וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחול השדים: ויין רוני בדרך החוצה ממנצ'סטר יונייטד?

18.7.2013 / 16:00

המצב הבעייתי אליו נקלעו מנצ'סטר יונייטד והכוכב שלה ויין רוני הוא הדוגמא הבולטת ביותר למעבר הלא חלק שבין שלטון אלכס פרגוסון לשלטון דייויד מויס. האמירות סותרות, היריבות מריחות דם והשדים האדומים ניצבים בפני מבחן שישפיע על עתיד המועדון

זרמים מסוימים בקרב הנוצרים מאמינים ב"שבע השנים הרעות". בסיומן של אלה, ואחרי שלל צרות נוראיות שינחתו על העולם, הזכאים לגאולה יראו כיצד המשיח ישו יורד מהשמיים אל הארץ ומוציא את העולם לדרך חדשה וטובה יותר. בדיוק השבוע ימלאו שבע שנים לפרסום האוטוביוגרפיה הראשונה של וויין רוני, שעלולה להוביל אותו בתקופה הקרובה לעזיבת מנצ'סטר יונייטד. האוהדים באדום מקווים ששבע השנים הרעות יסתיימו כעת ושרוני, יחד עם המנג'ר החדש של אולד טראפורד, דייויד מויס, ישימו מאחוריהם את צרות העבר ויצליחו להסתדר יחד, לטובת הקבוצה כולה. זה לא יהיה פשוט.

ווין רוני שחקן מנצ'סטר יונייטד מאוכזב. רויטרס
איך יסתיימו שבע השנים הרעות בינו לבין דייויד מויס? רוני/רויטרס

כל הבלגן החל ב-25 ביולי 2006. ה"דיילי מייל" פירסם פרטים ראשונים מתוך האוטוביוגרפיה של החלוץ הצעיר, אז כבר במנצ'סטר יונייטד. "כששיחקתי באברטון, הלכתי להתוודות בפני מויס על כך שהסיפורים בצהובונים של ליברפול על הביקורים שלי אצל זונות מתסכלים אותי", כתב שם רוני, "בבוקר שאחרי, אני פתאום רואה בעיתון את כל מה שאמרתי לו. רתחתי מזעם, כי דיברנו בפרטיות. התעמתתי איתו מול כל השחקנים. 'איך הסיפור הזה דלף לעיתון אם לא ממך? אתה בדיחה מזוינת ואני בחיים לא רוצה לשחק עבורך יותר. הוא ענה לי 'אתה אוכל יותר מדי בפאקינג מקדונלדס'". בהמשך האשים רוני את מויס בכך שזרק אותו מאברטון כי קינא בו.

המנג'ר הסקוטי, שבאותם ימים רק החל לבנות לעצמו קריירה בתור כוכב עולה בפרמיירליג, הכחיש כל מילה מדבריו של רוני, זעם על הפרסום ולבסוף גם הגיש נגדו תביעה, כשהוא דורש פיצוי כספי ואף שוקל לדרוש את הסרת הספר מהמדפים. זה הסתיים בפשרה, רגע לפני שהמשפט החל. בתום שנתיים של מאבק מכוער, רוני התנצל על המבוכה שגרם למויס ואף שילם לו פיצוי סמלי ואת ההוצאות המשפטיות, יותר מחצי מיליון ליש"ט בסך הכול. זו הייתה הפעם הראשונה בתולדות הכדורגל האנגלי בה מנג'ר בכיר כל כך תבע שחקן עבר שלו, בכיר גם הוא ולמרות שלכאורה המאבק הסתיים, למעשה הוא פשוט הוחבא בקרב שני הצדדים. לא רוני ולא מויס האמינו שהם יעבדו שוב יחד, אבל הגורל הביא את הג'ינג'י להחליף את פרגוסון ולחלוץ נבחרת אנגליה זה פשוט לא התאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דייויד מויס מאמן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
תביעה חסרת תקדים שהסתיימה בהצלחה מבחינתו. מויס/GettyImages

במשחקו הביתי האחרון של סר אלכס, בעוד החגיגה עבורו שוברת שיאים, רוני נותר בחוץ. "אני לא חושב שהוא רצה לשחק מהסיבה הפשוטה שהוא הגיש בקשה לעבור קבוצה. הוא רוצה לחשוב קצת וזה בסדר, אבל אנחנו לא ניתן לו ללכת", סיכם פרגוסון במשפט אחד את כל הסיטואציה סביב רוני. פרגוסון היה זה שהפך אותו לסופרסטאר. הוא רכש את רוני ב-2004 תמורת למעלה מ-25 מיליון ליש"ט ותחתיו כבש החלוץ 197 שערים ב-402 הופעות במדי יונייטד וזכה בחמש אליפויות ובליגת האלופות. רוני רחוק 52 שערים בלבד ממלך שערי הקבוצה בכל הזמנים, בובי צ'רלטון והוא אחד משישה שחקנים בלבד שכבשו למעלה ממאה שערים בפרמיירליג בעשור החולף. אלא שאחד אחר מאותה שישייה, רובין ואן פרסי, הגיע ליונייטד והפך לבורג המרכזי של הקבוצה, בעוד רוני יורד מ-34 שערים ב-2011/12 ל-16 בלבד בעונה החולפת. יחד עם הצלילה בשערים, צנח גם מצב הרוח.

לאחרונה, מויס אמר: "לא ארשה לוויין רוני להפוך לגדול יותר מהמועדון. אם ואן פרסי ייפצע, אנחנו נצטרך אותו, הוא הגיבוי שלנו ואני רוצה שיהיו לי אפשרויות. יש לו תפקיד גדול בקבוצה ואנחנו רוצים שהוא יכבוש כמה שיותר. ייקח זמן עד שנראה איך הדברים עובדים ואולי בעוד שנה נחשוב על שחקן אחר". האמביוולנטיות הזו מלווה את העיסוק של הקבוצה ברוני בתקופה האחרונה. במשפט אחד מויס מדבר עליו ככוכב וכשחקן משלים וזה פוגע בו. במסיבת העיתונאים בה הוצג בקבוצה, המנג'ר גם אמר: "וויין הוא שחקן של מנצ'סטר יונייטד והוא יישאר כזה. הוא שחקן נהדר והוא לא למכירה. דיברנו כמה פעמים והחלטנו שכל מה שהיה קודם נשכח ועכשיו אנחנו עובדים יחד. אני רואה ניצוץ בעיניים שלו, הוא נראה שמח". היו"ר החדש אד וודוורד אמר שליונייטד אין כוונה לשבת עם רוני על חוזה חדש במקום זה שייגמר בעוד שנתיים ושהקבוצה לא מפחדת לתת לחוזה להיגמר. מצד שני, גם וודוורד אמר שרוני לא למכירה וזה הקו הכללי שיונייטד מציגה, אמביוולנטיות. רוני מצידו, נותר מאוד פגוע ועל פי הכתבים שמלווים את הקבוצה, הוא "כועס ומבולבל מאוד מהמצב".

ב-11 ביולי מנצ'סטר יונייטד, פלוס וויין רוני, נחתה בתאילנד לפתיחת אימוני ומשחקי קדם העונה שלה. 16 שעות לאחר מכן, החלוץ כבר היה על המטוס בדרך הביתה עם פציעה בשריר הירך, שתשבית אותו חודש. רגע לפני שרוני עזב, הקבוצה עוד דאגה לשחרר לרשת תמונה שלו יושב וצוחק עם פטריס אברה, אבל הדיבורים על מעבר, שהחלו עוד קודם לכן, צברו תאוצה. הדיווחים לפיהם יונייטד תגיש הצעה על סך 60 מיליון ליש"ט על גארת' בייל עשויים להיות קשורים לניסיון לרכך את האוהדים לפני מכירתו של רוני. צ'לסי רודפת אחריו וכבר הגישה הצעה נדיבה מאוד, שנדחתה. היא צפויה להגיש עוד אחת, גדולה יותר, בקרוב מאוד. מוריניו הודה שהוא אוהב מאוד את רוני ושזה הרכש היחיד בו הוא מעוניין, פטר צ'ך אמר ששחקני כדורגל לפעמים מחפשים אתגרים ושהוא רואה את רוני בחולצה של הבלוז ואדן הזאר הודיע שרוני יהיה החתמה גאונית.

גם ארסנל במירוץ ועל פי הדיווחים היא עומדת להגיש הצעה רשמית ותציע לשחקן 250 אלף ליש"ט בשבוע, סכום מטורף. קשר התותחנים ג'ק ווילשר אמר: "השם שלו מפחיד את היריבות וזה משהו שאנחנו צריכים. הוא שחקן שמביא תארים". אפילו בברצלונה חולמים. פיקה, ששיתף איתו פעולה באולד טראפורד, אמר שהוא יתאים נהדר לקבוצה ואילו ניימאר סיפר: "אחד השחקנים המוערצים עליי בעולם ולשחק איתו יהיה חלום". פריס סן ז'רמן היא שם נוסף שעלה, אבל אחרי החתמת אדינסון קבאני, כנראה שזה כבר לא יקרה. הקבוצות באירופה מריחות דם ומנסות להסתער.

ז'וזה מוריניו לצד ארסן ונגר. GettyImages
קדימה הסתער. מוריניו וונגר רודפים אחרי רוני/GettyImages

בסביבת יונייטד הבינו שהמצב בעייתי והתפנו לשכנועים. ריו פרדיננד אמר: "אין מקום יותר טוב מאשר יונייטד. קחו לדוגמא את כריסטיאנו רונאלדו. באופן אישי, הוא שחקן טוב בצורה מדהימה, אבל האם הוא זכה ביותר תארים עם ריאל מאשר אצלנו?" ואילו נמנייה וידיץ' סיפר שרוני נמצא בכושר הטוב ביותר שלו בחמש השנים האחרונות. גארי נוויל המליץ לו להישאר, בריאן רובסון הבטיח שהאוהדים יסלחו לו על כל הבלגן אחרי כמה שערים ומייקל אואן אמר שהגאווה של רוני נפגעה ושאם מויס והאוהדים רק יתנו לו להרגיש נאהב, הוא יחזור לכבוש בצרורות. בקיצור, מלחמה. מנצ'סטר יונייטד נעמדת על הרגליים האחוריות ונאבקת בשאר העולם וזה מצב נדיר, שלא היה קיים כמעט אצל אלכס פרגוסון. אצל סר אלכס, מי שלא רצה, לא נשאר ותמיד נמצא לו מחליף.

כאן מגיע גם שורש העניין. באופן טבעי, מנצ'סטר יונייטד מתקשה לבצע את המעבר החלק משלטון פרגוסון לשלטון מויס. לכולם היה ברור שזה לא יהיה פשוט, אבל נראה שהמהמורות גדולות יותר מהצפוי. לא מדובר רק במאבק על עתידו של וויין רוני, אלא גם בהפסד במירוץ אחר טיאגו אלקנטרה, ברכש הדל עד לא קיים עד כה, בדיבורים שנותרים רק באוויר על כריסטיאנו רונאלדו, גארת' בייל ושאר כוכבי על ואפילו במשחק הבכורה החלש שהסתיים בהפסד מול כוכבי הליגה התאילנדית. אומנם בסוג של צחוק (אבל בכל צחוק יש מידת רצינות), בטוויטר כבר אפשר למצוא כמה ציוצי "תפטרו את מויס". אם וויין רוני יעזוב, הציוצים האלה כבר עלולים להפוך לטרנד רציני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully