וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: אלי כהן סיכם לעונה אחת

23.6.2013 / 11:12

יש מאמן חדש לבית"ר ירושלים. כהן, שעל מועמדותו פורסם לראשונה בוואלה! ספורט, נפגש בבית וגן עם נציגי אלי טביב וסגר לעונה בה ירוויח 100 אלף דולר. טביב ייפגש עם נמני בנוגע לישראל זגורי ואיציק כהן. סלליך בתוכניות המקצועית

צילום וידאו: עומר מירון, עריכת וידאו: יאיר דניאל

אלי טביב כבר מתחיל לעבוד, ובמרץ. טביב עדיין ממתין לאישור הוועדה להעברת זכויות בהתאחדות לכדורגל, בכדי שתאשר שהבעלות על בית"ר ירושלים תעבור אליו ואל ידי עמותת האוהדים מידי ארקדי גאידמק ותקצר לו את תקופת הצינון, אך במקביל כבר עושה את ההכנות לעונה הבאה.

המשימה הראשונה הייתה לסגור את עמדת המאמן, והיום (ראשון) הוא קיבל את מבוקשו, לאחר מפגש של נציגיו של טביב בבית וגן עם אלי כהן, מאמנה של הפועל רמת גן בעונה האחרונה. על מינויו הצפוי של כהן פורסם לראשונה בוואלה! ספורט. כהן ירוויח כ-100 אלף דולר, ויחתום בכפוף לאישור ההתאחדות לכדורגל על העברת הבעלות.

בבית"ר רוצים למנות דמות שמזוהה עם המועדון לעמדת עוזר המאמן, כשבין המועמדים נמצאים ז'אן טלסניקוב ודוד אמסלם. מטרת הרכש הראשונה של כהן בבית"ר תהיה סינטאיהו סלליך, ששיחק תחתיו בהפועל עכו, וחזר הקיץ למכבי חיפה אחרי השאלה לקרית שמונה.

אלי כהן, מאמנה המיועד של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
האלישע לוי החדש? כהן בבית וגן/מגד גוזני

כהן, 52, היה בלם מכבי חיפה בשתי האליפויות הראשונות שלה ובהמשך שיחק קרוב לעשור בצפרירים חולון. את קריירת האימון החל בהפועל רמת גן והעפיל איתה לליגה הלאומית, בהמשך הדריך תקופה קצרה את מכבי הרצליה ושב לרמת גן כדי להציל אותה מירידה לליגה השלישית. הוא הוביל את האורדונים לזכייה ההיסטורית בגביע המדינה ב-2003, לפני שפוטר מתפקידו. אחרי תקופה לא מוצלחת בצפרירים חולון, נחת כהן בהפועל רעננה, הציל אותה מירידה ובעונת 2008/9 הוביל אותה לליגת העל.

המאמן הדריך את רעננה גם בליגה הבכירה, אך פוטר לקראת תום העונה על ידי הבעלים אשר אלון. בקיץ 2010 מונה למאמן הפועל עכו והעביר עם הקבוצה שנתיים מוצלחות שלוו במערכת יחסים בעייתית עם היו"ר ציון ויצמן. בנובמבר 2012 שב כהן לקדנציה שלישית ברמת גן, בסיומה נשרה הקבוצה לליגה הלאומית וזכתה בפעם השנייה בתולדותיה בגביע המדינה.

דודו ביטון, ששיחק תחת אלי כהן ברעננה, צייץ בטוויטר: "מברוק לאלי כהן על החתימה בבית"ר. מניסיון של שנה וחצי עבודה איתו, הם עשו עסקה מצוינת. שיהיה בהצלחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אלי כהן, מאמנה המיועד של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
האתגר החדש. כהן/מגד גוזני

טביב ייפגש עם נמני כדי לדון על מועמדותם של זגורי וכהן

איציק קורנפיין, שימשיך לשמש כיו"ר לפחות עד לתום תקופת הצינון של טביב, ייקח גם הוא חלק בפגישה. אם הצדדים יגיעו להבנות, ייתכן כי בסיום הפגישה תצא הודעה על מינויו של כהן למאמן. יש לציין כי אלי טביב ערך לא מעט שיחות עם בכירים בכדורגל הישראלי שהמליצו לו על כהן ואמרו לו שהוא "אלישע לוי החדש", שהגיע למכבי חיפה מקבוצות קטנות, והצעיד את הירוקים לתארים ואליפויות.

לאחר החתמת המאמן, בבית"ר יתחילו לשבת עם שחקנים כבר היום. טביב יצר קשר עם קובי מויאל, והוא השחקן הראשון איתו הוא רוצה לשבת ולנסות לסגור. כרגע נראה כי השחקן בדרך לחו"ל, והסיכויים שיישאר בבית"ר קלושים. בבית"ר יעשו מאמצים גדולים להחתים גם את הקפטן עמית בן שושן, שסיים חוזה וצפוי לדרוש שדרוג לחוזה הנמוך יחסית לו זכה בשנה שעברה בשל המצב הכלכלי. בד בד, טביב גם ייפגש עם אבי נמני על מנת לדון במועמדותם של ישראל זגורי ואיציק כהן, חלוץ הפועל ירושלים.

מעבר לשניים, למועדון הזמינו כשמונה שחקנים שסיימו חוזים ולמעשה מתחילים הכל מאפס. "זה המצב הכי קשה לקבל את בית"ר, שכולם חופשיים וצריך להילחם עליהם אפילו בלי אופציה", אומרים במועדון, "כולם יצטרו לשנס מתניים ולהבין שמצד אחד רוצים שירגישו טוב, אבל מנגד הזמנים אחרים בכדורגל ולא משתוללים בכסף, במיוחד שבית"ר כבר שלוש שנים בפלייאוף התחתון, לא משחקת באירופה וההכנסות שלה בהתאם".

עדכון ראשון: 8:44

קובי מויאל שחקן בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
צפוי לעבור לחו"ל. מויאל/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully