וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה יכול להיגמר כמו ראדי

24.6.2013 / 7:15

דן איינבינדר התקדם מקצועית בקרית שמונה, קיבל כל מה שביקש, אבל אף פעם לא התחבר למועדון. המרחק מירושלים, השקט והאווירה הרדומה ביציעים גרמו לו לברוח חזרה למרכז. עכשיו מחכים לו מכשולים חדשים במכבי תל אביב. האם יוכל להתמודד איתם?

ברני ארדוב

מאי 2013. בסיום המשחק הליגה האחרון של עירוני קרית שמונה ברמת השרון (0:1), יצא דן איינבינדר אל רכבו שחנה מחוץ לאצטדיון גרונדמן. כשפתח את תא המטען, אפשר היה לראות את המזוודות ואת כל הציוד איתו עמד לחזור לחופשה בירושלים. כשהשחקן נשאל על ידי האנשים האם הוא חוזר הביתה, הוא הרים ידיים לשמיים ואמר: "סוף סוף, כמה התגעגעתי". זו אולי תמצית הסיפור של איינבינדר שגם מסבירה את המעבר שלו למכבי תל אביב. הקשר קיבל יחס מצוין בקרית שמונה, החזיר באותה מטבע והיה אהוב על כולם, אך בסופו של יום – מבחינה מנטאלית - הוא אף פעם לא באמת התאקלם בצפון והרגיש שהוא חייב משהו אחר. את המשהו הזה הוא יחפש אצל אלופת המדינה.

13:00: הגרלת מוקדמות ליגת האלופות

מאות הגיעו לחגוג באימון מכבי תל אביב

אלירן עטר המריא לצרפת לחתום בריימס

שחקני עירוני קרית שמונה אדריאן רוצ'ט, דן איינבינדר. ברני ארדוב
הוא אף פעם לא באמת התאקלם בצפון והרגיש שהוא חייב משהו אחר. איינבינדר עם רוצ'ט/ברני ארדוב

נחזור אחורה. איינבינדר שיחק בכל קבוצות הילדים והנוער של בית"ר ירושלים כקשר קדמי מאחורי החלוצים. רק לקראת סיום הקדנציה בנוער ורגע לפני שעלה בוגרים החל להשתלב בחלק האחורי של הקישור. את ההזדמנות הראשונה האמיתית בבוגרים קיבל בעונת 2010/11 כאשר המאמן אורי מלמיליאן החליט להמר עליו בהרכב הראשון. זה לא היה פשוט למלמיליאן, במיוחד כשאיינבינדר התמודד על המשבצת עם שלושה שחקנים שלא פשוט היה להושיב על הספסל: עידן טל, קובי מויאל ודריו פרננדס (שסיפסולו יצר סכסוך בינו לבין המאמן).

מלמיליאן נזכר: "מכל הארבעה הכי קל היה לשים את דן על הספסל. דריו ועידן היו כבר וותיקים, מויאל בא מבני יהודה אחרי שבנה את השם שלו ורק דן היה אלמוני. מעבר לכל זה, אף אחד מהשלושה לא מסוגל להיות על הספסל ואפילו לא לצאת בדקה 70. לא פשוט לשים אחד מהם על הספסל למחצית והכי קל להשאיר אחד כמו דן, שלא מדבר מילה. אבל לפעמים צריך ללכת עם האמת שלך ובאותו הזמן הרגשתי שמגיע לו והוא לקח את זה בשתי ידיים".

איינבינדר לא עבר שנה ראשונה קלה. מלמיליאן פוטר במהלך העונה, רוני לוי העדיף שחקנים אחרים וגם פציעה בכתף השביתה אותו למספר שבועות והוציאה אותו מהרוטציה, כאשר רק לקראת סיום העונה חזר להיות שחקן הרכב. בעונה שלאחר שוב קיבל את חולצת ההרכב אצל יובל נעים, אך כאשר נעים התפטר והגיע אלי כהן, המאמן החליט לרוץ בהתחלה עם ברק משה ואיינבינדר איבד את מקומו. אלי כהן הרגיש שאיינבינדר מפוזר ומאבד הרבה כדורים וחשב שהדרך הנכונה תהיה דרך הספסל.

באחד המשחקים של בית"ר נגד מכבי פתח תקוה במושבה שיבץ כהן את איינבינדר כקשר ימני ואמר לו לסגור את המגן עד למחצית המגרש. באחת ההתקפות איינבינדר הצטרף להתקפה וביקש ממישהו אחר לסגור. השריף השתגע על הספסל והגיב בסדרת חינוך. הקשר נשלח לספסל לשבועיים כאשר המאמן אמר לו שמבחינתו משמעת טאקטית מעל הכול. לטענת כהן, זה היה רגע ששינה לאיינבינדר את הקריירה: "הוא חזר שחקן אחר מאז אותו אירוע. שיחק יותר פשוט, יותר חכם, יותר טקטי. הוא בן אדם מאוד בוגר ואינטיליגנט, אבל היה צריך להוריד קצת את דרגת הנהנתנות והכיפיות במשחק ולשחק יותר פשוט בתפקיד הזה. בגלל שהוא גדל מאחורי החלוצים צריך היה לעצב אותו נכון לתפקיד הזה והוא עשה שינוי טקטי מדהים. כשקרית שמונה שיחקה בבילבאו, הוא הביא את כל השינוי הזה לידי ביטוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
קשר בית"ר ירושלים דן איינבינדר חוגג שער. ברני ארדוב
מלמיליאן: "הכי קל להשאיר אחד כמו דן, שלא מדבר מילה. אבל לפעמים צריך ללכת עם האמת שלך ובאותו הזמן הרגשתי שמגיע לו והוא לקח את זה בשתי ידיים"/ברני ארדוב

העונה בקרית שמונה לא הייתה פשוטה לקשר. למעשה, הוא גם לא כל כך רצה לעבור. עד הרגע האחרון, קיווה להישאר בבית"ר והיה מוכן להפסיד הרבה כסף, אך איציק קורנפיין הסביר לו חד משמעית שאין ברירה ובית"ר זקוקה לדמי ההשבחה שתקבל עבורו. מבחינת שחקן ירושלמי צעיר, לעבור לבד לקרית שמונה לא שונה ממעבר לחו"ל. לפיכך, חצי העונה הראשונה של איינבינדר הייתה בהתאם. הרבה עליות וירידות, חוסר יציבות ולא מעט געגועים הביתה. על איינבינדר האדם אומרים בקריה רק דברים טובים, על איינבינדר השחקן אומרים שלא ממש התאקלם ותמיד שידר שירצה שינוי בסיום העונה.

יחד עם זאת, השחקנים מאוד העריכו אותו מקצועית. "הוא היה השחקן הטוב ביותר של קרית שמונה בחלק השני של העונה", סבור המקדוני דרקו טאסבסקי. "הוא לא כל כך מצא את עצמו בהתחלה, אבל דווקא כשהוא נכנס לכושר מצוין כולנו הלכנו אחורה וחבל. הוא שחקן שכל אחד רוצה לשחק איתו: קר רוח, משחק בשקט, לא צועק או מניף ידיים ולא בא בטענות לאף אחד. שחקן שנותן שקט לקבוצה. מכבי תל אביב? הוא מתאים לשם. זו קבוצה עם הרבה לחץ והשקט שלו יכול לעזור להם מאוד".

גם השחקן עצמו דיבר השבוע על רגע המשבר בקריה: "היה לי קשה מאוד במיוחד בחלק הראשון. אני גם לבד שם, גם בית"ר פתאום התחילה להצליח וכאב לי שאני לא חלק מזה כי כילד חלמתי וחיכיתי להיות חלק מזה ואיך שזה מגיע, אני לא שם. בקרית שמונה נתנו לי הכול, אבל בית"ר זו רמה אחרת של לחץ ואדרנלין שהיו חסרים לי וזה הרבה מעבר למרחק או לכדורגל עצמו".

הנקודה עליה מדבר איינבינדר מאוד חשובה. אולי מבחינה מקצועית, הוא לא חווה ירידה בקרית שמונה ביחס לבית"ר, אך השינוי המנטאלי היה משמעותי יותר. בבית"ר התרגל לרמה אחרת לגמרי של קהל, של לחץ, של אדרנלין וטירוף. קשה מאוד לעבור מהאווירה בטדי למשחקים מול 1,500 צופים די רדומים בקרית שמונה. כך שמעבר למרחק הגיאוגרפי, לאיינבינדר היה ברור שהוא רוצה למקום עם אווירה חמה. אלי טביב מאוד רצה אותו בבית"ר והיה מוכן להחזיר לאיזי שרצקי את דמי ההשבחה ששילם. הקשר היה שמח לחזור הביתה, אך הבעיות בבית"ר לא איפשרו זאת ומכבי תל אביב מיהרה להחתים את השחקן.

דן איינבינדר, דרקו טאסבסקי שחקני עירוני קרית שמונה מול גאיסקה טוקרו שחקן אתלטיק בילבאו. אדריאן הרבשטיין
"השחקן הטוב ביותר של קרית שמונה בחלק השני של העונה". איינבינדר עם טאסבסקי/אדריאן הרבשטיין

עכשיו איינבינדר נמצא למקום אחר לגמרי. מצד אחד, הוא יכול לנסוע כל יום מירושלים ולהיות קרוב לכולם, אבל מצד שני, יתמודד שוב עם תחרות מטורפת. במכבי תל אביב הוא ייאבק על מקום עם גל אלברמן, מהראן ראדי, משה לוגסי, חסן אבו זייד ואולי עוד זר שיגיע, כך שלא יהיה פשוט למצוא מקום בקישור הדפנסיבי של הקבוצה. קובי מויאל מנסה לנתח את המצב של חברו: "התחרות קשה מאוד. כל שחקן שם ברמה כולל דן. היתרון שלו הוא שהוא אף פעם לא מוותר, יודע להתמודד ולקחת כל דבר לכיוון חיובי. יש לו גם השפעה חיובית בחדר הלבשה והוא חסר בבית"ר מאוד. הוא שחקן מגוון. אנשים התפלאו שהוא מבקיע ומבשל השנה, אבל בכל הגילאים הצעירים הוא שיחק בתפקידים התקפיים ועשה את זה. הוא יכול לתרום כמעט בכל עמדה בקישור".

הסבלנות של איינבינדר והיכולת להתמודד עם תחרות וישיבה על הספסל הם אולי הכלי הכי גדול שלו לקראת העונה הקרובה. מכבי תל אביב בונה סגל עם שניים שלושה שחקנים שיתחרו על כל עמדה. לא יהיה פשוט להשיג את חולצת ההרכב, אך הרוטציה תהיה רחבה יותר בשל עומס המשחקים גם במסגרת האירופית. איינבינדר יצטרך להיות מוכן לכך שבעונה הארוכה של מכבי ייתכן והוא יצטרך להתמודד עם לא מעט דקות על הספסל. האם גם הפעם הוא יצליח להתגבר על המכשול? האם הוא יכול להיות שחקן מוביל אצל האלופה? האם קו העלייה המתמיד בקריירה שלו יסדר למכבי תל אביב הפתעת רכש נוספת שמתחילה בצורה צנועה וגומרת בצורה נוצצת, כמו מהארן ראדי?

אלי כהן חושב שדווקא הוא ראוי להיות שחקן הרכב: "יש במכבי שחקנים טובים, אבל הוא לא פחות טוב. יש לו חוכמת משחק גבוהה יותר ממרבית שחקני הקישור שם, יש לו קור רוח מדהים ובמיוחד בליגה מול קבוצות שיסגרו הוא יכול לתרום עם השקט שלו. הוא עשה שדרוג אדיר והוא לא אחד שיילך להיות עוד אחד במכבי, הוא ישאף להיות שחקן הרכב ודומיננטי ואם הוא לא יצליח להגיע למקום הזה, הוא יחפש את זה במקום אחר. איינבינדר יודע להתמודד עם תחרות, אבל אם יראה שאין לו סיכוי הוא יילך להוביל במקום אחר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא פחות טוב מהמתחרים. איינבינדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully