וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון תורג'מן: ההימור המרתק של אריק בנאדו

18.7.2013 / 14:00

מאמן מכבי חיפה בחר לשחרר הקיץ את החלוצים המובילים שלו, ויאם עמאשה ושלומי אזולאי, ולקדם דווקא את החלוץ הרביעי, אלון תורג'מן. למה זה קרה? האם תורג'מן מוכן לאתגר? מה היה חסר לו עד היום? הכל על אחת ההחלטות הכי משמעותיות של מאמן מכבי חיפה הקיץ

אדריאן הרבשטיין

בחודש דצמבר 2012 אלון תורג'מן קיבל שתי החלטות קריטיות. הראשונה, לבחון את מעמדו במכבי חיפה ולשקול יציאה לקבוצה אחרת בהשאלה, במטרה לצבור דקות משחק ומעמד אחר כחלוץ. השנייה, לא פחות חשובה, היא לא לרחם על עצמו בעקבות במיעוט בדקות משחק, ודווקא עכשיו להיכנס לסדרה של אימונים אצל מאמן כושר אישי בשם דידי חממי. תורג'מן הבין שחלוץ כמוהו חייב עוד מסת שריר, חממי ידע בדיוק מה צריך לעשות והסקורר המדוכא של מכבי חיפה קיבל לפתע משב רוח מרענן של תקווה בקריירה.

המהפך נראה מהר מאוד. כישרון הרי תמיד היה לתורג'מן, אבל פתאום באימונים מסת השריר החדשה סייעה לו להתחיל להפגיז. היא נתנה לו יתרון חדש ברחבה, בנתה לו ביטחון עצמי טוב יותר, ומן הצד עמד אריק בנאדו ששקל במלוא הרצינות לאפשר לתורג'מן לעבור לקבוצה אחרת, בזמן שמגעים עם מספר מועדונים מתקיימים באינטנסיביות. מחשבה חדשה חדרה לראשו של בנאדו: יכול להיות שהחלוץ שאני מחפש כל כך הרבה נמצא לי מתחת לאף?

אלון תורג'מן שחקן מכבי חיפה. מגד גוזני
זה החלוץ שבנאדו כל כך חיפש? אלון תורג'מן/מגד גוזני

עם התהיה הזו בנאדו נכנס לשיחה האישית שקבע עם תורג'מן, שרצה לשפוך את לבו על מעמדו בקבוצה. החלוץ לא הפסיק לדבר. בנאדו שתק ותורג'מן כל הזמן הסביר כמה הוא חייב שינוי. תורג'מן חשב אולי שמה שישמע בסיום מהמאמן זה שהוא משוחרר לקבוצה אחרת. אלא שבנאדו תרגם את הרעב והגישה של ת'ורג'מן למסקנה אחרת לגמרי, והפתיע את החלוץ בסיום השיחה. "אני חושב שאתה צריך להישאר במכבי חיפה, תהיה סבלני וזה ישתלם".

בשביל תורג'מן זה הספיק, והוא הבהיר מיד שהוא נשאר – דבר שנראה אז כמו מהלך מעט פחדני והתגלה מהר מאוד כמהלך מבריק. בנאדו לא רק שינה את המעמד של תורג'מן. בבניית מכבי חיפה הקיץ הוא לקח החלטה שנראית מאוד מפתיעה: שני החלוצים שהקדימו את תורג'מן בהיררכיה, ויאם עמאשה ושלומי אזולאי, בחוץ. תורג'מן אחד משני החלוצים המובילים שלי. ללא ספק, מדובר באחד ההימורים הכי מעניינים של מאמן מכבי חיפה. האם תורג'מן מסוגל לעמוד באתגר ומה עוד חסר לו כחלוץ, לצורך המשימה? זו שאלת מפתח בעונה הקרובה של מכבי חיפה. ביורו 2013 לנבחרת הצעירות גיא לוזון הדגים שיש בינה לא מעטה בהימור של בנאדו. אבל הדרך להצלחה עוד ארוכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תורג'מן הבין שמישהו מאמין בו". אריק בנאדו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אלון היה צריך להבין שמאמינים בו", מסביר שחקן במכבי חיפה שמקורב לתורג'מן. "ברגע שבנאדו אמר לו את המשפט הזה, הוא הבין שיש כאן מישהו שמאמין בו והוא החליט לקחת את הצ'אנס וללכת על זה בכל הכוח".

תורג'מן מכיר את הסיטואציה הזו היטב. בקבוצות הנוער של נס טוברוק הוא תמיד היה לצד השחקנים הטכניים יותר כמו אייל גולסה וגיא אסולין, והבין שרק עבודה קשה תעזור לו לצמצם פערים. בגיל 18 הגיע להפועל פתח תקווה וראה בחצי העונה הראשונה את דודו ביטון, גם הוא מטוברוק, קורע רשתות. תורג'מן חיכה להזדמנות וכשביטון עזב, הוא הראה למה שהוא מסוגל וכבש 12 שערים. "אלון אוהב לעבוד", מעיד אריק איזיקוביץ' הבעלים של טוברוק. "הוא אחד שכל הזמן עובד והעובדה שיש לו טונות של כשרון לא גרמה לו לרגע לתת לעצמו הנחות".

שלמה שרף ראה כאן הזדמנות למכור אותו למכבי חיפה, פנה לנשיא יעקב שחר ולחץ עליו לבצע את העסקה. אלישע לוי, מאמן מכבי חיפה באותה תקופה, לא היה בטוח שזה מה שהוא רוצה, וזימן את תורג'מן למבחנים. החלוץ בכלל שהה בחופשה כשנאמר לו לבוא להיבחן במכבי חיפה, אבל לא ראה בכך פחיתות כבוד. הוא עבר בהצלחה את המבחן.

אלון תורג'מן שחקן מכבי חיפה לפני איציק עזוז שחקן בני יהודה. ברני ארדוב
הבין שהוא חייב להעלות במשקל. אלון תורג'מן/ברני ארדוב

אלא שהמעבר למכבי חיפה הבליט גם את החסרונות של תורג'מן – משחק הראש והמשקל הקל מדי. בעיקר המשקל. כדי להיות חלוץ מוביל במכבי חיפה צריך יותר מסה. "יש לאלון בעיה במשחק הראש שלו", מודה איזיקוביץ. "הוא חייב לשפר את זה, ואם הוא אכן יצליח לעשות את זה, יהיו לו פשוט את כל התכונות בחלוץ". אחד ממקורביו מעיד: "גם אלון מודע לחסרונות שלו, הוא בימים האלה עובד בעיקר על נושא המשקל, הוא רוצה להתחזק. אבל הוא מבין שכדי להתמודד עם הגנות חזקות הוא צריך להעלות במשקל איזה ארבעה קילוגרמים ובגלל זה הוא עובד ומעמיס על עצמו אקסטרא באימונים בחדר הכושר".

עוד חסרון של תורג'מן הוא ההצבה שלו על המגרש בשנים האחרונות. נכון זה לא קשור ישירות לשחקן, אך בסביבתו ציפו שיהיה ישיר יותר ויבהיר למאמנים שלו היכן הוא רוצה לשחק ובאיזו עמדה הוא יכול למקסם את היכולות שלו. השינוי נעשה על ידי אלישע לוי. המאמן ראה את המהירות של תורג'מן והחליט להפוך אותו לשחקן כנף, בעוד שהוא במשך כל הקריירה שיחק בכלל כחלוץ תשע קלאסי. "לאלון יש משחק עם הגב נהדר", מסביר איזיקוביץ'. "ויש לו סיבוב מהיר מאוד, הוא גולר ואם רוצים שהוא ייתן הרבה גולים הוא צריך להיות החלוץ המרכזי ברחבה ולא מהצד. בנאדו מקדם אותו בצורה נהדרת ואני אומר לכם את זה מידיעה, אני מאמין שהשנה תראו אותו משחק והרבה".

גם תורג'מן עצמו הבהיר לא פעם שהוא רוצה לשחק בעמדה מספר תשע, ובשיחה עם גיא לוזון, מי שאימן אותו בנבחרת הצעירה בטורניר היורו האחרון, אמר לו החלוץ: "שים אותי באמצע ואני אתן את השערים שלי". ואכן, תורג'מן תפקד ברוב המשחקים ביורו תפקד כחלוץ הרחבה, והיה מהשחקנים היותר טובים בנבחרת הישראלית.

אלון תורג'מן נבחרת ישראל הצעירה. אדריאן הרבשטיין
"שים אותי באמצע ואני אתן את השערים שלי". אלון תורג'מן/אדריאן הרבשטיין

את המסר הזה בנאדו הפנים. חלקית אמנם, אבל הפנים. הוא ראה את השיפור של תורג'מן, את השינוי בגישה, את הרעב להצליח ולהשתפר, והימר עליו כחלוץ השני של מכבי חיפה העונה. הערב (20.00, ספורט1) מול חזאר בליגה האירופית, החלוץ אמנם ישחק באגף לצידו של אבוחצירא, אבל העיקר שישחק. לפני העלייה הוא יעצום עיניים וישנן לעצמו את המשפט שמנחה אותו לאורך כל הקריירה - "בעזרת ה' נעשה ונצליח". תורג'מן הוא הרי אדם מתחזק בדת, כשבחיפה מקווים שאותה רוטינה תביא לחלוץ הצלחה מול האזרים.

הילד מחדרה מבין שזו הזדמנות חייו, בטח לפני שבנאדו מביא עוד חלוץ לסגל. מיקום לא נוח במגרש לא מעניין אותו. הוא יודע שזה הזמן שלו להוכיח שהוא אכן חלוץ ברמה של מכבי חיפה, בטח אחרי שעמאשה ואזולאי עזבו במקומו. "אלון יודע שזו עונה קריטית מאוד בקריירה שלו", מעיד אותו מקורב. "הוא רוצה להתחיל ברגל ימין היום, ואם ייתנו לו את הביטחון שהוא זקוק לו הוא בטוח שהעונה הזאת תהיה העונה של אלון תורג'מן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully