וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת העתודה ניצחה 72:84 את אוקראינה

אור סולומון קלע 23 נקודות והוריד 13 ריבאונדים בניצחון החשוב של ישראל בפתיחת משחקי הבית התחתון באליפות אירופה

נבחרת העתודה של ישראל גברה היום (שני) 72:84 על נבחרת אוקראינה בפתיחת הבית התחתון של אליפות אירופה שנערכת בטאלין בירת אסטוניה. השחקנים של שרון דרוקר התאוששו ממחצית ראשונה לא טובה, בה פיגרו כבר ב-9 נקודות הפרש, בזכות מחצית שנייה נהדרת של אור סולומון שקלע 23 נקודות והוריד 13 ריבאונדים. תומר גינת התאושש מפציעה שהשביתה אותו מהמשחק נגד ספרד ורשם דקות נהדרות במהפך הישראלי.

ישראל תפגוש מחר את נבחרת סרביה החזקה ותשלים את משחקי הבית ביום רביעי במשחק עם צ'כיה. שתי הראשונות בבית יעברו למשחקי הדירוג 13-16 ויבטיחו את מקומן בדרג א' לשנה נוספת, בעוד שתי הנבחרות האחרונות ירדו למשחקי הדירוג 17-20 יחד עם שתי הנבחרות האחרונות בבית המקביל התחתון שכולל את אסטוניה, שבדיה וגיאורגיה. מתוך משחקי הדירוג 17-20 רק הנבחרת שתסיים במקום ה-17 תישאר בדרג העליון.

תומר גינת שחקן נבחרת העתודה. מגד גוזני
מחצית שניה נהדרת. תומר גינת/מגד גוזני

מהלך המשחק

ישראל פתחה בחמישייה עם תום מעיין, אור סולומון, גולן גוט, איגור קולשוב ורם אליאספור. ישראל פתחה את המשחק לא טוב, כשאוקראינה מנצלת אחוזי קליעה לא טובים של השחקנים וברחה ליתרון מוקדם 13:21, מה שחייב את שרון דרוקר לקחת פסק זמן. ישראל פספסה מספר הזדמנויות לצמק, ושלשה של איגור קולשוב עם הבאזר הורידה ל-25:20 בסוף הרבע הראשון.

ישראל נראתה בתחילת הרבע השני טוב יותר, כששון דאוסן ורפי מנקו מצליחים להוריד את ההפרש האוקראיני לנקודה אחת בלבד, 4 דקות למחצית. האוקראינים התאוששו, ושלשה של לוצ'נקו נתנה להם יתרון 34:43, דקה למחצית. שלשה של תום מעיין צימקה ל-43:37 במחצית.

תומר גינת, שנפצע במשחק נגד בולגריה אך הצליח לחזור לשחק היום, החל את הרבע השלישי טוב והשאיר את ישראל בתמונה. ריצת 0:15 מדהימה שהובילו גינת, איגור קולשוב וגולן גוט הפכה את התוצאה ונתנה לישראל יתרון 47:54. האוקראינים צימקו מעט ובסוף הרבע השלישי 53:57 לישראל.

סולומון וקולשוב פתחו את הרבע האחרון מצוין והעלו את ישראל ליתרון 6. שלשה של ארטמונוב הורידה את היתרון הישראלי ל-2 נקודות בלבד, אבל 4 נקודות של תומר גינת החזירו ליתרון 62:68. אור סולומון המשיך בשלו ומנע ניסיון קאמבק של אוקראינה בדרך לניצחון חשוב 72:84.

שחקן נבחרת העתודה  אור סולומון. קובי אליהו
משחק נהדר שלו. אור סולומון/קובי אליהו

קלעו לישראל: אור סולומון 23 ו-13 ריבאונדים, איגור קולשוב 21, תומר גינת 10, תום מעיין 9 ו-8 אסיסטים, רפי מנקו וגולן גוט 6 כל אחד, איגור מאיור 5, שון דאוסן ורם אליאספור 2 כל אחד.

שרון דרוקר: "ההגנה והלב שלנו ניצחו את המשחק. נתנו חצי שני מצויין הגנתית והתקפית. התחלנו לא טוב, חזרנו לעצמנו וידענו לעשות את הדברים הנכונים. הבנו שזה בית הישרדות וצריך לנצח עם ציפורניים והגנה והחברה שלנו הביאו את כל זה ובגדול. מגיע קרדיט לפיזיותרפיסט גדי ריבובסקי שהעמיד את תומר גינת על הרגליים והוא עשה חצי שני מצויין וולא רק הוא אלא הרבה שחקנים תרמו".

אריק שיבק ראש האגף המקצועי באיגוד שהגיע אמש לטאלין אמר: "עשינו ניצחון גדול מאוד היום. פגשתי פה הנבחרת שמבינה שזה שבוע קריטי ונשארנו לנו עוד 2 משחקים מאוד חשובים כדי להשאיר את הכדורסל הישראלי איפה שאנחנו רוצים שיהיה. התחלנו תהליך לפני שנה של החזרת הנבחרות הצעירות לדרג הראשון ואנחנו מקווים שאלו שהחלו את המשימה הזו, יתקעו את היתד הראשון בדרג הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully