וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת: "האצבעות צריכות להיות מופנות לבעלי הקבוצות"

השרה לימור לבנת לא מתרגשת מאיומי ההשבתה של ליגת העל: "לא ניתן כספי ציבור לגוף שלא יודע לנהל אותם"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מיכאל ברגמן

שרת התרבות, המדע והספורט ח"כ לימור לבנת דיברה היום (רביעי) במליאת הכנסת בנושא המשבר הנוכחי עם ההתאחדות לכדורגל, לאחר שהוגשה בקשה לדיון במליאת הכנסת.

"הרעיון הוא שאף אחד לא יצטרך להיות תלוי במרכזים ובהתאחדות", אמרה השרה, "הכסף יגיע לפי התיקון לחוק ישירות לקבוצות. במה שנוגע להתאחדות ולמבנה ההתאחדות, קובעים שני דוחות באופן החד והברור ביותר שיו"ר ההתאחדות לכדורגל צריך להיות אדם שאין לו כל זיקה וניגודי עניינים, ושדרך בחירתו לא יכולה להיות כפי שהיא כרגע. אני מאמצת את ההמלצה הזו. ההתאחדות צריכה להחליט, בין אם היא בוחרת שהדרך החדשה תיעשה על פי ועדת כהן, שהיא עצמה מינתה, או על פי זליכה. לא זה נעשה ולא זה נעשה.

ההתאחדות פרסמה את טבלת התמיכה של הטוטו

בעלי הקבוצות מחפשים פתרונות יצירתיים למשבר

לימור לבנת שרת הספורט. קובי אליהו
לא מוכנה להתפשר. לימור לבנת/קובי אליהו

"באים ואומרים שאני מנהלת מלחמה אישית. אני לא מנהלת מלחמה אישית, אלא למען הכדורגל. אני לא זוכרת מעולם שהייתה רוח גבית כה חזקה, עם שתי ועדות ציבוריות פלוס חוות דעת משפטית של היועצת המשפטית, שקובעת שיש ניגוד עניינים חמור ודרישה ציבורית ברורה וגורפת שאחת ולתמיד צריך לעשות כאן סדר.

|באים חלק מבעלי קבוצות ליגת העל ואומרים 'לא, כן, ככה, תראי, כן ראוי ולא ראוי'. את הכסף שמגיע על פי דו"ח בורוביץ' אנחנו מחויבים לתת, אבל לא מחויבים להיות ספונסר של ההתאחדות. אם הליגה כל כך אטרקטיבית וההתאחדות כל כך אטרקטיבית, למה שלא יקבלו משם כסף? אין כרגע השבתה של הליגות, יש רק איומים על השבתה. בקבוצות מנצלים ומשתמשים בציניות באיומים על השבתת מחלקות הנוער כדי לנסות ולהפעיל לחץ. אסור לי לקבל את העמדות האלה. אי אפשר לקחת כספי ציבור ולתת אותם לגוף שלא מנהל אותם כמו שצריך, זה פסול, ולכן, גם אם ישנה סכנה לפתיחת הליגה, ויש עדיין זמן עד שהליגה תיפתח, כולם צריכים להפנות את כל האצבעות לכיוון אחד: בעלי הקבוצות. הם צריכים לעשות מה שמוטל עליהם.

הנושא יועבר להמשך דיון בוועדה לביקורת המדינה.

ועדת זליכה ותוצאותיה: כל ההתפתחויות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully