוד אפשר לצאת בשלום מהמצב הזה, אבל מול יריבה עם סגל שחקנים טוב יותר זה כבר ממש לא יספיק.

לחיפה הגיע הניצחון, היא הייתה טובה יותר לכל אורך 90 הדקות, אבל היא חייבת להמשיך ולהשתפר על מנת לשמור על ההצלחות מהן נהנתה מאז כניסתו של בנאדו לתפקיד במהלך העונה החולפת. מדובר רק במשחק ראשון, עם מספר שחקנים חדשים בהרכב וללא ספק, חיפה יכולה להיות טובה יותר. בינתיים, היא תסתפק בניצחון הזה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים שער. אדריאן הרבשטיין
ניצחון ראוי, אבל יש גם מה לשפר. מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין
  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully