וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת הליגה תדון: האומנם שני משחקים בגמר הפלייאוף?

25.6.2013 / 8:39

ועדה מיוחדת שתתכנס תמליץ על שיטת המשחקים. על הפרק: סיבוב שלישי ושני משחקים בגמר. רשמית: מכבי חיפה ביורוקאפ

מספר חברי הדירקטוריון של מנהלת ליגת העל בכדורסל יתכנסו היום (שלישי) במשרדי המנהלת בוועדת שיטת המשחקים כדי לגבש המלצה לדירקטוריון על שיטת משחקים מומלצת. בישיבת המנהלת האחרונה לא הצליחו החברים להגיע להסכמה על השיטה הן בליגה הסדירה והן בשלבים המכריעים של העונה, ולכן הוחלט על הקמת ועדה שתביא לישיבת הדירקטוריון הבאה המלצה מסודרת.

יושב ראש מנהלת הליגה שמואל פרנקל. קובי אליהו
מחכה להמלצה מסודרת. פרנקל/קובי אליהו

משיחות עם מספר חברים בוועדה, נראה כי קיים רוב גדול להגדלת מספר המשחקים בליגת העל בעונה הסדירה, שעמד בעונה שעברה על 27. השיטה המוסכמת על רוב החברים היא שלושה סיבובים מלאים, כשבסיומם תרד הקבוצה במקום האחרון לליגה הלאומית ושמונה הראשונות ילכו למשחקי הפלייאוף. כדי להגיע ל-33 משחקים יצטרכו הקבוצות לשחק מספר פעמים במהלך העונה שני משחקים בשבוע, קרי הקבוצות שישחקו באירופה ייאלצו לשחק שלושה משחקים בשבוע לכמה שבועות.

"אין בנושא הזה ברירה, קבוצה שרוצה לשחק באירופה, ולא משנה בשלב הזה אם מדובר במכבי חיפה או מכבי תל אביב, תצטרך לדעת לחלק את הכוחות שלה", אמר אחד מחברי הדירקטוריון אמש, "יותר משחקים זה אומר יותר דקות לשחקנים ישראלים, יותר משחקי בית ויותר חשיפה לספונסרים. זה רק ישפר את הליגה".

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט לצד מאמן מכבי חיפה בראד גרינברג. אדריאן הרבשטיין
תתחילו להתרגל לרעיון: שלושה משחקים בשבוע: בלאט וגרינברג/אדריאן הרבשטיין

השאלה הגדולה נוגעת לגבי שיטת המשחקים בפלייאוף. ברבע גמר וחצי הגמר אין מחלוקת ושיטת הסדרות של הטוב מחמישה תמשיך, אך השאלה הגדולה היא מה יוחלט לגבי משחק הגמר. בסוף עונת 2011/12 הוחלט כי עונת 2013/14 תוכרע בשני משחקים בשיטת ההפרשים. המשחק הראשון ייערך אצל הקבוצה שסיימה במקום הנמוך יותר, והשני והקובע אצל הקבוצה שסיימה במקום הגבוה יותר. בימים האחרונים קיימים מספר קולות שקוראים לשנות את השיטה בחזרה לסדרות גם בגמר, אך לרעיון זה קיימת התנגדות חריפה ונראה ששיטת שני המשחקים תעבור בסופו של דבר.

* מכבי חיפה הודיעה הבוקר באופן רשמי כי תשחק בעונה הבאה ביורוקאפ. "אנחנו מצפים להתחרות ביורוקאפ. זה צעד חשוב נוסף בדרך לבניית מכבי חיפה כמותג בינלאומי", אמר בעלי מכבי חיפה, ג'ף רוזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully