וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריית סמים: טורקיה תושעה מאליפות העולם באתלטיקה?

עשרות אתלטים מהמדינה כשלו בבדיקות, ויחד עם שורה ארוכה של עבירות וחשדות, הנבחרת הטורקית עלולה לספוג עונש חמור

נבין יאניט אצנית טורקיה. רויטרס
עוררה חשד. יאניט/רויטרס

פרשיית סמים חדשה. "טלגרף" הבריטי מדווח כי נבחרת האתלטיקה של טורקיה עלולה לספוג עונש השעיה מאליפות העולם באתלטיקה, שתתקיים בחודש הבא במוסקבה (החל מה-10 באוגוסט), לאחר שבבדיקות סמים נמצא כי עשרות אתלטים מהמדינה השתמשו בחומרים אסורים המשפרים ביצועים.

כחלק ממבצע של התאחדות האתלטיקה העולמית, מספר גדול של אתלטים מטורקיה נבדקו במהלך משחקי הים התיכון, שהתקיימו בעיר הטורקית מרסין בחודש יוני. התוצאות טרם פורסמו, אבל על פי הדיווח, עשרות (!) ספורטאים כשלו בבדיקות. "זה יכול להגיע ל-30 אתלטים", אמר גורם בכיר בחקירה.

אסלי צ'קיר אלפטקין רצה טורקיה. Quinn Rooney, GettyImages
הדהימה את העולם. אלפטקין/GettyImages, Quinn Rooney

על פי הדיווח, האתלטים נכשלו בבדיקות השתן "A", וכעת מחכים לאישור בבדיקות "B" על מנת לפרסם רשמית את הממצאים. נדיר מאוד שמי שכושל בבדיקה הראשונה, נמצא תקין בבדיקה השנייה. אם אכן הממצאים נכונים, זו אחת מפרשיות הסמים הכי גדולות שהתגלו במדינה אחת.

הבדיקות לספורטאים הטורקים הגיעו אחרי שורה ארוכה של תקריות וחשדות. בחודש מאי התגלה כי אסלי צ'אקיר אלפטקין, שהדהימה כשזכתה במדליית הזהב בריצת 1,500 מטר באולימפיאדת לונדון, הושעתה בעקבות הימצאות חומרים אסורים בדמה. מאחר שבעבר היא כבר הושעתה לשנתיים, אם היא תימצא אשמה גם הפעם, מדליית הזהב תישלל ממנה, והיא תושעה לכל החיים.

כמו כן, אתלטית מפורסמת אחרת מטורקיה, נווין יאניט, שזכתה פעמיים בזהב באליפות אירופה ב-100 מטר משוכות, הואשמה בשימוש בחומרים אסורים. בעקבות הדברים האלה, יחד עם רצף האירועים האחרון, התאחדות האתלטיקה החליטה לחקור מקרוב את הספורטאים במדינה. כעת, לאור חומרת הממצאים, ייתכן כי טורקיה תושעה מאליפות העולם.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully