וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ניצחה 66:68 את בולגריה באל' אירופה לעתודה

אחרי שתי תבוסות, הנבחרת שמטה יתרון גדול, אך הצליחה לנצח ושמרה על סיכוי תיאורטי להעפיל לשלב הבא. צפו בתקציר

אחרי שתי תבוסות, מול לטביה ורוסיה, בשני המשחקים שפתחו עבורה את אליפות אירופה לנבחרות עתודה בכדורסל, הנבחרת של שרון דרוקר שבה לחייך היום (שישי), בזכות ניצחון דרמטי 66:68 על בולגריה. בזכות הניצחון, במהלכו שמטה ישראל יתרון של 16 נקודות, אך גם ידעה לחזור מפיגור ולהתעלות במאני טיים, היא שומרת על סיכוי תיאורטי להעפיל לשלב הבא בטורניר ובעיקר משפרת את מצבה לקראת המשחקים נגד הירידה לדרג ב', בהם היא ככל הנראה תשתתף. רפי מנקו הוביל את הנבחרת עם 14 נקודות, כולל כמה קריטיות במיוחד. תום מעיין הצטיין אף הוא עם שבע נקודות, שבעה ריבאונדים ותשעה אסיסטים.

נבחרת ישראל תגיע מחר למשחק נגד ספרד (18:00) כשבמקביל יפגשו רוסיה ובולגריה. ניצחון מפתיע של ישראל במשחק יעלה אותם רק אם בולגריה תנצח את רוסיה.

שרון דרוקר מאמן נבחרת העתודה של ישראל. מגד גוזני
סופסוף ניצחון. דרוקר/מגד גוזני

מהלך המשחק:

ישראל פתחה עם תום מעיין, תומר גינת, שון דאוסן, איגור קולשוב וגולן גוט. הנבחרת של דרוקר רצה ל-0:5 מהיר והמשיכה משם ל-6:13, כשהבולגרים נראים מבולבלים. דאנק של דוסון קבע 9:17, דקה ו-20 שניות לסיום הרבע. הרבע הסתיים ב-12:19 כחול-לבן, אחרי שמינקוב צימק עם הבאזר. הנבחרת של דרוקר פתחה בסערה גם את הרבע השני וריצת 0:8 העלתה אותה ליתרון 15 נקודות, 12:27. שלשה של איגור מאיור קבע 22:38 ישראלי, 3:34 למחצית. עד להפסקה הבולגרים מיזערו נזקים וישראל ירדה ביתרון צנוע יחסית, 32:41.

המומנטום הבולגרי נמשך גם אחרי ההפסקה והם נגסו בהפרש עוד ועוד, כאשר שלשה של סימאונוב קובעת 39:41 בלבד לישראל, 5:49 לסיום הרבע. הנבחרת עצרה מעט את הסחף וליי אפ של מעיין השאיר אותה ביתרון. לבסוף, שלשה של סטויאנוב קבעה שוויון 48:48. ישראל המשיכה לאבד את הראש והרבע הסתיים ב-48:51 בולגרי. לא נעים.

רפי מנקו לא אמר נואש ושלשה כבירה שלו, מאסיסט שמיני במשחק של מעיין, קבעה 55:59 לישראלים, 6:17 לסיום. כאן הנבחרת שוב נרדמה ושלוש דקות בלי נקודה החזירו את הבולגרים למשחק. דאנק של סולומון קבע 60:61 לישראל, שלוש דקות לבאזר האחרון. מנקודה זו היתרון החליף ידיים בכל התקפה. שלשת קלאץ' של רפי מנקו קבעה 64:67, 44 שניות לסיום. הבולגרים עוד צימקו, מעיין נשלח לקו וקלע אחת, אבל גם זה הספיק וישראל ניצחה 66:68.

קלעו לישראל: רפי מנקו (4 מ-6 לשלוש) 14, איגור מאיור (6 ריבאונדים) ואור סולומון (6 ריבאונדים) 10 כל אחד, איגור קולשוב 9, תום מעיין 7 (7 ריבאונדים, 9 אסיסטים), תומר גינת 8, שון דאוסן ואלון אברמוביץ' 3 כל אחד, גולן גוט ורם אליאספור 2 כל אחד.

המאמן שרון דרוקר אמר: "היה משחק הקרבה גדול של השחקנים שלנו. הגענו בסיטואציה לא קלה ואיבדנו את תומר גינת. כל השחקנים חיפו עליו. ידענו את משמעות המשחק לעתיד וסיכויי ההישארות ומגיע לשחקנים שלנו הרבה מילים טובות. הם נלחמים מול קבוצות עדיפות ופיזיות ונותנים כל מה שיכולים על המגרש. הם ראויים להערכה על זה. נמשיך להלחם לנסות לנצח כל משחק".

רפי מנקו הוסיף: "תחושה טובה. באנו להילחם אחרי שני משחקים שניראנו פחות טוב. רצינו להילחם ולתת את הלב כדי להחזיר את הכבוד ולהשאיר את הסיכוי להמשך. היה לי משחק טוב ואני שמח שהצלחתי לקחת אחריות בסוף. מחר יש משחק קשה מאוד נגד הספרדים שהם קבוצה מדהימה וכמו היום נלחם, ניתן את הלב כמו שכל נבחרות ישראל עשו כל השנים".

צפו בתקציר הניצחון של ישראל על בולגריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully