וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרלת האלופות: היריבות האפשריות של מכבי ת"א

ההגרלה בפתח (ו', 13:00) והצהובים יבקשו להימנע ממפגשים עם באזל וסלטיק החזקות. היריבה המבוקשת: באטה בוריסוב

אם לא תקרה הפתעה גדולה, מכבי תל אביב שניצחה את גיורי 0:2 בהונגריה, תשלים ביום שלישי הבא ניצחון בסיכום שני המשחקים ביניהן והעפלה לסיבוב השלישי במוקדמות ליגת האלופות. למרות שהזהות של חלק גדול מהקבוצות בסיבוב עדיין לא ידועה, מחר בשעה 13:00 תתקיים הגרלת הסיבוב הבא.

זה המקום לציין שאם האלופה הישראלית תודח בשלב הבא, היא תנשור לסיבוב הפלייאוף של הליגה האירופית. אם הצהובים יעברו גם את הסיבוב הבא, הם ישחקו בסיבוב הפלייאוף. אם ינצחו שם, הם יעלו לשלב הבתים של המפעל ואם יודחו, הם ימשיכו בשלב הבתים של הליגה האירופית (בדומה לעירוני קרית שמונה בעונה שעברה).

מכבי תל אביב נמצאת כמובן במסלול האלופות ולכן היא לא תוכל להיות מוגרלת נגד קבוצות כמו ליון, זניט סט. פטרסבורג ופ.ס.וו איינדהובן, שבעצמן תכנסנה למעגל המשחקים החל מהסיבוב הבא, אבל לא יכולות לפגוש אלופות בסיבובי המוקדמות.

במסלול האלופות בו נמצאים פאולו סוזה ושחקניו, יתקיימו 10 משחקים בשלב הבא. בגלל שהצהובים לא צברו נקודות רבות באירופה בשנים האחרונות, הם בלתי מדורגים. אם חמש קבוצות שמדורגות מעליהם תודחנה בשלב הנוכחי, הצהובים יהפכו למדורגים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוצים לשמוע את המנון ליגת האלופות. מכבי תל אביב אתמול בהונגריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקבוצות המדורגות (היריבות האפשריות של מכבי תל אביב):

1. פ.צ באזל
2. באטה בוריסוב או שחטאר קרגאנדי (0:1 לשחטאר במשחק הראשון)
3. סלטיק או קליפטונביל (0:3 לסלטיק במשחק הראשון)
4. סטיאווה בוקרשט או ורדר סקופיה (0:3 לסטיאווה במשחק הראשון)
5. אפואל ניקוסיה
6. ויקטוריה פלזן או זלייזניצ'אר (3:4 לפלזן במשחק הראשון)
7. דינמו זאגרב או פולה אש (0:5 לדינמו זאגרב במשחק הראשון)
8. פרטיזן בלגרד או שיראק (1:1 במשחק הראשון)
9. אוסטריה וינה
10. לגיה ורשה או ניו סיינטס 1:3(ללגיה במשחק הראשון)

הקבוצות הבלתי מדורגות:

1. שריף טיראספול
2. מאריבור
3. סלובן ברטיסלבה
4. אלפסבורג
5. מכבי תל אביב
6. מולדה
7. ה.י.ק הלסינקי
8. אקרנאס
9. נפטצ'י באקו
10. דינמו טביליסי

שחקן ויקטוריה פלזן, דניאל קולארז'. AP
ויקטוריה פלזן בסכנת הדחה. דניאל קולארז'/AP

אין ספק שלפחות על הנייר, פ.צ באזל היא היריבה הכי קשה לצהובים. אלופת שוויץ בארבע השנים האחרונות היא קבוצת למודת ניסיון אירופאי. בעונת 2011-12 היא העפילה לשמינית הגמר של המפעל ובעונה שעברה הגיעה עד לחצי גמר הליגה האירופית. בקבוצה של מוראט יאקין משחקים צעירים פנטסטיים כמו השוער יאן זומר, הבלם אלכסנדר דרגוביץ' והקשר ולנטין שטוקר, שמשלבים כוחות עם דרום אמריקאים איכותיים כמו ראול בובאדייה, מתיאס דלגאדו ומרסלו דיאס.

עוד קבוצה שהצהובים ישמחו להימנע ממפגש איתה היא סלטיק. האלופה הסקוטית אמנם משחקת בליגה חלשה שמאז ההורדה של ריינג'רס לליגה השלישית גם לא מספקת לה תחרות, אבל הסגל של המאמן ניל לנון כולל סוללת כוכבים ושחקנים כמו בירם כיאל, אפה אמברוז וגאורגיוס סמאראס מכירים היטב את הכדורגל ואת הכדורגלן הישראלי, מה שיכול לסייע להם במפגש כפול עם הצהובים. לכל אלו צריך להוסיף את הקהל הביתי שמשמש כאחד מהשחקנים החשובים ביותר של הבויז. מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל תל אביב כבר שיחקו בעבר מספר פעמים בסקוטלנד במפעלים האירופאים וכולן הפסידו.

שחקני סלטיק חוגגים. Jeff J Mitchell, GettyImages
כל הקבוצות הישראליות ששיחקו בעבר בסקוטלנד הפסידו. סלטיק/GettyImages, Jeff J Mitchell

ויקטוריה פלזן שבשנה שעברה הביסה את הפועל תל אביב 0:4 אמנם נראית כמוקש, בעיקר אחרי שנה בה הקבוצות הישראליות התקשו מאוד מול הצ'כיות (עירוני קרית שמונה שיחקה נגד ספרטה פראג), אבל היא ניצחה 3:4 בלבד את זלייזניצ'אר במשחק הראשון בסיבוב השני והיא בסכנת הדחה.

אוסטריה וינה - קבוצה כמעט נטולת זרים ביחס לכדורגל האירופאי - הציגה בעונה שעברה כדורגל שוטף ודרסה את הליגה המקומית תוך שהיא מתעלמת מרד בול זלצבורג העשירה. היא הבליטה כשרונות מקומיים כמו מרקוס זוטנר, אלכסנדר גורגון ופיליפ הוזינר, אבל המאמן המצליח פטר שטוגר עזב לפ.צ קלן ומדובר באבידה גדולה מבחינת הסגולים. גם הכשלונות של רד בול זלצבורג מול מכבי חיפה והפועל תל אביב בשנים האחרונות מצביעים על כך שמכבי תגיע כפייבוריטית.

סטיאווה בוקרשט מתחילה כל עונה כחידה. בסגל של האלופה הרומנית משחקים מיטב הכשרונות המקומיים שעוד לא עזבו לליגות הגדולות (למשל הבלם ולאד צ'יריצ'ס והקשר-חלוץ אלכסנדרו צ'יפקיו), אבל היא איבדה את הכוכב הגדול ראול רוססקו. ניצחון 0:3 על פטרולול פלוישטי בסופר קאפ הרומני ואחד נוסף בתוצאה זהה מול ורדר סקופיה במוקדמות ליגת האלופות, מראים שסטיאווה בכושר לא רע והיא נראית כמו יריבה שוות כוחות למכבי תל אביב.

דינמו זאגרב מציגה חלק קדמי חלומי ביחס לקבוצה בסדר הגודל הזה. סאמיר הברזילאי שכבר קיבל אזרחות קרואטית ופאטוס בקיראי המונטנגרי משלבים כוחות עם כשרונות עולים כמו אנדריי קרמאריץ', ג'וניור פרננדס הצ'יליאני המושאל מלברקוזן וכמובן כישרון העל אלן חלילוביץ', שאביו סיאד שיחק בהפועל באר שבע. גם הקשר האחורי אריאן אדמי נחשב לכוח עולה בכדורגל המקומי, אבל החולייה האחורית של דינמו לא טובה כמו הקדמית ומכבי תל אביב יכולה לעבור את הקרואטים.

כמו ויקטוריה פלזן, אוסטריה וינה, דינמו זאגרב וסטיאווה בוקרשט, גם אפואל ניקוסיה, פרטיזן בלגרד (שנמצאת בסכנת הדחה), ולגיה ורשה נראות כשוות כוחות למכבי תל אביב מבחינת חומר שחקנים.

אלכסנדר גורגון, שחקן אוסטריה וינה. GettyImages
אוסטריה וינה מציגה כמות בלתי מבוטלת של כשרונות מקומיים. אלכסנדר גורגון/GettyImages

באטה בוריסוב אמנם רשמה כמה הפתעות גדולות במפעלים האירופאים בשנים האחרונות (כולל ניצחון על באיירן מינכן) וגם עברה את קרית שמונה בקלות יחסית בעונה שעברה, אבל מבחינת חומר שחקנים מכבי תל אביב עולה עליה בהרבה והצהובים ישמחו לקבל אותה בהגרלה אם היא תעלה.

כמובן שאם פרטיזן בלגרד (1:1 בחוץ במשחק הראשון נגד שיראק הארמנית), ויקטוריה פלזן (3:4 ביתי על ז'לייזניצ'אר הבוסנית) או באטה בוריסוב (הפסד 1:0 לשחטאר קראגנדי הקזחית) תודחנה, מכבי תל אביב תשמח מאוד לקבל את אחת מהיריבות שלהן.

באטה בוריסוב, הגרלה. GettyImages
פתק כזה ישמח את הצהובים/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully