וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט אתגרי: על השוער החדש של מכבי תל אביב, חואן פאבלו קולינאס

11.7.2013 / 8:50

דווקא כשהוא מתקרב לסיום הקריירה, זוכה חואן פאבלו קולינאס לאתגר הגדול ביותר שלו: להיות שוער בקבוצת צמרת ולנסות להעפיל לליגת האלופות. עם ניסיון אדיר בליגה הספרדית והצלחות מול מוריניו וגווארדיולה, הוא ינסה לעמוד בציפיות בישראל

לא רבים הם השחקנים שהצליחו להשאיר כתם שחור על הקריירות של שני המאמנים הבולטים בעולם בשנים האחרונות, פפ גווארדיולה וז'וזה מוריניו. השוער החדש של מכבי תל אביב, חואן פאבלו קולינאס, דווקא עשה זאת, ובענק.

ב-31 באוגוסט 2008 הגיע גווארדיולה למשחק חוץ באצטדיון "הציפורים הקטנות" של נומנסיה, משחק הליגה הראשון שלו כמאמן ברצלונה. זה נגמר עם הצגה אדירה של קולינאס וניצחון מקומי 0:1. ב-2 באפריל 2011, מוריניו קיווה להעמיד את הרצף המדהים שלו, של משחקי ליגה ביתיים ללא הפסד, על 151. קולינאס חשב אחרת ועם תצוגת על נוספת, הפעם בשערה של ספורטינג חיחון, הוא ניצח את "המיוחד" 0:1 בברנבאו וקטע לו למעלה מתשע שנים ללא הפסד בית.

חואן פאבלו קולינאס ניצב בדרכם של לא מעט ענקים וצבר לא מעט הצלחות, אבל כעת, דווקא כשהוא נושק לגיל 35, הוא עומד בפני האתגר הגדול ביותר שלו: להגן על שערה של קבוצת צמרת, שרוצה לשמור על תואר האליפות וחשוב מכך, להעפיל אל ליגת האלופות.

לא חיכו לאניימה: חואן פאבלו קולינאס סיכם במכבי תל אביב

רפי דהן סגר בבאר שבע, ממתין לשחרור מאנגלידיס

מכבי תל אביב מסכמת מחנה: טעימה ראשונה מפאולו סוזה

השוער חואן פאבלו קולינאס במדי ספורטינג חיחון עם כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. GettyImages
דווקא עכשיו, כשהוא כמעט בן 35, מגיע האתגר הכי גדול. קולינאס מתסכל את כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages

קולינאס נולד בספטמבר 1978 בעיר לאון והחל את דרכו בקבוצה המקומית קולטורל לאונסה. בגיל 22 מצא את עצמו בקבוצת המילואים של אלאבס, שעה שהקבוצה הבכירה של המועדון ביצעה את הריצה המדהימה שלה, שנעצרה רק בגמר גביע אופ"א, בהפסד הבלתי נשכח 5:4 מול ליברפול. מי שכבש את השער הרביעי של אלאבס באותו משחק היה לא אחר מאשר ג'ורדי קרויף. הקשר שנוצר לפני למעלה מעשור, חודש כעת. ב-2002 קולינאס קודם לקבוצה הבכירה של אלאבס, אולם התקשה למצוא את מקומו ושיחק רק 15 פעמים לאורך שלוש עונות.

לאחר שעלה עם אלאבס לליגה הראשונה בעונת 2004/5, הבין קולינאס שהוא צריך לנדוד שוב ועבר לנומנסיה, שם גם הגיע הפריצה המיוחלת. בשתי העונות הראשונות במדי ה"רוחיוס" הוא הופיע ב-70 משחקי ליגה לפני שעבר לטנריפה. עונה אחת איומה באיים הקנאריים, במהלכה נזרק מההרכב בשל יכולת חלשה, החזירה אותו לנומנסיה, אולם כאשר זו ירדה ליגה ב-2008/9 בעוד קולינאס משחק בכל המחזורים מלבד אחד, הוא בחר להישאר בליגה הראשונה. בעונת הירידה שלה סבלה נומנסיה מההגנה השנייה הכי גרועה ב"לה ליגה". ההגנה הכי גרועה באותה עונה הייתה שייכת לחיחון, אולם הקבוצה מאסטוריה הצליחה לשרוד בליגה הבכירה ושילמה 600 אלף יורו עבור קולינאס, שנחת בעיר בגיל 31 והתאהב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
ליאונל מסי ברצלונה מול חואן פאבלו קולינאס שוער נומנסיה. Jasper Juinen, GettyImages
הפריצה הראשונה הגיע בנומנסיה. קולינאס בולם את ליאונל מסי/GettyImages, Jasper Juinen

לשם שינוי, גם המזל היה עם קולינאס הפעם. איבן קוויאר, שהתחרה עימו על המקום בשער, שוב סבל מפציעה בברך שהשביתה אותו לתקופה ארוכה. קולינאס לקח את ההזדמנות בשתי ידיים ולראשונה בקריירה, הפך לשוער ראשון לגיטימי ואף יותר מכך בליגה הבכירה בספרד. עונת הבכורה שלו בחיחון הייתה נהדרת. הוא שיחק בכל 38 המשחקים והקבוצה ספגה 28 שערים פחות לעומת העונה הקודמת. קולינאס סיים תשיעי במירוץ לתואר ה"זמורה", השוער הטוב בליגה והקבוצה שוב הצליחה להינצל מירידה. באוקטובר של אותה עונה הוא עצר במו ידיו את ריאל מדריד אחרי 19 משחקים רצופים בהם הבלאנקוס מצאו את הרשת וסידר לחיחון 0:0 סנסציוני. לאחר המשחק ההוא נכתב ב"מארקה": "חואן פאבלו מציג את יכולת השיא שלו בקריירה מאז שהגיע לחיחון. האמינו בו והוא מצדיק את כל האמונה הזו". באותה עונה אגב, שיתף קולינאס פעולה עם הבלם ג'רארד אוטט, שהחל את העונה שעברה כעוזרו של אוסקר גרסיה במכבי תל אביב ונטש בנובמבר לאור המצב הביטחוני. לאחר שהושג הסיכום עימו, אמר השוער החדש לאתר הרשמי של הצהובים: "אוטט אמר שזה מועדון מצוין ועיר נהדרת לגור בה"

בסיום אותה עונה, קולינאס נבחר לשחקן העונה של הקבוצה ואמר: "הלוואי ואוכל לסיים את הקריירה שלי בחיחון. אבל אם לא, לא קרה כלום. מה שבטוח שהוא שכאשר אפרוש, אחזור לגור כאן". אלא שמאותו רגע, הדברים שוב החלו להידרדר. רצף של תוצאות לא טובות גרם למאמן שהביא אותו לקבוצה, מנולו פרסיאדו המנוח, להחליף את קולינאס בקוויאר ולאחר שהקבוצה התייצבה, החל זיגזוג בין השניים וקולינאס סיים את העונה עם 24 הופעות בלבד. בעונתו השלישית בקבוצה הוא שוב היה חלק מהגנה חלשה להחריד ולמרות שהשתלט בחזרה על עמדת השוער הראשון ושיחק ב-37 מחזורים, נאלץ קולינאס לחוות ירידת ליגה נוספת.

השוער, שלפי דבריו בעבר רצה לסיים את הקריירה בחיחון, לא מצא את עצמו בליגה השנייה. המאמן מנולו סנאצ'ס פוטר באוקטובר ואת מקומו תפס חוסה ראמון סנדובל, שהוריד את קולינאס לספסל בינואר לטובת קוויאר. באותו חודש ממש, השוער הוותיק כמעט ביצע את קפיצת המדרגה הגדולה לה הוא ייחל, כאשר סביליה יצרה עימו קשר וחשבה עליו כמחליף אפשרי לדייגו לופס, שעזב לריאל מדריד על מנת להחליף את איקר קסיאס הפצוע. בסופו של דבר המעבר הזה לא יצא אל הפועל וככל שהעונה התקרבה לסיומה וההצעה לחוזה חדש במקום זה שפג לא הגיעה, קולינאס הבין שהגיע זמנו לעזוב.

ג'רארד אוטט עוזר מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
דווקא הוא המליץ על ישראל. אוטט/ברני ארדוב

כמו לכל אורך הקריירה הארוכה שלו, גם בפרידה מהקבוצה אותה אהב כל כך הוא לא שכח את הסטייל ובמקום אירוע יבשושי, העדיף לשגר מכתב תודה לאוהדים, לקבוצה ולכל המעורבים: "תודה לכל האוהדים שגרמו לי להרגיש כאן בבית בארבע השנים האחרונות, ששמחו איתי והיו עצובים איתי", נכתב שם, "ולשחקנים, שייצגו יחד איתי את המועדון בצורה הטובה ביותר. חיחון תמיד תהיה הבית שלי". עם פירסום הדברים, כתב ויקטור ריברה בעיתון האסטוריאני "La Nueva Espana": "חואן פאבלו נפרד מחיחון באותה אלגנטיות שתמיד ליוותה אותו, ברגעים הטובים יותר והטובים פחות שלו עם הקבוצה. הוא היה מנהיג אדיר בחדר ההלבשה ותמיד זכה להערכה גדולה מצד חבריו לקבוצה".

קצת קשה לעמוד על קנקנו של השוער. הוא אומנם נמצא בשלהי הקריירה, אך מביא עימו למכבי תל אביב כמויות אדירות של ניסיון וקרוב ל-350 משחקים בשתי הליגות הראשונות בספרד. האופי שלו לעיתים מזכיר את זה של אוסקר גרסיה ולאחר שכיכב בתיקו 0:0 מול בילבאו במרץ 2010 והדף פנדל של איגור גאבילונדו הוא אמר בלקוניות: "אני מאוד שמח, אבל כמו שאני תמיד אומר, זה בעיקר כי עזרתי לקבוצה להשיג נקודה", תשובה שמזכירה אלו שהיה מספק המאמן הספרדי שעזב.

מצד שני, גם ביטחון לא חסר לקולינאס, שהתייצב למסיבת העיתונאים לפני משחקו הראשון בחיחון, משחק חוץ בקאמפ נואו במחזור הפתיחה מול ברצלונה ועם סיום האירוע הרשמי זרק לנוכחים בדרכו החוצה: "אין לי ספק שאנחנו יכולים לנצח שם" (והפסיד 3:0). לכל אורך התקופה בה יריבו לתפקיד קוויאר סבל מפציעות, קולינאס לא הפסיק להגיד שהוא מקווה להחלמתו המהירה וגם לאחר שהורד לספסל בעונה שעברה ואמר שאינו מבין את ההחלטה, הוא דאג לברך את קוויאר על העבודה הטובה שעשה.

אין ספק שאם קולינאס יצליח לעמוד במעמסה של העונה המפרכת שצפויה לצהובים, עונה שתכלול משחקים באירופה ובשלוש זירות מקומיות, הם יזכו בנכס אדיר, שייכנס ללא קושי לנעליו של וינסנט אניימה המצוין. את הסמכות ברחבה כבר יש לו והגובה (1.87 מטרים) יסייע בוודאי להרתיע את חלוצי ליגת העל. האתגר האישי שלו עצום, גם עונה ראשונה מחוץ לספרד דווקא בגיל מתקדם שכזה וגם השאיפה להצליח במפעלים האירופאים, בהם ישתתף לראשונה בחייו. האתגר הזה ייתן לו את הדרייב הנחוץ ובדיוק על זה בונה ג'ורדי קרויף. ומה קורה כשלחואן פאבלו קולינאס הולך טוב? תשאלו את גווארדיולה ומוריניו.

השוער חואן פאבלו קולינאס במדי ספורטינג חיחון. GettyImages
גובה, ניסיון, יכולת. מה יביא קולינאס למכבי תל אביב?/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully