וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בוזגלו וברדה זה 'בי אנד בי', אך כולם צריכים לשחק"

29.6.2013 / 22:45

יעקב בוזגלו מנסה לגלות איפוק לגבי מעבר בנו לוסרמיל, בבאר שבע בטוחים: "אלישע יחבר אותם". בעקבות המעבר, קשר אחורי זר יגיע. ביום ראשון: מסיבת עיתונאים חגיגית

אלישע לוי חיפש כבר תקופה ארוכה קשר התקפי שיוכל לשדרג את הקבוצה שלו. אחרי הגעת מאור בוזגלו, התכניות המקצועיות והכלכליות של הפועל באר שבע לקראת העונה הבאה משתנות. ההחלטה של לוי לגבי בוזגלו הגיעה ביום שישי, לאחר שהבין שבני סכנין לא תוכל לצרפו בגלל שיקולים כלכליים. בוזגלו שחקן יקר יחסית (בבלגיה הרוויח 430 אלף יורו, בבאר שבע יותר מ-200 אלף דולר נטו), אבל העובדה שהוא מסוגל לשחק בשני צדדים בקישור ולהרתיע את ניקולס פלצ'וק וסיראז' נאסר כאחד, היא שהביאה את לוי לקבל את ההחלטה.

קשר סטנדרד ליאז' מאור בוזגלו (משמאל) עם יוג'י אונו. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
הקשר ההתקפי שאלישע לוי חיפש. מאור בוזגלו/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

בעקבות הגעתו של בוזגלו, באר שבע יורדת מהניסיון להחתים להחתים קשר זר בחלק ההתקפי שלה. לוי ימקד את החיפושים בקשר אחורי, 50/50. לאחרונה עלו שמותיהם של קשר נבחרת ליטא לינאס פילבאיטיס שנבחן במכבי חיפה של ראובן עטר ושל בן בנימין ממכבי נתניה, אך מועמדותם ירדה בשל העובדה שלוי לא חשב לצרף שחקן ישראל בחלק הקדמי. כעת ייתכן שבאר שבע תחזור לאחת האופציות הללו. גם רביד גזל עדיין בתמונה ובקרוב מאוד באר שבע תבדוק גם את האופציה להשאירו.

אז איך תיראה תמונת ההרכב לקראת העונה הבאה? הקישור האחורי יורכב מארבעה שחקנים שיתחרו על שני מקומות בהרכב – וויליאם סוארס, קובי דג'אני, קשר זר שיגיע ולוטם זינו הצעיר. בצדדים ישחקו מאור בוזגלו וסיראז' נאסר או ניקולס פלצ'וק, ותומר סוויסה ישחק מאחורי אליניב ברדה. על הספסל ימתינו דובב גבאי, שיכול לשחק גם בצד שמאל וגם בחלק ההתקפי. מבחינת חוליית ההגנה, אלישע לוי השלים את מצבת המגנים שלו (לאביתר אילוז ואופיר דוידזאדה הצטרפו שני מגני נצרת עילית, בן ביטון ובן תורג'מן) ובמרכז ההגנה ישחקו טומיסלב פאיוביץ' שהגיע מפרטיזן בלגרד לצד בלם זר, כשבלם ישראלי (מור שושן ועידו לוי הם השמות היחידים שעלו עד עכשיו) יצטרף אליהם. מי יהיה הבלם הזר? בויאן מרקוביץ' או בלם זר אחר, במקרה שתימצא לו קבוצה. אם מרקוביץ' יעזוב בלי שימצא קבוצה, הוא יפוצה בשש משכורות. מאחורי כל אלה ישחק שוער נבחרת ניגריה, אוסטין אג'ידה.

רביד גזל הפועל באר שבע. קובי אליהו
עשוי לחזור לקדנציה נוספת בבאר שבע. רביד גזל/קובי אליהו

"המטרה המרכזית של אלישע העונה תהיה לחבר את כל שחקני הרכש מהקישור ומעלה ולגרום לכולם להאמין שכקבוצה אפשר להצליח יותר מאשר כבודדים", אמר גורם במועדון. "בוזגלו, דג'אני וסויסה הם טאלנטים ברמה של ליגת העל, אליניב ברדה הוא סופר-טאלנט. האחריות תצטרך להתחלק בין כולם. אם זה יתחבר, הקבוצה יכולה להתפוצץ. ואם לא, היא גם תתפוצץ. בכל מקרה, היה חשוב ליצור קבוצה איכותית שלא תדע מאבקי תחתית העונה".

האב, יעקב בוזגלו: "מאור כבר שיחק במועדונים יותר לחוצים, על זה אין ויכוח, ולהגיע לקבוצה גדולה שנבנית במועדון הזה, לפחות במונחים של באר שבע, זה ראוי. חשוב לי להבהיר ששחקן אחד או שניים לא יכולים לעשות את ההבדל שם, אבל הם יכולים לעזור לכל היתר. מישהו אמר שההצטרפות של מאור לברדה זה "בי אנד בי", ברדה את בוזגלו, שזה נכון מבחינת ההגדרה, אבל אני אומר שלא, שהם לא צריכים להיות מעל הקבוצה. כולם צריכים להיות ביחד, זה ה'בי' הכי גדול".

על השאלה האם היה נכון לו לחזור מבלגיה דווקא לבאר שבע אמר: "זה לא סוד שהציפיות ממאור גבוהות, גם בסטנדרד זה היה ככה, אבל מה לעשות שהוא נפצע? הדברים שם השתבשו. זה אירופה לכל דבר. אצלנו מזלזלים בבלגיה, אבל מי שלא היה שם לא יבין מה אני אומר ועדיף שיישארו כך".

אליניב ברדה שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
בראשון מסיבת עיתונאים לכבוד הצגתו. אליניב ברדה/קובי אליהו

בנושא אחר: ביום ראשון (15:45, מלון לאונרדו) תיערך מסיבת העיתונאים הרשמית של הקבוצה בהשתתפות אליניב ברדה. במהלך מסיבת העיתונאים יוצגו גם שחקני הרכש החדשים ובה ידברו גם הבעלים אלונה ברקת, המנכ"ל אסי רחמים והמאמן אלישע לוי. בוזגלו ינחת הלילה וגם הוא יוצג במסיבת העיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully