וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הנהג שנהרג בלה מאן דרשה: "חבריו ימשיכו במירוץ"

עולם הספורט המוטורי מתאבל על האסון בלה מאן, אסטון מרטין מקדישה את המירוץ לסימונסן. וגם: הראיון האחרון, וכל התאונות

עולם הספורט המוטורי מתאבל על מותו של אלן סימונסן, שנפצע אתמול (שבת) אנושות במהלך תאונה מירוץ לה מאן, ולאחר מכן הוכרז על מותו. סימונסן הוא הנהג הראשון שמת במירוץ מאז 1986, והוא הנהג ה-22 שמת בתולדות 90 שנות המירוץ. סימונסן, 34, שנהג ברכב אסטון מרטין, התנגש במעקה הבטיחות אחרי שלוש הקפות בלבד, אחרי עשר דקות בלבד, אחרי שרכבו הסתחרר ואיבד שליטה. המארגנים הודיעו ש"הוא פונה לבית חולים במצב אנוש, ולאחר מכן מת מפצעיו". כמו כן דווח כי בדקות הראשונות, סימונסן עוד שוחח עם אנשי הצוות שבאו לפנות אותו.

נהג המירוצים הדני אלן סימונסן. GettyImages
"כבוד רק להשתתף במירוץ הזה". סימונסן לפני מותו/GettyImages

מירוץ לה מאן הוא אחד המירוצים היוקרתיים בספורט המוטורי, כשהקבוצות, שכל אחת כוללת שלושה נהגים, מתחרות ביניהן מי תעבור את המרחק הכי גדול ב-24 שעות. המירוץ הוותיק נחשב לקשה ומאתגר, ודורש סיבולת גבוהה.

מנהל קבוצת אסטון מרטין אמר שמשפחתו של סימונסן, לפני חזרתה לקופנהאגן, ביקשה שהקבוצה תמשיך במירוץ ולא תפרוש. "תאונות כאלה קורות לצערנו, וכשהן קורות, צריך לקבל החלטות לפי מספר מפרמטרים", אמר מנהל הקבוצה דיוויד ריצ'רדס, "במקרה הזה בקשת המשפחה וההתעקשות שלה הכריעו את הסוגיה. כמובן שאנחנו עצובים עד עמקי נשמתנו, עם זאת, אנחנו עדיין רוצים לנצח במירוץ, וכמובן שנרצה לנצח אותו בשביל אלן".

מירוץ לה מאן. GettyImages
מירוץ מפרך ויוקרתי. מכונאים ישנים במהלך 24 השעות של לה מאן/GettyImages

סימונסן לקח חלק בשבעה מירוצים בלה מאן, שמוערך מאוד בקהילת הנהגים וחובבי הענף. נהגי פורמולה 1 ג'נסון באטן וסרחיו לופס, כמו גם אלוף לה מאן אלכס וורץ - שמתחרה השנה בקבוצה של טויוטה - שלחו את תנחומיהם בטוויטר. עדיין לא ברורות נסיבות התאונה המדויקות, שכמובן נמצאת בחקירה.

רק ביום שישי התראיין סימונסן, וציין שהוא מצפה בקוצר רוח למירוץ. "רק להיות פה בלה מאן, ולקבל את הזכות לנהוג במכונית על המסלול הזה, זו כבוד גדול עבורי ותחושה מיוחדת", אמר, "מבחינתנו, זה המירוץ הכי גדול שיש".

מותו של סימונסן הוא הראשון על המסלול בלה מאן מאז 1997, אז נהרג הנהג הצרפתי סבסטיאן אנג'ולרס, והמוות הראשון מאז 1986 במהלך המירוץ עצמו, אז נהרג האוסטרי ג'ו גרטנר.

מירוץ לה מאן. GettyImages
מירוץ לה מאן/GettyImages

המירוץ, שזכה לתהילת עולם בזכות סרט מ-1971 בכיכובו של סטיב מקווין, נחשב לאחד משלושת היוקרתיים בעולם, לצד אינדי 500 ופורמולה 1 במונאקו. יש לו עבר טרגי, עם תאונה נוראית שבה נהרגו 80 אנשים ועוד עשרות נפצעו, כשב-1955 מרצדס עפה לתוך היציע, באסון הכי גדול בתולדות הספורט המוטורי.

  • עוד באותו נושא:
  • לה מאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully