וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי מארי: "אני כל כך שמח, זה היה בלתי רגיל"

בריטניה חגגה עם האלוף: "עלו לגג ותשאגו: מארי זכה בווימבלדון!". קמרון צייץ: "אנדי גרם גאווה לבריטניה", גם המלכה בירכה. כל התגובות והנתונים מהגמר ההיסטורי

סוף סוף זה קרה. 77 שנה שהבריטים מחכים לראות אלוף ווימבלדון, ואנדי מארי, שנחשב בשנים האחרונות ללוזר הנצחי של עולם הטניס, עשה את זה, הוא ולא אחר. הסקוטי הניף בפעם השנייה בקריירה גביע גרנד סלאם ועשה זאת מול מי שנחשב לטניסאי הכי טוב כיום בסבב, נובאק דג'וקוביץ' המדורג ראשון בעולם. בהצגת טניס שלא ביישה את הגדולים מכולם, מארי עשה את הבלתי ייאמן וניצח 4:6, 5:7, 4:6 מדהים. בכך הפך מארי למלך הגדול של אנגליה וזכה לתשואות רמות מהקהל באצטדיון המרכזי אחרי שבמשך שנים התקשה לעמוד בלחץ הגדול.

אנדי מארי אלוף ווימבלדון

הטניסאי הבריטי אנדי מארי חוגג זכיה בטורניר ווימבלדון. GettyImages
סוף סוף זה קורה. אנדי מארי/GettyImages

בדיווח החי של ה-BBC מהמשחק חגגו רגע אחרי נקודת הניצחון: "עצרו את כל השעונים, נתקו את הטלפונים, זרקו לכלבים עצם כדי שלא ינבחו, השתיקו את הפסנתרים ואת התופים, עלו לגג ותשאגו: אנדי מארי זכה בווימבלדון!".

חגיגה גדולה נרשמה גם בעיירת הולדתו של מארי, דאנבליין שבסקוטלנד. ב-BBC כתבו: "מארי-מניה השתלטה על מרכז דאנבליין. האנשים מברכים את בן העיר שזכה בווימבלדון וקוראים במקהלה: 'הפרח של סקוטלנד'".

וזה כמובן לא נגמר בזה. דוברה של המלכה אליזבת' אישר: "המלכה שלחה הודעה פרטית לאנדי מארי אחרי הזכיה בטורניר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הטניסאי הבריטי אנדי מארי חוגג זכיה בטורניר ווימבלדון. Clive Brunskill, GettyImages
זכה לתשואות גדולות מהקהל. אנדי מארי/GettyImages, Clive Brunskill

אנדי מארי שהוריד קוף ענק מהגב קיבל את הגביע לקול תשואות הקהל והניף אותו לעיני הצלמים שהמתינו לכך בכיליון עיניים. "זו הרגשה אחרת ממה שהיה בשנה שעברה כשהפסדתי פה. ההפסד בגמר אשתקד היה אחד הקשים בקריירה. היום זה היה משחק בלתי רגיל, המשחקון האחרון היה לא ייאמן, ואני פשוט כל כך שמח. שיחקתי נגד נובאק הרבה פעמים, ובסוף הקריירה הוא ייחשב כאחד הלוחמים הגדולים. הוא כמעט ביצע קאמבק גדול נוסף היום, וזה רק עשה את זה קשה יותר, אבל בסוף הצלחתי לנצח. יש לי צוות נפלא שעזר לי בהרבה רגעים קשים, והתואר הזה שייך גם למאמן שלי, איבן לנדל. הוא אדם גדול". מארי נשאל מה הוא זוכר מהנקודה האחרונה והודה: "אין לי מושג, אני לא זוכר שום דבר".

לאחר מכן, בטקס החגיגי, הוסיף האלוף הטרי: "זה היה כל כך קשה, היה כל כך חם. לא שיחקתי הרבה משחקים בחום שכזה, והתנאים היו מאוד קשים. המשחקון האחרון יהיה כנראה המשחקון הכי קשה בקריירה שלי". על יחסיו הקרובים עם מאמנו, איבן לנדל המיתולוגי, אמר מארי: "הוא אמר לי כמה הוא גאה בי, וזה שווה המון כשזה מגיע ממנו. הוא לא מחייך הרבה בציבור. הוא האמין בי כשאחרים לא האמינו, ואני שמח שעשיתי את זה בשבילו".

בציוץ הראשון שלו כאלוף ווימבלדון, כתב מארי בחשבון הטוויטר שלו: "אני לא מאמין למה שקרה היום!!!!!!!"

המפסיד נובאק דג'וקוביץ' בירך את מארי על משחק מצוין, ואמר: "כל הכבוד לאנדי, אין ספק שזה מגיע לך, שיחקת טניס מדהים. ברכות גם לצוות שלך, אני יודע כמה זה היה חשוב לכם ולכל המדינה. אני מודע לכל הלחץ שהיה על מארי, ולזכות בתואר ככה זה הישג נהדר. היה עונג גדול להיות חלק מהמשחק הזה, תודה לכולם".

לרשת BBC אמר מאוחר יותר דג'וקוביץ': "כמובן שאני מאוכזב, אבל אי אפשר לנצח את כל המשחקים. הפסדתי היום לשחקן טוב יותר, שהיה סבלני יותר ברגעים החשובים. הקהל היה קולני, אבל היתה אווירה בלתי רגילה. אני נהנה מהמשחקים מול אנדי, הם תמיד מאוד אינטנסיביים ואני מקווה שהיריבות שלנו תימשך עוד הרבה שנים".

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. AP
נאבק עד השנייה האחרונה. נובאק דג'וקוביץ'/AP

אימו של הגיבור הגדול, ג'ודי מארי, אמרה לרדיו של ה-BBC: "זה היה מרסק נפשית, אבל עכשיו זו ההרגשה הטובה ביותר שיכולה להיות. אני לא יכולה לזכור מה קרה במשחקון האחרון. רעדתי כבר שלוש שעות. נובאק הוא מתחרה גדול ואסור לקבור אותו, צריך כל הזמן להמשיך לשחק טוב. ידעתי שלאנדי תהיה הזדמנות לנצח אם הוא יהיה בכושר שיא, וזה מה שקרה. הוא יהיה מעל הירח עכשיו מרוב אושר".

אביו, וויליאם מארי, הוסיף: "זה היה נפלא, פשוט נפלא לראות. מאוד נהננו. חשבתי שאנדי עשה עבודה גדולה, וזה די סוריאליסטי לראות אותו מניף את הגביע. אני בטוח שזה יקח שבועות, אולי חודשים כדי להבין מה קרה כאן".

האח ג'יימי מארי בירך בטוויטר: "איזה יום מדהים! כל כך גאה באחי הצעיר! איזה אלוף!".

הטניסאי הבריטי אנדי מארי חוגג זכיה בטורניר ווימבלדון עם אימו, ג'ודי מארי. AP
לא עמדה בלחץ. ג'ודי מארי עם בנה/AP

דייויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה שכמובן נכח במשחק הגמר, מיהר לצייץ בטוויטר: "הייתה לי זכות גדולה לצפות באנדי מארי עושה היסטוריה בווימבלדון וגורם גאווה לבריטניה". לרדיו של ה-BBC אמר: "זו היתה תצוגה מדהימה של אנדי, אבל יום גדול גם לטניס הבריטי ולבריטניה כולה. הוא לא ויתר לרגע, וזה היה פשוט ענק".

קפטן נבחרת הדייויס של בריטניה לשעבר, ג'ון לויד: "אתם מסוגלים לתאר לעצמכם מה עבר למארי בראש כשהוא לא ניצל את שלוש נקודות המשחק שהיו לו? פשוט לא ייאמן שהוא עדיין הצליח לנצח אחר כך".

פט קאש האוסטרלי, אלוף ווימבלדון ב-1987, אמר: "מי האמין שמארי ינצח בשלוש מערכות חלקות? את דג'וקוביץ' בגמר? בחיים לא הייתי מהמר על זה. זה היה טורניר מטורף".

אלוף ווימבלדון שלוש פעמים, בוריס בקר: "רק בהמשך הוא יבין מה הוא עשה. אנדי שכתב את ההיסטוריה של הטניס הבריטי והספורט הבריטי".

רוד לייבר, שזכה בטורניר ארבע פעמים, נשאל האם מארי מסוגל לזכות פעם נוספת בתואר: "מעכשיו יהיה לו הרבה יותר קל, ויש לו עוד קריירה ארוכה לפניו. הוא שיחק טניס נפלא ועשה הכל נכון. זה נהדר עבור בריטניה, תמיד הם רצו עוד פרד פרי ועכשיו הם קיבלו אחד".

טים הנמן, שהגיע ארבע פעמים לחצי הגמר בווימבלדון אבל אף פעם לא הצליח להעניק לממלכה את הגביע, הוסיף: "זה פשוט פנטסטי, ניצחון של כוח רצון. זה הישג בלתי ייאמן, כזה שכולנו גאים בו. בליבו אנדי תמיד האמין שהוא יכול לזכות. הייתה לו את האכזבה העצומה בגמר לפני 12 חודשים, אבל הוא ידע שהוא יכול לחזור ולעשות את זה".

ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, ווימבלדון 2013. רויטרס
אפילו דייויד קמרון התקשה להחביא את החיוך/רויטרס

אנדי רודיק, סגן אלוף ווימבלדון שלוש פעמים: "לדעתי אנדי מארי צריך לשנות את שמו בטוויטר ל"סר אנדי מארי". יופי של המשחק, זה מגיע לך!"

ראש עיריית לונדון בוריס ג'ונסון: "ברכות למי שפעם היה בן זוגי למשחק זוגות, אנדי מארי, על ניצחון קסום!"

הת'ר ווטסון הבריטית: "הוא עשה את זה! זה מגיע לו כל כך, אני כל כך שמחה בשבילו".

כוכב מנצ'סטר יונייטד ריו פרדיננד: "עבודה קשה תמיד משתלמת. כל הכבוד אנדי!"

פרשן הכדורגל גארי ליניקר: "איזה לוחם! איזה כישרון. איזה איש. איזה ווינר! מזל טוב!"

שחקן הקולנוע יואן מקגרגור: "איזה משחק, איזה שחקן. הוא נתן השראה למדינה שלמה".

הטניסאי הבריטי אנדי מארי חוגג זכיה בטורניר ווימבלדון. Julian Finney, GettyImages
בריטניה מתפוצצת מגאווה/GettyImages, Julian Finney

מספרי הגמר

* הנתון החשוב, ההיסטורי והגדול מכולם: אחרי 77 שנים, לבריטניה סוף סוף יש אלוף מקומי באול אינגלנד קלאב. בפעם האחרונה שזה קרה השנה הייתה 1936, והגיבור אז היה פרד פרי האנגלי.

* 28,195 ימים: זה הזמן שהמתינו הבריטים לאלוף מקומי חדש, מאז אותה זכייה של פרד פרי ועד החגיגה של מארי.

* לא ייאמן, אבל הגמר ההוא, של 1936, נמשך בסך הכל 40 דקות. הערב, המערכה הראשונה בלבד ארכה 59 דקות.

* אם כך, מארי זוכה לראשונה בקריירה בטורניר ווימבלדון, אחרי שמונה נסיונות כושלים. זהו תואר הגרנד סלאם השני של הבריטי, כאשר גם הראשון - ארצות הברית ב-2012 - הושג בזכות ניצחון על דג'וקוביץ' בגמר.

* כאמור, מארי עשה זאת אחרי שמונה הופעות פחות מוצלחות. אלוף ווימבלדון היחיד שנזקק ליותר נסיונות היה גוראן איבניסביץ', שעשה זאת אחרי 13 הפועות בטורניר.

אוהדים אנגלים חוזים בגמר ווימבלדון 2013 עם מסיכה של אנדי מארי. רויטרס
מגיע להם קצת נחת. האוהדים בווימבלדון/רויטרס

* דג'וקוביץ' סיים את המערכה הראשונה עם 17 שגיאות בלתי מחויבות - הכמות הגבוהה ביותר שלו לאורך כל הטורניר - 4 יותר מה-13 שביצע במערכה הרביעית מול חואן מרטין דל פוטרו בחצי הגמר.

* סטטיסטית, המערכה הראשונה היתה הגרועה ביותר של דג'וקוביץ' בגמר גרנד סלאם: 6 ווינרים ו-17 שגיאות בלתי מחויבות.

* כשהשניים הללו נפגשו בגמר אליפות אוסטרליה, חלפו 31 משחקונים רצופים עד השבירה הראשונה. הערב היא הגיעה כבר במשחקון השלישי.

* כמה קשה היתה המשימה של דג'וקוביץ'? בפעם האחרונה שמישהו חזר מפיגור של שתי מערכות בגמר ווימבלדון, השנה היתה 1927.

* גם ביתרון 0:2 במערכות לכולם היה נראה שדג'וקוביץ' מסוגל לבצע קאמבק, אך שימו לנתון הבא: מתוך 79 משחקים בהם מארי ניצח את שתי המערכות הראשונות בגרנד סלאמים, הסקוטי השיג 78 נצחונות. הערב, הסטטיסטיקה הזו התעבתה.

* ששת המשחקונים הראשונים במשחק ארכו 33 דקות.

הטניסאי הבריטי אנדי מארי חוגג זכיה בטורניר ווימבלדון. רויטרס
הנשיקה המתוקה מכולן. מארי עם הגביע/רויטרס

* גם בשני המפגשים האחרונים בין השניים מארי ניצח את המערכה הראשונה - אלא שהפעם, בניגוד למשחקים המדוברים, הוא ניצח גם את הדבר האמיתי כולו.

* זו הפעם הראשונה שמארי מנצח את דג'וקוביץ' ב-3 מערכות חלקות בטורניר גרנד סלאם.

* רצף הנצחונות של מארי על הדשא התארך ל-18.

* שימו לב לארבע ההופעות האחרונות של מארי בגרנד סלאמים: סגנות ווימבלדון ב-2012, אלוף ארצות הברית ב-2012, סגנות אליפות אוסטרליה ב-2013, אלוף ווימבלדון ב-2013.

* רק רוג'ר פדרר ורפאל נדאל יכולים להתגאות בהישג עדיף מזה של מארי - ארבעה גמרים בטורנירי גרנד סלאם ברציפות.

אלוף ווימבלדון אנדי מארי לצד סגנו, נובאק דג'וקוביץ'. Clive Brunskill, GettyImages
הפעם הוא הסגן של מארי. דג'וקוביץ' והאלוף החדש/GettyImages, Clive Brunskill
הטניסאי הבריטי אנדי מארי חוגג זכיה בטורניר ווימבלדון. Peter Macdiarmid, GettyImages
גאווה סקוטית/GettyImages, Peter Macdiarmid
הטניסאי הבריטי אנדי מארי חוגג זכיה בטורניר ווימבלדון. Clive Brunskill, GettyImages
יום שלא ישכח לעולם. מארי/GettyImages, Clive Brunskill

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    9
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully