וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פ.ס.ז': קבאני מגיע, זלאטן יעזוב?

בבירת צרפת מתכוננים להצגתו של האורוגוואי ועסוקים בעתידו של השבדי. וגם: הקבוצות הצרפתיות כבר הוציאו 250 מיליון יורו

פריס סן ז'רמן תכנס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים רשמית בשעה 17:00 ובה היא תודיע על החתמתו של אדינסון קבאני. החלוץ האורוגוואי נחת כבר אתמול בבירת צרפת והמעבר שלו מנאפולי תמורת 64 מיליון יורו יהפוך היום לרשמי.

את כותרות עיתוני ואתרי הספורט הגדולים בצרפת תפסה דווקא נבחרת הנשים שהבטיחה את מקומה ברבע גמר אליפות אירופה, אבל בהמשך היום זו תהיה האלופה שתעמוד במוקד. אחרי שמונאקו הוציאה 144 מיליון יורו על רכש מאיים במיוחד, כעת גם לפ.ס.ז' יש מה להגיד.

אדיסון קבאני חלוץ נאפולי מול אינטר. AP
יומה הגדול של פ.ס.ז'. קבאני/AP

השאלה המרכזית כמובן נוגעת לזלאטן איברהימוביץ'. על פי לא מעט דיווחים בימים האחרונים, החלוץ השבדי שהיה גדול על הליג 1 בעונה שעברה, לא מרוצה מהגעתו של קבאני ורוצה לעזוב. לזלאטן חוזה עד 2015, אבל סוכנו ההולנדי מינו ראיולה אמר אתמול ש"אנחנו בוחנים את כל האפשרויות" וכולם מבינים שגם עזיבה באה בחשבון.

בצרפת מזכירים את מנצ'סטר סיטי, ריאל מדריד, יובנטוס ואפילו נאפולי ממנה הגיע קבאני, כמי שעשויות לשים את היד על זלאטן ומספרים שהוא יסכים לקצץ בשכרו בשביל לעבור למקום בו הוא יהיה מרוצה. בינתיים בפריס מחכים ליום חמישי, אז הפנומן השבדי אמור להתייצב לאימונים כמתוכנן.

שאלה נוספת שעולה כל העת בימים האחרונים היא האם קבאני וזלאטן יכולים לשחק ביחד. הפרשנים מנסים לענות ואמש הגיע תורו של שחקן העבר האורוגוואי פאבלו קוראה, ששיחק בנאנסי המקומית במשך חמש שנים ולאחר מכן אימן אותה תשע שנים נוספות.

"אדינסון הוא שחקן שצריך שטח, הוא לא אוהב להתמקם בחוד כמו זאלטן", אמר קוראה, "הם שחקנים שונים והם לא אמורים לדרוך אחד לשני על הרגליים. איברהימוביץ' מסוגל לייצר לעצמו מצבים, קבאני צריך שגם השחקנים שמסביבו יוכלו לבטא את עצמם. אם הם ישחקו ביחד, לקבוצות בליגה הצרפתית יהיה קשה מאוד להתגונן מול פ.ס.ז'".

שחקן פ.ס.ז', זלאטן איברהימוביץ'. רויטרס
אמור להתייצב במגרש האימונים ביום חמישי. זלאטן/רויטרס

בחזרה לקבאני: האורוגוואי בן ה-26 יהפוך לשחקן הכי יקר בתולדות הליגה הצרפתית ולשחקן הכי יקר בקיץ הנוכחי. השיא המקומי יישבר בפעם הרביעית בתוך כשנתיים. פ.ס.ז' עשתה את זה עם סכום זהה של 42 מיליון יורו אותם היא שילמה על חאבייר פאסטורה בקיץ 2011 ועל טיאגו סילבה בקיץ 2012, אבל השנה מונאקו רכשה את חאמס רודריגס ב-45 מיליון יורו ואחר כך שילמה 60 מיליון על רדאמל פלקאו.

הליגה הצרפתית כבר ראתה העברות גדולות כמו אלו של ניקולא אנלקה מריאל מדריד לפ.ס.ז' ושל ליסנדרו לופס מפורטו לליון, שניהם תמורת כ-25 מיליון יורו, אבל לא במימדים ובכמויות הללו. המספרים אומרים הכול.

אחרי המעבר הרשמי של קבאני, הליג 1 שנחשבת בצורה מסורתית לחמישית בטיבה באירופה, תעבור את הבונדסליגה הגרמנית, את הסרייה א' האיטלקית ואפילו את הליגה הספרדית ותתייצב במקום השני בהוצאות בקיץ הנוכחי עם כ-250 מיליון יורו, שנייה רק לפרמיירליג האנגלית עם כ-297 מיליון יורו. קבוצות הליגה הספרדית הוציאו עד כה כ-235 מיליון יורו, 57 מהם על ניימאר ו-70 על איסקו ואסייר יראמנדי.

רדאמל פלקאו מוצג כשחקן מונאקו. AP
שיא העברות שהחזיק זמן קצר. רדאמל פלקאו במונאקו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully