וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר לא חושב על פרישה, המארגנים מתגוננים

השוויצרי הבהיר אחרי ההדחה: "יש לי עדיין תוכניות לשחק", אך הפרשנים מרגישים את הסוף ("רגע השפל בקריירה. התקווה שלו לקאמבק עשויה להתברר כאומללה"). ואיך ההתייחסות לפרישות הרבות?

אחרי שבזה אחר זה נאלצו להיפרד מטורניר ווימבלדון בגלל שלל פרישות, לא מעט תהיות והאשמות נזרקות לאוויר. היום השלישי בטורניר היוקרתי היה מסויט עבור רבים מבכירי הטניסאים, כשרוג'ר פדרר ומריה שראפובה הודחו, אבל ויקטוריה אזרנקה, ג'ון איזנר, מרין צ'יליץ', ג'ו וילפריד צונגה, ראדק סטפאנק, סטיב דארסי וירוסלבה שבדובה נשרו ונאלצו לפרוש מהטורניר.

סנסציה בווימבלדון: רוג'ר פדרר הודח בסיבוב השני

רוג'ר פדרר, טניסאי שוויצרי. רויטרס
הלם, ושוב הלם. רוג'ר פדרר/רויטרס

אלא שאת ההצגה גנב סרגיי סטחובסקי, שהדיח את פדרר ועשה היסטוריה ענקית מבחינתו באול אינגלנד קלאב. ההפסד הזה של הפנומן השוויצרי בסיבוב השני היה ההדחה הראשונה שלו בווימבלדון בסיבוב מוקדם מאז 2002 (אז הוא הפסיד בסיבוב הראשון) וההדחה המוקדמת הראשונה בטורניר גרנד סלאם כלשהו מאז הרולאן גארוס ב-2003 אז הוא הפסיד ברולאן גארוס.

כמו נדאל, פדרר סירב להאשים את המשטח או התנאים, והסתפק במחמאות ליריבו: "לא היה נוח לשחק נגדו. אני חושב שהוא הגיש והיכה טוב מאוד. היה קשה לי להיכנס לקצב המשחק נגד שחקן כמוהו". למרות זאת, אין לו שום כוונה לדבר על פרישה: "יש לי עדיין תוכניות לשחק עוד הרבה שנים. זה טבעי שאנשים יופתעו מההפסד שהגיע אחרי 36 פעמים שבהם הופעתי ברבע הגמר, אנשים מרגישים שזה שונה".

ב'גארדיאן' כתב הפרשן קווין מיטשל: "האם גיל הזהב של הטניס הגיע לסיומו? זה ממש מרגיש כך. פדרר נראה טוב כשהוא עבר את האנסקו בסיבוב הראשון, אבל מדובר בטניסאי שרגיל לייצר היסטוריה כמעט בכל פעם שהוא עולה למגרש. זה היה ההפסד הכי גרוע שלו בטורניר כלשהו מאז שנוצח בסיבוב הראשון כאן ב-2002, שנת המבוכה של סמפראס.

"פדרר אומר שיש לו עוד טניס טוב לתת", המשיך הפרשן. "אלו שהריעו לו במגרש המרכזי, כמו דונלד ברדמן, יקוו שמה שנראה כמו רגע השפל בקריירה שלו היה רק צפצוף. זו עשויה להיות תקווה אומללה".

מריה שראפובה, טניסאית רוסייה. AP
התנאים זהים לכולם. שראפובה/AP

מן הסתם מרבית העיסוק, מלבד הדחת פדרר, היה פרישת הבכירים. מיד לאחר היום הקשה שעבר על המארגנים, מיהר דובר הטורניר לטעון ש"המשטחים בהתחלה הם תמיד יותר חלקים מאשר בסוף". הטיעון הזה קיבל חיזוק גם מבוריס בקר שהדגיש ש"דשא תמיד חלקלק יותר במשחקים הראשונים, וזה הסיפור במאה השנים האחרונות".

הדברים הללו הגיעו אחרי שאזרנקה, למשל, אמרה: "אני לא יודעת אם זה המגרש או מזג האוויר. זה יהיה נהדר אם מישהו שאחראי למשטח יבדוק או ינסה למצוא מה הבעיה כדי שדברים כאלה לא יקרו". מריה שראפובה הייתה זהירה יותר ואמרה את מה שכולם חושבים: "התנאים האלה זהים גם לגבי היריבות. פשוט היו לי יותר טעויות ממנה".

אנדי מארי, טניסאי בריטי. רויטרס
"אתה יכול ליפול מהמדרגות וליפול על השרוכים שלך". אנדי מארי/רויטרס

באופן טבעי אחרי ההדחות של נדאל ופדרר, שוב בממלכה מסמנים את אנדי מארי כמועמד הטבעי לזכות בגרנד סלאם. הטניסאי הסקוטי שרגיל שמפילים את כל הלחץ על הכתפיים שלו היה זהיר לפני המפגש הבא שלו עם טומי רוברדו: "זה הספורט, אתה יכול ליפול מהמדרגות וליפול על השרוכים שלך. מי יודע? אבל אני מרגיש טוב נכון לעכשיו".

כל המספרים מההפסד המדהים של פדרר

* בעקבות ההפסד פדרר ינשור עד למקום החמישי בדירוג העולמי. הפעם האחרונה בה הוא דורג "כל כך" נמוך הייתה ביוני 2003. בדיוק לפני 10 שנים.

* זו ההדחה הכי מוקדמת של אלוף בווימבלדון מאז שאיבו קרלוביץ' העיף את לייטון יואיט ב-2003 בסיבוב הראשון.

* עד אמש סטחובסקי החזיק במאזן 20:0 נגד טניסאים מהעשירייה הראשונה בעולם.

* זה היה ההפסד הראשון של פדרר מאז 2005 נגד טניסאי מחוץ למאייה הראשונה בעולם.

* המפגש היחיד בין פדרר לסטחובסקי עד אתמול הסתיים בניצחון של השוויצרי 3:6, 4:6 ברבע גמר טורניר דובאי בפברואר 2011.

* זו ההדחה הכי מוקדמת של פדרר בווימבלדון מאז הפסד שלו בסיבוב הראשון ב-2002.

* זו הפעם הראשונה אי פעם בה גם פדרר וגם רפאל נדאל לא עולים לסיבוב שלישי בגרנד סלאם בו שניהם משתתפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully