וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארמסטרונג: "בלתי אפשרי לזכות בטור דה פראנס בלי סמים"

ערב המירוץ ה-100, הרוכב המושמץ הטיח האשמות בראיון בצרפת. ברנרד הינו בתגובה: "לא כל הרוכבים בריונים מסוממים"

לאנס ארמסטרונג כבר התוודה קבל עם ועולם על צריכת הסמים הסדרתית שלו, שסייעה לו בדרך לשבע זכיות בטור דה פראנס בעבר. אחרי שנשללו ממנו כל הזכיות הללו והפך מגיבור לנבל, לרוכב לשעבר יש הצהרה ברורה, ערב יריית הפתיחה של מירוץ הטור דה פראנס ה-100 במספר. "בלתי אפשרי לזכות בטור דה פראנס מבלי להשתמש בסמים. זה פשוט בלתי אפשרי", אמר ארמסטרונג בראיון שהעניק היום (שישי) לעיתון הצרפתי הנפוץ 'לה מונד'.

לאנס ארמסטרונג. Mario Tama, GettyImages
האשמות קשות. ארמסטרונג/GettyImages, Mario Tama

בצרפת יציינו ביום ראשון הקרוב את פתיחת מירוץ הטור דה פראנס ה-100 על רקע החששות ההולכים וגוברים משימוש בחומרים אסורים וחומרים ממריצים. סיפורו של ארמסטרונג כבר חשף רשת סבוכה וסצנה שלמה רוכבים אשר משתמשים בחומרים אסורים שכאלו מאחורי הקלעים. "אני יכול להעיד על התקופה שבה אני רכבתי", המשיך הרוכב המושמץ.

"בזמנו, היה בלתי אפשרי לא ליטול סמים. המינון? הכול היה תלוי במירוצים שרצית לנצח. אריתרפותין (סם ממריץ), למשל, לא יעזור לספרינטר לזכות במקצה של 100 מטרים, אבל הוא בהחלט עשוי להיות מכריע בריצת 10,000 מטר. זה ברור. אני פשוט לקחתי חלק במערכת הזאת. אני בסך הכול אנושי".

רוכב האופניים בעבר ברנרד הינו. Michael Steele, GettyImages
לא אהב את ההתבטאויות של ארמסטרונג. הינו/GettyImages, Michael Steele

דבריו של ארמסטרונג הרתיחו את ברנרד הינו, רוכב העבר שזכה בטור חמש פעמים לאורך הקריירה. "אנשים חייבים להפסיק לחשוב שכל הרוכבים הם בריונים מסוממים. מדכא לשמוע את כל הדברים האלה שארמסטרונג אומר. תפסיקו להגיד להגיד שהסמים הללו מייצגים את כל הענף, אלוהים. זה בלתי אפשרי. יש המון רוכבים צעירים שנבדקו הרבה פעמים ומעולם לא נמצאו חיוביים".

הטור דה פראנס יצא לדרך ביום ראשון הקרוב, ולכבוד חגיגות ה-100 החליטו בועדה המארגנת שבניגוד לשנים עברו תוואי הדרך לא יצא את גבולות צרפת ויעבור דרך מדינות אחרות. קטע הפתיחה ייערך באי קורסיקה, שגם כן לא היה חלק מהמסלול המסורתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully