וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לבינוניות: על העזיבה של עמית בן שושן את בית"ר ירושלים

11.7.2013 / 8:00

עמית בן שושן, הסמל של בית"ר בעידן הנוכחי, עוזב את המועדון לטובת קפריסין. בלוג ההעברות של חמי אוזן מסביר מדוע מדובר בפרידה שטובה לשני הצדדים

הנה תסריט לא מופרך בכלל: בית"ר ירושלים נגררת למאבקי ירידה בעקבות ההכנה המאוחרת לעונת המשחקים הקרובה. עמית בן שושן לא מנצל את ההזדמנות ההוגנת שמצפה לו באנרתוזיס הקפריסאית. אחד מאותם מקורבים יוצר קשר עם בית"ר ירושלים לקראת חודש ינואר. מנהלי המועדונים מאשרים את העסקה. בן שושן חוזר לטדי לחצי השני של העונה, כובש שישה שערים מהירים שעוזרים לבית"ר ירושלים לשרוד בליגה, למרות שאחר כך הוא שובת מהבקעה ונראה די אפתי ומאוד בינוני על המגרש.

אם וכאשר בית"ר תגיע למצב הזה בחודש ינואר, רבים מאנשיה יחתמו על התסריט הזה בשמחה. אולי גם בן שושן, למרות שהוא מיועד כרגע להיות שחקן הרכב בקפריסין. אבל אם זה יקרה, שני הצדדים יחזרו לאותה נקודת מוצא בעייתית שבה הם נמצאו עד אתמול (רביעי). מצד אחד, שחקן שלא מתפתח לשום מקום כבר כמה שנים. ומצד שני קבוצה שמונהגת על ידי שחקן שהפך להיות סמל הבינוניות שלה.

עמית בן שושן חתם לעונה אחת באנורתוזיס פמגוסטה

בית"ר ירושלים נפרדה מעמית בן שושן

עמית בן שושן חלוץ בית"ר ירושלים. קובי אליהו
בן שושן התעשר במהירות מופרזת, זכה לחוזים מופרכים שעיוורו במידה רבה את עיניו, ובתקופת שלטונו המפוקפקת של איציק קורנפיין היה מיחידי הסגולה שממשיכים לזלול שמנת בזמן שהאחרים בולסים לחם יבש שנשאר בארון מפעם. עמית בן שושן/קובי אליהו

את הקריירה של בן שושן אפשר לחלק לשניים. החלק הראשון, עד השנים היפות של ארקדי גאידמק, כולל כמה מהן. השני, מהרגע שבו גאידמק בחר לחנוק את המועדון, אז הבורג הסימפטי שכבש כמה שערים מכריעים ולא מייצגים נדרש להפוך למנהיג ושחקן דומיננטי. בין לבין, בן שושן התעשר במהירות מופרזת, זכה לחוזים מופרכים שעיוורו במידה רבה את עיניו, ובתקופת שלטונו המפוקפקת של איציק קורנפיין היה מיחידי הסגולה שממשיכים לזלול שמנת בזמן שהאחרים בולסים לחם יבש שנשאר בארון מפעם.

כך נוצר לו מצב אבסורדי. כוכבי בית"ר עזבו או נמכרו והפכו את בן שושן לסוג של סמל של אותה תקופה. הוא קיבל שכר לא הגיוני בחס למציאות, נשאב לתפקיד השחקן המוביל, אבל היכולת שלו על המגרש לא גיבתה זאת בכלל. לאט לאט, בן שושן הפך להיות סמל ההישרדות האולטימטיבי של שחקן בית"ר בעידן הנוכחי, רק במובן השלילי. עושה את המינימום המתבקש וחושב שמגיע לו המקסימום האפשרי.

ההתנהלות שלו בקיץ האחרון היא דוגמה מדויקת לכך. בזמן שכל הצדדים נדרשים להבין שנסיבות הקיץ מחייבות את כולם ליותר סבלנות, בן שושן, הסמל, סירב להתאמן עד שייחתם איתו חוזה. למרות שאפשר להבין את מצוקתו והחשש שיישאר בלי כלום, בטח כשחייבים לו משכורות מהעונה שעברה, משחקן במעמדו מצפים להנהיג. אם אריאל הרוש היה בוחר להחרים את האימונים אפשר היה איכשהו להבין אותו. אבל בן שושן התנהג כמו אחד שחושב בעיקר על התנאים האישיים שלו ושוכח את מה שבית"ר עשתה בשבילו ונתנו לו, למרות שהוא החזיר מעט מאוד.

בן שושן הוא אולי קורבן של הנסיבות. בורג שנדרש לתפקד כמנוע. אבל הוא עדיין סמל הבינונית של הדור הנוכחי והדי מפונק בבית"ר ירושלים שנכנע בקלות רבה מדי למציאות העלובה במועדון והפך אותה לתירוץ במקרה הטוב או תבנית נוף הקריירה שלו במקרה השכיח. עם עזיבתו של אבירם ברוכיאן, הכתם פשוט עבר אליו. שחקן שנותן פיק אחד לעונה ונעלם, ובכסף שהרוויח אפשר היה להביא לבית"ר חלוץ טוב יותר, ועם קצת מזל וחשיבה נכונה, הרבה יותר טוב. בן שושן הפך לתקרה של צעירי בית"ר שהסתכלו עליו ולמדו ממנו, ולכן גם טוב שעזב. בכסף שיתפנה בית"ר תוכל להחתים חלוץ יעיל יותר, אבל מה שיותר חשוב – לעמדת המנהיג יוכל להיכנס שחקן אחר שאולי יספק סופסוף רף אחד לחבריו ויוביל אותם למקום אחר לגמרי.

שחקן הפועל באר שבע, אבירם ברוכיאן. קובי אליהו
אם יסתפק בכסף, הדוגמה של בן שושן תהיה דווקא אבירם ברוכיאן, ההוא שמנסה ללא שום הצדקה מקצועית להחזיר את עצמו לבית"ר. ברוכיאן/קובי אליהו

עסקת בן שושן לאנרתוזיס לא רק עושה חסד עם בית"ר אלא גם עם בן שושן עצמו. הלחץ, הציפיות, חוסר היכולת שלו לצאת מהביצה שהוא כלוא בה, פגעו לא אחת בבן שושן. לא פעם נכתב על מועמדות שלו למכבי תל אביב וקבוצות אחרות, אבל בסוף בן שושן נשאר בבית"ר, ובמקרה הטוב נותר במקום וברוב המקרים הלך אחורה. כבר הרבה שנים שבן שושן זקוק לאתגר חדש, אתגר הגיוני יותר. אתגר שיתבע ממנו לעשות דברים חדשים במגרש. אנורתוזיס, במקרה הזה, היא אפשרות מושלמת עבורו.

בן שושן לא רק ירוויח מקום חדש שיעזור לו סופסוף לצמוח. הוא יתרחק במידה רבה מהתדמית שפוגעת בו. בקפריסין הוא ימצא שקט, מה שלא היה מקבל באף קבוצה ישראלית אליה היה עובר. אם בן שושן היה עורק למועדון אחר בליגת העל, אף אוהד בית"ר ירושלים ששמח כעת על עזיבתו לא היה כועס על כך, אבל אחרי החלוץ הירושלמי עדיין הייתה רודפת הציפייה המופרכת שיהיה שחקן מוביל. בכל זאת, על פי הרישומים, מדובר במנהיג בית"ר ירושלים. ובן שושן הוא בורג טוב בקבוצה טובה, לא מנהיג שמשנה קבוצה בינונית.

לכן, בן שושן מקבל כאן הזדמנות מעולה להגדיר מחדש את הקריירה שלו ולתת לה תנופה שאיש כבר לא האמין שתקבל. הוא ייהנה משקט, הוא ייהנה מקבוצה לחוצה אך מצוינת, הוא ייהנה מסגל שעבר שינויים אך כזה שמספק לו סיכוי סביר להיות שחקן משפיע, וכמובן שהוא גם ייהנה מחוזה טוב, כמו שהוא חושב שמגיע לו. לברק יצחקי, שחקן הרבה יותר מוכשר ממנו, זה הצליח. אם יסתפק בכסף, הדוגמה של בן שושן תהיה דווקא אבירם ברוכיאן, ההוא שמנסה ללא שום הצדקה מקצועית להחזיר את עצמו לבית"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully