וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: טייריס רייס חתם לשנתיים

11.7.2013 / 15:05

הגארד האמריקאי, שמועמדותו פורסמה בוואלה! ספורט, מצטרף יחד עם הלפרין שסיכם. בלאט: ”הוא מביא המון תשוקה לפרקט"

מכבי תל אביב החתימה היום (חמישי) את הגארד האמריקאי טייריס רייס (26, 1.85 מטר) על חוזה לשנתיים. רייס, ששיתף פעולה בעונה שעברה עם יותם הלפרין בבאיירן מינכן, יגיע להיכל נוקיה אחרי שבמשך שבועות ארוכים עלה שמו כמועמד להצטרף ונושא מועמדותו להצטרף התפרסם בוואלה! ספורט.

רייס, שנולד בווירג'יניה, שיחק ארבע שנים במכללות וארבע שנים באירופה, כיכב בבוסטון קולג' בין 2005 ל-2009 קלע 2,099 נקודות ומדורג חמישי ברשימת קלעי כל הזמנים של המכללה. בשנה השלישית בקולג' סיים עם ממוצע של 21 נקודות, כשבמשחק השיא שלו קלע 46 נקודות מול צפון קרוליינה. בעונתו האחרונה במכללות העמיד ממוצעים מרשימים של 16.9 נקודות, 5.3 אסיסטים ו-3.8 ריבאונדים למשחק. ב-2008 נבחר לחמישיית העונה של מחוז ה-ACC היוקרתי בו משחקת קבוצתו.

הידיעה הראשונית על מועמדותו של טייריס רייס למכבי תל אביב

טייריס רייס שחקן באיירן מינכן. Stuart Franklin, GettyImages
חיזוק משמעותי. טייריס רייס/GettyImages, Stuart Franklin

בקיץ 2009 רייס יצא לאירופה והתחנה הראשונה שלו הייתה פאניוניוס היוונית (12.1 נקודות למשחק). עונה לאחר מכן שיחק במדי ארטלנד דראגונס הגרמנית (17.2 נקודות ו-5.1 אסיסטים). בעונת 2011/12 עשה קפיצת מדרגה כשעבר לשחק בריטאס וילנה הליטאית, ונהנה מעונת בכורה מוצלחת ביורוקאפ כשהוביל אותה לחצי הגמר של המפעל עם ממוצעים של 11.1 נק' ו-4.7 אסיסטים למשחק.

בעונה שעברה רייס שיתף פעולה כאמור עם הלפרין בקו האחורי של באיירן מינכן. ב-40 משחקים (ליגה ופלייאוף) רייס העמיד ממוצעים של 15.8 נקודות ו-4.4 אסיסטים בליגה הגרמנית עם 88.2 אחוז מהעונשין ו-35 אחוז ל-3. באיירן הביסה ברבע הגמר 0:3 את אלבה ברלין והפסידה בחצי הגמר 3:2 לבאמברג, שזכתה בסופו של דבר באליפות.

צפו בלקט מביצועיו של רייס

כפי שפורסם בוואלה! ספורט, לפני שלושה ימים שלחה מכבי תל אביב לטייריס רייס טיוטת חוזה. בין הצדדים היו מספר מחלוקות, בין השאר על הסכומים ועל אופציית היציאה, אולם כאמור הגארד האמריקאי חתם לעונה עם אופציה לעונה נוספת וישתכר כחצי מיליון דולר נטו לעונה. כפי שפורסם אתמול בוואלה! ספורט, מכבי תל אביב הגיעה לסיכום גם עם יותם הלפרין. בצוות המקצועי עקבו אחר שיתוף הפעולה של הקו האחורי בין הלפרין לרייס בבאיירן ומעוניינים לשחזר אותו גם בנוקיה.

מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט: "אנחנו מאוד שמחים שטייריס מצטרף למכבי. הוא גארד יצירתי שגם קולע וגם מוסר היטב, עם יכולת חדירה נהדרת לסל. שומר חזק על היריב עם הכדור, אוהב סגנון מהיר ואטרקטיבי ומביא המון תשוקה לפרקט".

סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
בדרך החוצה? סילבן לנדסברג/קובי אליהו

אגב, זהו לא השינוי האחרון בסגל לקראת העונה הבאה כשהצהובים שוקלים להשאיל את סילבן לנדסברג. כבר בסיום העונה החולפת הוחלט במכבי תל אביב לא ליצור סגל עמוס בכדי למנוע תסכול אצל שחקנים כפי שהיה בעונה שעברה. לנדסברג לא זכה לדקות רבות מדי בעונה החולפת ביורוליג ובליגה, אך למרות הדקות המועטות ששיחק הוא הציג יכולת טובה. לגבי ניק קיינר מדלי, בקבוצה מעוניינים לבדוק קודם את האופציות הקיימות עבורו בשוק והאם הם מצליחים לאתר עבורו קבוצה עוד לפני שיוחלט על התקציב הנותר להחתמת שחקנים נוספים.

בגזרת ליאור אליהו, הנושא עימו לא נסגר סופית במכבי תל אביב. לאליהו ישנן הצעות מקבוצת טורקיות מצידן של גלאטסראיי ופנרבחצ'ה/אולקר. באשר לשרונאס יאסיקביצ'יוס, ישנם גורמים במכבי שרוצים לראות אותו מצטרף לצהובים. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ספורט, השחקן צפוי להגיע בקרוב לישראל בכדי לנסות לקדם את הסיכום עם הצהובים. יאסיקביצ'יוס עצמו כבר אמר למקורביו שהוא אוהב מאוד את ישראל ורואה את מכבי תל אביב כאופציה מועדפת עליו כשבשיחות עימו הובהר לו "שלא יהיה שחקן מרכזי מבחינת הדקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully