וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשה, הסוער, הקל והדרמטי: מה מצפה למכבי ת"א בהגרלה

אילו כוכבים יגיעו להיכל? מי מהאקסים יחזור? איזה בית יגמור את בלאט? כל האפשרויות של מכבי תל אביב בהגרלת היורוליג

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יכול להיות מוגרל לכמה בתים מעניינים מאוד. בלאט/ברני ארדוב

הגרלת היורוליג תיערך ביום חמישי הקרוב, כשמכבי תל אביב תהיה מדורגת בקבוצת הדירוג השניה. בכך תימנע סגנית האלופה הישראלית ממפגש עם צסק"א מוסקבה, אנאדולו אפס וסיינה, אך תהיה חייבת לפגוש אחת מבין ארבע הקבוצות הגדולות של היבשת - אולימפיאקוס, פנאתינייקוס, ריאל מדריד או ברצלונה. בעוד שסגלי הקבוצות רחוקים מלהיות סגורים, החלטנו לנסות ולהרכיב מספר בתים מעניינים שיציתו את הדמיון ויעזרו לנו ולכם להעביר את הזמן עד אשר יידע דיוויד בלאט את מי יפגוש בשלב הבתים הראשון. אתם מוזמנים, כמובן, להציע לנו בתים עדיפים בטוקבקים (ההגבלה היחידה: שתי קבוצות מאותה מדינה לא יכולות להיפגש בשלב הבתים המוקדם), אך ראשית, רשימת הדרגים המלאה:

דרג 1: ריאל מדריד (ספרד), ברצלונה (ספרד), אולימפיאקוס (יוון), פנאתינייקוס (יוון)

דרג 2: מכבי תל אביב (ישראל), צסק"א מוסקבה (רוסיה), סיינה (איטליה), אנאדולו אפס (טורקיה)

דרג 3: מלאגה (ספרד), פנרבחצ'ה/אולקר (טורקיה), ז'לגיריס (ליטא), לבוראל קוצ'ה ויטוריה (ספרד)

דרג 4: גלאטסראי (טורקיה), קובאן (רוסיה), באמברג (גרמניה), בודיבלניק (אוקראינה)

דרג 5: ארמני מילאנו (איטליה), פרטיזן בלגרד (סרביה), הכוכב האדום בלגרד (סרביה), זיילונה גורה (פולין)

דרג 6: באיירן מינכן (גרמניה), נאנטר (צרפת), שטרסבורג (צרפת), עולה מהמוקדמות

המתחרות על כרטיס מהמוקדמות: חימקי מוסקבה (רוסיה), וארזה (איטליה), ריטאס וילנה (ליטא), נימבורק (צ'כיה), באנביט (טורקיה), VEF ריגה (ליטא), אוסטנד (בלגיה), אולדנבורג (גרמניה).

שחקני אולימפיאקוס חוגגים זכייה שנייה ביורוליג. רויטרס
האם אלופת אירופה תגיע ליד אליהו? אולימפיאקוס/רויטרס

הבית הקשה: ריאל מדריד, פנרבחצ'ה/אולקר, לוקומוטיב קובאן, ארמני מילאנו, באיירן מינכן

עדיין לא ברור אילו כוכבים יצטרפו לסגל הנוצץ של הבלאנקוס, אבל נראה שהבסיס, בדמות הכוכבים המקומיים רודי פרננדס, סרחיו יול וניקולה מירוטיץ', יישארו. פליפה רייס, טרמל דרדן, ומרכוס סלוטר האריכו את חוזיהם, וקשה להאמין שהאלופה הספרדית שדרסה את מכבי תל אביב בסדרת ההצלבה אשתקד תיחלש בקיץ. פנרבחצ'ה/אולקר סיפקה את הרכש הגדול של הקיץ כשמינתה את ז'ליקו אוברדוביץ' המופלא למאמנה והיא צפויה להעמיד קבוצה נוצצת מתמיד. לקובאן, עם או בלי יוגב אוחיון, יש את אחד התקציבים הגדולים ביבשת. לאחרונה הבטיחה אלופת היורוקאפ את הישארותו של ריצ'ארד הנדריקס, והיא צפויה להוות את אחת השחקניות המרכזיות בשוק השחקנים הקרוב. מילאנו גם כן רוצה לשוב למרכז הבמה ולאחרונה מינתה את לוקה באנקי למאמנה, ואילו באיירן, עם או בלי יותם הלפרין, היא בלי ספק הקבוצה החזקה ביותר בדרג השישי, בהופעת הבכורה שלה במפעל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן ריאל מדריד רודי פרננדס חוגג. מגד גוזני
אל תצפו מהסגל של הבלאנקוס להיות חלש יותר בעונה הבאה. רודי פרננדס/מגד גוזני

הבית הקל: אולימפיאקוס, מלאגה, באמברג, גורה, שטרסבורג

נכון, אולימפיאקוס היא אלופת אירופה בשנתיים האחרונות, אבל בעונה הקרובה האדומים צפויים לאבד את כוכבם ואסיליס ספאנוליס לכסף הגדול של קבוצות העילית, כשגם קוסטס פפאניקולאו המוכשר עשוי לעזוב ל-NBA וקייל היינס כבר נטש לצסק"א מוסקבה. מלאגה ביצעה בקיץ חילופי מאמנים כשהביאה את חואן פלאזה, אך בשבוע שעבר הודיעה על פרידה מהרכז מרכוס וויליאמס, וכלל לא ברור כיצד ייראה הסגל שלה. באמברג אמנם זכתה בצורה משכנעת באליפות גרמניה בעונה החולפת, אך לפי ההחתמה הראשונה שלה בקיץ - ג'מאר סמית' ששיחק אשתקד בגלבוע/גליל - ניתן ללמוד מעט על שאיפותיה ויכולתה הכלכלית. גורה הפולנית תרשום הופעת בכורה היסטורית במפעל, כשגם שטרסבורג שהפסידה בגמר הפלייאוף הצרפתי לנאנטר לא אמורה להוות פקטור של ממש במפעל.

שחקן אולימפיאקוס פיראסו וסיליס ספאנוליס. רויטרס
הוא ככל הנראה לא יישאר באלופת אירופה, ובלעדיו זו לא אותה קבוצה. ספאנוליס/רויטרס

בית האקסים: פנאתינייקוס, לבוראל, קובאן, ארמני מילאנו, באיירן מינכן

בשורות סגנית האלופה היוונית ניתן יהיה למצוא את סטפון לאזמה, ומי יודע - אולי גם שרונאס יאסיקביצ'יוס, ששוחרר מברצלונה. בלבוראל קוצ'ה ויטוריה (לשעבר קאחה לבוראל) ככל הנראה ימשיך מאצ'יי לאמפה הפולני, בעוד בקובאן אולי נקבל את יוגב אוחיון, שעשוי להצטרף לריצ'רד הנדריקס וסימאס יסאיטיס. במילאנו שיחקו אשתקד ועשויים להמשיך קית' לנגפורד ופופס מנסה בונסו, בעוד בבאיירן יש לנו, לעת עתה, את יותם הלפרין כמובן.

שחקן באיירן מינכן יותם הלפרין. Alexander Hassenstein, GettyImages
יגיע להיכל עם הבווארים? הלפרין/GettyImages, Alexander Hassenstein

הבית הסוער: ריאל מדריד, ז'לגיריס, גלאטסראי, פרטיזן בלגרד, באיירן מינכן

הנה בית אותו מכבי תל אביב בוודאי תצלח, אך דבש היא לא תלקק - בטח לא במשחקי החוץ. במדריד הצהובים אפילו לא היו קרובים אשתקד, ז'לגיריס הביאה אשתקד ארבע פעמים שונות 13 אלף איש או יותר לאולמה, בעוד גלאטסראי, שזכתה בצורה מרשימה באליפות טורקיה אשתקד, בהחלט מסוגלת למלא אולם בן 12,500 מקומות. פרטיזן כבר עשתה לצהובים את המוות בסרביה, כאשר הפופולאריות של קבוצת הכדורסל של באיירן נמצאת בעליה גדולה לאחרונה.

כרזה של אוהדי ריאל מדריד מול מכבי תל אביב: לונדון מחכה. מגד גוזני
בשנה שעברה זה לא הסתיים טוב עבור מכבי. אוהדי ריאל מדריד/מגד גוזני

הבית החדש: ברצלונה, פנרבחצ'ה/אולקר, בודיבלניק לייב, גורה, נאנטר

נכון, את ברצלונה מכבי מכירה היטב, גם לפגוש את אוברדוביץ' לא יהיה בדיוק חדש, ובכל זאת - שלוש הקבוצות הנוספות ירשמו בעונה הבאה את עונת הבכורה שלהן ביורוליג, ובהחלט יהיה מעניין לראות האם חובבי הכדורסל האירופי יקבלו עוד כמה שמות מעניינים שיוכלו לתקוע יתד במפעל, או שמא ניאלץ, פעם נוספת, לקונן על מצבו של הכדורסל האירופי ולתהות כיצד הגיעו ליורוליג קבוצות שכאלה.

שחקני נאנטר חוגגים אליפות בצרפת. GettyImages
אחד הסיפורים המקסימים של אירופה בעונה שעברה. נאנטר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully