וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם עד גיל 20: עירק וגאנה עלו לחצי הגמר

דרמות אדירות במונדיאליטו בטורקיה: עירק ניצחה 4:5 בפנדלים את דרום קוריאה, שער בתוספת הזמן סידר לגאנה 3:4 על צ'ילה

אחרי הדחתה המפתיעה של ספרד החזקה בידי אורוגוואי והטיול של צרפת מול אוזבקיסטן, הסתיים הערב (ראשון) שלב רבע גמר אליפות העולם עד גיל 20 הנערכת בטורקיה עם שתי דרמות אדירות. עירק, ההפתעה הגדולה של הטורניר, ספגה שער שוויון דרמטי מדרום קוריאה בתוספת הזמן של ההארכה (3:3) אבל לבסוף ניצחה 4:5 בדו קרב הפנדלים והמשיכה את מסע הקסם עם העפלה ראשונה אי פעם לחצי הגמר, במונדיאליטו הרביעי שלה בסך הכול. במשחק המאוחר, גאנה חזרה מפיגור 3:2 בדקות הסיום של ההארכה, וניצחה לבסוף 3:4 את צ'ילה עם שער בדקה ה-120.

משחקי חצי הגמר:

צרפת - גאנה (רביעי, 18:00, יורוספורט)

עירק - אורוגוואי (רביעי, 21:00, יורוספורט)

פרחאן שאקור שחקן נבחרת עירק עד גיל 20. AP
צמד וגם פנדל מכריע. פרחאן שאקור/AP

עירק - דרום קוריאה 4:5 בפנדלים (3:3 ב-120 דקות)

ב-17 בנובמבר 2012 נפגשו שתי הנבחרות הללו בגמר הטורניר האסייתי עד גיל 19, ודרום קוריאה הייתה זו שזכתה עם ניצחון 1:4 בדו קרב פנדלים (1:1 ב-120 דקות, אחרי שוויון דרמטי של הקוריאנים בתוספת הזמן של המשחק). שמונה חודשים חלפו, שתי המכרות הוותיקות נפגשו שוב כדי להיאבק על הזכות להיות הנציגה היחידה של אסיה בחצי הגמר, אבל הפעם הייתה זו עירק שחגגה הישג שיא בתולדותיה ועלתה לארבע האחרונות.

עירק, מדינת כדורגל משתפרת שגם הנבחרת עד גיל 17 שלה העפילה לראשונה לאליפות העולם, נהנתה מטורניר נפלא. היא החלה עם קאמבק מפיגור 2:0 ל-2:2 דרמטי מול אנגליה, ניצחה לאחר מכן את צ'ילה ומצרים, ובשמינית הגמר הדיחה את פרגוואי בהארכה. גם הפעם היא פתחה מצוין, עם פנדל של עלי פאז שהעלה אותה ליתרון בדקה ה-21. דרום קוריאה חזרה עם נגיחה של קוון צ'אנגהון ארבע דקות לאחר מכן, אבל פרחאן שאקור, שהכריע את המשחק מול פרגוואי, החזיר את היתרון לעירק בדקה ה-42. קוריאה, שעברה בפנדלים בשמינית הגמר את קולומביה, ידעה להשוות שוב עם שער של לי גואנגהון בדקה ה-50, שגרר את המשחק להארכה.

את שיא הדרמה שמרו שתי הנבחרות לדקות הסיום של ההארכה. פרחאן המצוין דחק מקרוב בדקה ה-118 והלהיב את האוהדים העירקים שהגיעו לקייסרי. הירוקים-לבנים כבר חשבו שהכרטיס לחצי הגמר בכיס שלהם, אך בתוספת הזמן של ההארכה, בדומה לאותו גמר בנובמבר, ג'ונג היונצ'אול בעט מרחוק והכדור טס לחיבורים בעזרת נגיעה בראש של שחקן עירקי. 3:3 דרמטי ששלח את המשחק לפנדלים. את הבעיטה השנייה מהנקודה הלבנה שלח הקוריאני יאון ג'ה מין ליציע, אבל העירקים החטיאו את הפנדל השלישי של מוחמד ג'באר. במצב של 4:4, השוער והקפטן מוחמד חמיד עצר את הפנדל השישי של הקוריאנים, ומי אם לא פרחאן הכריע את הקרב עם פנדל מדויק שקבע 4:5 והפך לגיבור החדש של עירק.

עלי פאז שחקן נבחרת עירק חוגג באליפות העולם עד גיל 20. AP
מסע הקסם נמשך. עלי פאז והחברים/AP

גאנה - צ'ילה 3:4 (לאחר הארכה)

גם רבע הגמר הנוסף הערב לא הסתיים ב-90 דקות וסיפק דרמה נהדרת לא פחות. צ'ילה, שזכתה במדליית הארד באליפות העולם ב-2007, קיוותה להיות הנציגה השנייה של דרום אמריקה בחצי הגמר, אך נותרה המומה בתוספת הזמן של ההארכה, במהלכה איבדה יתרון 3:2 ונוצחה בידי גאנה העיקשת. הנבחרת האפריקאית האחרונה בטורניר, שזכתה באליפות עולם בהיסטורית ב-2009 והדהימה את פורטוגל בשמינית הגמר עם 2:3, רשמה הפתעה נוספת בתום 120 דקות מלהיבות.

המשחק נפתח בקצב נפלא, וכבר בדקה ה-11 מוזס אוג'ר, ילד שעוד לא חגג יום הולדת 17, עצר כדור על החזה כמו שחקן גדול והפציץ מהאוויר לרשת הגבוהה. צ'ילה ידעה להגיב לשער הנפלא הזה עם גולאסו משלה, כשניקולאס קסטיו המצוין הבקיע בדקה ה-23 את שערו הרביעי בטורניר, עם בעיטה אדירה לחיבורים מזווית אלכסונית בצד ימין. הצ'יליאנים הצליחו להשלים את המהפך ארבע דקות לאחר מכן עם כדור שטוח ומפתיע של אנג'לו הנריקס, שחקנה של מנצ'סטר יונייטד, אך גאנה לא אמרה נואש ובדקה ה-72 אבנזר אסיפואה-אינקום איזן ושלח את המשחק להארכה. דווקא גאנה הייתה קרובה להכריע את המשחק עם כדור אדיר לקורה בפתיחת ההארכה, אבל המזל באותם רגעים לא היה לצדה, ובדקה ה-98 היה זה הנריקס שנגח בקשת פנימה.

נגמר? לא ביום המטורף הזה של המונדיאליטו. בדקה ה-113 להטט קליפורד אבואגייה ברחבה והשאיר לסליפו סיידו, שבקור רוח הכניע את דריו מלו. גאנה המשיכה ללחוץ בניסיון להשיג הכרעה לפני הפנדלים, וברגע האחרון גם השיגה את מבוקשה. נגיחה חלשה של אסיפואה-אינקום פגעה בדשא, עברה בין שני שחקני הגנה של צ'ילה וחלפה גם על פני השוער מלו שאיחר להגיב. שער אומלל מבחינת צ'ילה שסבלה ממפח נפש. הישג גדול לגאנה.

אבנזר אסיפואה-אינקום (משמאל), מוזס אוג'ר שחקני נבחרת גאנה עד גיל 20 חוגגים. AP
ממש ברגע האחרון. שחקני גאנה חוגגים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully