וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' ואנדי מארי ייפגשו בגמר ווימבלדון

הסרבי ניצח את דל פוטרו בחמש מערכות בחצי הגמר הארוך בתולדות הטורניר, הבריטי גבר על יאנוביץ' בארבע מערכות

נובאק דג'וקוביץ' עלה היום (שישי) לגמר ווימבלדון 2013 לאחר שניצח את חואן מרטין דל פוטרו 5:7, 6:4, 6:7, 7:6, 3:6 - במה שהיה חצי הגמר הארוך בתולדות ווימבלדון. דלפו גרם לנולה להפסיד מערכות ראשונות בטורניר הנוכחי, ולא ויתר על אף נקודה ואף משחקון, אך גם זה לא עזר להכניע את הסרבי המצוין. עם קצת יותר ריכוז, היתה נרשמת הפתעה הערב בדשא של ווימבלדון, אבל דג'וקוביץ' פשוט היה חזק מדי - פיזית ומנטלית.

כעת הסרבי רחוק משחק אחד מתואר שני על הדשא האנגלי, וגרנד סלאם שביעי בסך הכול. זה היה הניצחון ה-19 של נולה במשחקים של חמש מערכות, וההפסד השביעי של דלפו באותה קטיגוריה. בינתיים נשאר לנו רק להתענג על ארבע השעות ושלושים וארבע הדקות האחרונות. "זה היה אחד המשחקים הגדולים ביותר שהשתתפתי בהם", סיכם נולה, וצדק.

ללא ספק, קלאסיקה.

בהמשך הצטרף אליו אנדי מארי, שניצח בארבע מערכות קשות מאוד את הפולני המפתיע ייז'י יאנוביץ', 7:6, 4:6, 4:6, 3:6 ועלה לגמר ווימבלדון שני ברציפות. מארי רחוק ניצחון בודד מזכייה ראשונה של בריטי על הדשא הלונדוני מאז עשה זאת פרד פרי ב-1936.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. AP
השביעי בדרך? דג'וקוביץ'/AP

אנדי מארי - ייז'י יאנוביץ' 7:6, 4:6, 4:6, 3:6

זה לא היה פשוט בכלל, אבל אנדי מארי עמד בלחץ, עמד בהפסד במערכה הראשונה, עמד בעצירת המומנטום לטובת סגירת הגג ובסופו של דבר, ניצח את הפולני הנהדר ייז'י יאנוביץ' בארבע מערכות, כדי לעלות בפעם השנייה ברציפות לגמר הטורניר הביתי שלו בווימבלדון. בשנה שעברה הוא הפסיד לפדרר, הפעם ינסה לנצח את דג'וקוביץ'.

הצ'אנס הראשון של מארי הגיע במשחקון הרביעי, אבל יאנוביץ' ירה סרב שני אדיר, הציל נקודת שבירה וקבע 2:2. יאנוביץ' המשיך לעמוד בלחץ ועם חבטת העברה נהדרת שוב השווה, 4:4. יאנוביץ' נרדם מעט ומארי השיג שתי נקודות מערכה על הסרב של הפולני, אלא ששם האחרון שוב חזר להפציץ, לקח ארבע נקודות ברציפות ואנחנו ב-5:5. המערכה הראשונה הגיע לסיומה ללא שבירות והשחקנים הלכו לשובר שוויון. שם, יאנוביץ' טס ל-0:4, מארי סיים בשגיאה כפולה, ראשונה במשחק והפולני עלה ליתרון מפתיע עם 2:7 בשובר השוויון ו-6:7 במערכה כולה.

יאנוביץ' כנראה התרגש מדי מהניצחון במערכה הראשונה. בתחילת המערכה השנייה הוא סיפק שתי שגיאות כפולות וזה עלה לו בשבירה, 0:1 לסקוטי. במשחקון השישי היו ליאנוביץ' צ'אנסים, אבל הוא איבד את נקודה השבירה ומארי עלה ל-2:4 מבטיח. הפולני המשיך להתקרב ולא יותר ושלוש נקודות שבירה שלא נוצלו מצידו עלו לו בעוד משחקון של רק כמעט, 3:5 למארי. משם, הסקוטי כבר עשה את העבודה ולקח את המערכה השנייה עם 4:6.

אנדי מארי טניסאי בריטי. רויטרס
עוד ניצחון אחד. מארי/רויטרס

שתי נקודות שבירה של יאנוביץ' שוב לא עזרו לו ומארי הצליח להציל את המשחקון ולקבוע 1:1 במערכה השלישית. בסופו של דבר, אחרי לא מעט הזדמנויות מוחמצות, זה הגיע ויאנוביץ' שבר בדרך ל-1:3. מארי לא אמר נואש, עבד קשה ושבר בחזרה. הבריטי המשיך לכתוש ושבר פעם נוספת, כדי להשלים ארבעה משחקונים רצופים ולעלות ל-4:5. יותר מזה מארי לא היה צריך והוא לקח את המערכה עם 4:6.

בנקודה זו החלה מיני דרמה: צוות הטורניר החליט על סגירת הגג, לאחר שיאנוביץ' התלונן על החושך לאורך דקות ארוכות. מארי, שחשש שההפסקה הממושכת תהרוס לו את המומנטום, ניסה להילחם בהחלטה, אך ללא הצלחה.

למרות ההפסקה, מארי חזר חד וכבר במשחקון ההגשה השני של יאנוביץ' הוא השיג שבירה, שהעלתה אותו ל-1:2 חשוב מאוד. מארי המשיך לשמור בקלות על ההגשות שלו ועלה ל-2:4, קרוב קרוב לגמר. יאנוביץ' איבד את הראש ואת העוצמה, סיפק שגיאה כפולה אחרי שגיאה כפולה וזה נגמר עם 3:6 למארי, שעלה לגמר.

ייז'י יאנוביץ' טניסאי פולני. רויטרס
הפתעת הטורניר סיים את דרכו. יאנוביץ'/רויטרס

נובאק דג'וקוביץ' - חואן מרטין דל פוטרו 5:7, 6:4, 6:7, 7:6, 3:6

נתוני המשחק:

אייסים: דג'וקוביץ' 22, דל פוטרו 4

שגיאות כפולות: דג'וקוביץ' 2, דל פוטרו 4

הסרב המהיר ביותר: דג'וקוביץ': 129 מייל לשעה, דל פוטרו 130 מייל לשעה

ווינרים: דג'וקוביץ' 80, דל פוטרו 48

טעויות לא מחויבות: דג'וקוביץ' 47, דל פוטרו 37

נקודות: דג'וקוביץ' 190, דל פוטרו 178

חואן מרטין דל פוטרו טניסאי ארגנטינאי. AP
משחקון שישי חשוב במערכה הראשונה לא עזר. דל פוטרו/AP

מהלך המשחק

מערכה ראשונה: הפתיחה היתה קלילה, לשני הצדדים, וכל אחד שמר על הסרב שלו בשני המשחקונים הראשונים. הדומיננטיות של המגיש נמשכה גם במשחקון השלישי, כשהסרבי עשה 0:40 זריז ועלה ל-1:2. במשחקון השישי, הארוך ביותר עד אז, דג'וקוביץ' כבר אחז בנקודת שבירה אך היתרון החליף ידיים וכלל חמישה מצבים של שוויון ואף שגיאה כפולה של דל פוטרו. אך בסופו של דבר הארגנטינאי עשה את העבודה, והשווה ל-3:3. גם לאחר המשחקון ה-11 נשמר הסטטוס קוו, 5:6 לנולה. אבל אז הסרבי שבר את הארגנטינאי, וגרם לו להפסיד את המערכה הראשונה בטורניר. 5:7 במערכה, ו-0:1 בהתמודדות לדג'וקוביץ'.

* הארגנטינאי נשבר לאחר 60 משחקוני הגשה רצופים.

נתוני המערכה הראשונה:

אייסים: דג'וקוביץ' 2, דל פוטרו 1

שגיאות כפולות: דג'וקוביץ' 0, דל פוטרו 2

אחוזי סרב ראשון: דג'וקוביץ' 70, דל פוטרו 60

ווינרים: דג'וקוביץ' 11, דל פוטרו 3

טעויות לא מחויבות: דג'וקוביץ' 6, דל פוטרו 4

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
כך הסתיימה המערכה הראשונה. דג'וקוביץ'/רויטרס
חואן מרטין דל פוטרו טניסאי ארגנטינאי. GettyImages
היה במשחק לאורך/GettyImages

מערכה שנייה: בחמשת המשחקונים הראשונים במערכה הזו הסדר חזר לשלוט, וכל צד שמר על הגשותיו. דל פוטרו המשיך לסבול מהפציעה הטורדנית בברך, ונראה שזה משפיע עליו עד כה. במשחקון השישי דג'וקוביץ' החזיק בשלוש נקודות שבירה, אך דל פוטרו שוב חזר בכל פעם, והשווה ל-3:3. בכל פעם שנראה שהארגנטינאי התפרק, הוא איכשהו ענה לסרבי, שבסוף נכשל בהעברה פשוטה. וכנראה שהמהלך השפיע על דג'וקוביץ', שאיבד את המומנטום ואת ההגשה, בדרך לשבירה ל-3:4 לדל פוטרו. הארגנטינאי גם התחמק משבירה במערכון הרודף, בדרך ל-3:5 ול-4:6. והנה, גם דג'וקוביץ' הפסיד מערכה ראשונה בטורניר. 1:1.

נתוני המערכה השנייה:

אייסים: דג'וקוביץ' 3, דל פוטרו 1

שגיאות כפולות: דג'וקוביץ' 0, דל פוטרו 1

אחוזי סרב ראשון: דג'וקוביץ' 75, דל פוטרו 73

ווינרים: דג'וקוביץ' 12, דל פוטרו 11

טעויות לא מחויבות: דג'וקוביץ' 3, דל פוטרו 3

חצי גמר ווימבלדון: חואן מרטין דל פוטרו מול נובאק דג'וקוביץ'. GettyImages
יש מה לראות/GettyImages
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי עם חואן מרטין דל פוטרו טניסאי ארגנטינאי. רויטרס
גם זמן לדבר היה/רויטרס

מערכה שלישית: בתום שעתיים של טניס עלה דג'וקוביץ' ל-2:3 במערכה זו, כאשר עד כה כל טניסאי שומר על ההגשות שלו. ממשיכים לחכות לעוד שבירה. את המשחקון השביעי דל פוטרו כנראה לא ישכח כל כך מהר. עם שתי נקודות שבירה, הארגנטינאי פשוט חירב לעצמו את הגיים - עם מכה לרשת ממטר ומכה רשלנית החוצה - ולאחר כמה מצבי שוויון, נולה עשה 3:4. המערכה הזו היא הטובה ביותר של השניים - מבחינת טניס ונקודות מרשימות. המשחק בהחלט התחמם.

והנה תורו של נולה לא לדעת לקחת. במצב של 5:6 ו-0:40, הוא החמיץ נקודת מערכה אחר נקודת מערכה. דלפו חזר כמו גדול, השווה וניצח במשחקון, כפה 6:6 ושובר שוויון. מדהים. אבל בשובר השוויון הארגנטינאי שוב איבד את הראש, כשבמצב של 2:3 לדג'וקוביץ' קיבל מתנה - רק לתת וולה ולעשות 3:3 אך הכדור הלך לרשת, ומשם הדרך ל-7:2 היתה קצרה. 1:2 לנולה במערכות.

נתוני המערכה השלישית:

אייסים: דג'וקוביץ' 5, דל פוטרו 0

שגיאות כפולות: דג'וקוביץ' 1, דל פוטרו 0

אחוזי סרב ראשון: דג'וקוביץ' 72, דל פוטרו 59

ווינרים: דג'וקוביץ' 18, דל פוטרו 9

טעויות לא מחויבות: דג'וקוביץ' 12, דל פוטרו 8

חואן מרטין דל פוטרו טניסאי ארגנטינאי. AP
יותר מדי טעויות. דל פוטרו/AP

מערכה רביעית: המשחקון הראשון היה ארוך וקשה, ובמהלכו דל פוטרו מצא את עצמו יותר מדי על הרצפה. ובכל זאת, הארגנטינאי לקח את המשחקון הראשון - וזה היה נראה פשוט קשה מדי. במשחקון השביעי במערכה זה כנראה היה כבר יותר מדי, כשנולה שבר שוב את דל פוטרו, בדרך ל-3:4. אבל, כבר הבנתם, כאן לא מדובר במשחק רגיל, והארגנטינאי - בניגוד לציפיות - החזיר שבירה באופן מיידי. 4:4 משוגע, בדרך ל-6:6 ולעוד שובר שוויון.

ואיזה שובר שוויון. אחרי שלל תהפוכות, נולה כבר הגיש לנקודת משחק, אך דלפו סיים ראלי אדיר עם הנקודה, צימק ל-6:5 והשווה ל-6:6. הארגנטינאי גם סיים את העבודה בדרך ל-6:8 בלתי מוסבר, כפה 2:2 במערכות והמשיך את התענוג שלנו. אין מילים.

נתוני המערכה הרביעית:

אייסים: דג'וקוביץ' 8, דל פוטרו 0

שגיאות כפולות: דג'וקוביץ' 0, דל פוטרו 1

אחוזי סרב ראשון: דג'וקוביץ' 68, דל פוטרו 56

ווינרים: דג'וקוביץ' 19, דל פוטרו 13

טעויות לא מחויבות: דג'וקוביץ' 13, דל פוטרו 10

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
כמה אמוציות דרש המשחק הזה. נולה/רויטרס

מערכה חמישית: חצינו כבר את רף ארבע השעות במשחק הזה, ולאחר שלושה משחקונים ו-1:2 לנולה, דל פוטרו שוב הזמין את הרופא. בזמן עיסוי, בננה ועוד כדור, הארגנטינאי מקווה שיצליח להתאושש לקראת סיום המותחן הזה. במשחקון החמישי, בהגשת דג'וקוביץ', הסרבי כבר הוליך 15:40 אך נפל למצב שוויון, וביתרון ביצע שגיאה כפולה. אך דלפו לא ידע לקחת, ונולה בכל זאת עשה 2:3.

זה כבר משחק חצי הגמר הארוך ביותר בהיסטוריית ווימבלדון, ועוד יש לנו לאן להתקדם בנושא. במשחקון השמיני דל פוטרו שוב הראה סימני ייאוש. נולה כמעט ושוב לא ניצל זאת, אך הפעם שבר ורשם 3:5. הסרבי שוב רחוק משחקון מהגמר, והפעם הוא לא שמט את האופציה. 3:6 מרגש, מותח, מעייף, משוגע, מטורף. מה שתרצו. לא תוכלו להגזים. 2:3 לדג'וקוביץ' במערכות, מי יחכה בגמר?

נתוני המערכה החמישית:

אייסים: דג'וקוביץ' 3, דל פוטרו 2

שגיאות כפולות: דג'וקוביץ' 1, דל פוטרו 0

אחוזי סרב ראשון: דג'וקוביץ' 64, דל פוטרו 63

ווינרים: דג'וקוביץ' 16, דל פוטרו 11

טעויות לא מחויבות: דג'וקוביץ' 8, דל פוטרו 6

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. GettyImages
נופל וקם?/GettyImages
חצי גמר ווימבלדון: חואן מרטין דל פוטרו מול נובאק דג'וקוביץ'. GettyImages
מבט מהצד/GettyImages
נובאק דג'וקוביץ' מול חואן מרטין דל פוטרו. AP
שחמט/AP
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. AP
עד כדי כך מתוח. נולה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully