וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעל ארד: "נפעל ליצירת מקומות עבודה לספורטאים"

ועדת הספורט של הוועד האולימפי התכנסה לראשונה, יושבת הראש הציגה את חזונה האישי. בוועדה יושב גם דיוויד בלאט

ועדת הספורט של הוועד האולימפי בישראל בראשותה של חברת ההנהלה יעל ארד קיימה אתמול (שישי) ישיבת עבודה ראשונה בה הציגה ארד את חזונה האישי ואת הנושאים שיהיו במרכז העשייה של הוועדה. בוועדה, שכל חבריה חיצוניים לוועד האולימפי בישראל, חברים מגוון מומחים בתחומים שונים ובהם ספורטאים ומאמנים אולימפיים בעבר ומומחי תעסוקה, עורכי דין ונציגי האקדמיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כיום, כמעט 20 שנה אחרי פרישתי, מפרספקטיבה בוגרת ומנוסה לצד אנשים עם מגוון דעות נסייע לייצר חשיבה מחוץ לקופסה לטובת חזון הספורט האולימפי בשנים הבאות". יעל ארד עם בלאט/מערכת וואלה!, צילום מסך

תפקידה של הוועדה הוא לבחון ולהציע דרכים להעצמת הספורטאים האולימפיים של ישראל, לדאוג לרווחת הספורטאים ולסייע להם במחשבה על עתידם, ביום שלאחר הפרישה ועוד. בפתח דבריה הודתה ארד לחברים בוועדה על שלקחו על עצמם בהתנדבות להצטרף לעשייה למען הספורטאים האולימפיים, ואמרה: "הוועדה הוקמה על מנת להניח על סדר היום הציבורי של הוועד האולימפי את רווחת הספורטאי. ספורטאי ישראל האולימפיים מדורגים כולם בצמרת העולמית, אך התנאים הכלכליים והעתודות ליום שאחרי אינם משקפים את מעמדם המקצועי. כיום, כמעט 20 שנה אחרי פרישתי, מפרספקטיבה בוגרת ומנוסה לצד אנשים עם מגוון דעות נסייע לייצר חשיבה מחוץ לקופסה לטובת חזון הספורט האולימפי בשנים הבאות. חלק מתפקידי הוועד האולימפי הוא להוביל פתרון לזכויות הביטוח הלאומי של ספורטאי העילית שלנו, לייעץ להם בתחום הפנסיה וביטוחי המנהלים שלהם, לבחון את נושא מענקי הפרישה כך שביום שאחרי בו הם מתמודדים עם אי ודאות ויוצאים לראשונה בחייהם לשוק העבודה תהיה להם משענת אמיתית ומערכת מקצועית איתה יוכלו להתייעץ. עלינו להמשיך ולעודד אותם ללימודי השכלה גבוהה אפילו תוך כדי הקריירה הספורטיבית במידת האפשר וכן לפעול לכך שכל ספורטאי אולימפי ישלים תעודת מאמן בבית הספר למאמנים תוך כדי הקריירה בקורס שיותאם למעמדו ויכולותיו. בנוסף נפעל ליצירת מקומות עבודה לספורטאים בחברות המסחריות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יהיו מעורבים בקבלת ההחלטות. חברי הוועדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בישיבת הפתיחה שהתקיימה במשרדי הוועד האולימפי בישראל אמר אפרים זינגר, מנכ"ל הוועד האולימפי: "אנו רואים חשיבות רבה בהכנת הספורטאים ליום שאחרי הפרישה. בשנים האחרונות נעשו לא מעט פעולות לרווחת הספורטאים, כולל הענקת מלגות לימודים אקדמיים למי שייצגו את ישראל במשחקים האולימפיים. הקמת הוועדה בראשותה של יעל ארד היא יוזמה ברוכה. אני בטוח שהוועדה תפעל לשיפור ברווחת הספורטאים האולימפיים ותסייע להם בהכוונה נכונה לעתידם. חברי הוועדה עברו על בשרם את התהליך והם יכולים להקרין מניסיונם האישי. אני מאמין שמדובר בתהליך שייצר שינוי".

יושבת ראש ועדת הספורטאים היא רחלי ויגדורצ'יק, המתעמלת האומנותית מבייג'ינג, שחברה בהנהלת הוועד האולימפי בישראל. כמו כן, בין חברי הוועדה נמצאים גם גם מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט, שזכה במדליית ארד בלונדון, יושב ראש אס"א ויקו חדד, איתן פרידלנדר, אלוף עולם ואירופה בשייט 470 שהשתתף במשחקים האולימפיים כשייט ומאמן, עו"ד דפנה לנג שתוביל עם ארד את הטיפול בביטוח הלאומי ובפנסיה, דורית אגיב, מומחית בהשמת עובדים, הפיזיותרפיסטית ד"ר מיה קלה בן צור, אתלטית אולימפית בעבר והשחיין אלון מנדל (בייג'ינג) חבר ועד הספורטאים שהוזמן ע"י יעל ארד כמשקיף.

  • עוד באותו נושא:
  • יעל ארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully