וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ריאל מדריד זכתה באליפות לראשונה מאז 2006/7

הבלאנקוס קטעו בצורת של 6 שנים ללא אליפות אחרי 71:79 על ברצלונה במשחק החמישי בסדרת הגמר. פרננדס הצטיין עם 15

אחרי שהגיעה עד לגמר הפיינל פור והפסידה, הפעם ריאל מדריד הצליחה לעמוד במשימה וזכתה באליפות ספרד הערב (רביעי) אחרי שניצחה 71:79 במשחק החמישי בגמר הפלייאוף את ברצלונה. הבלאנקוס חגגו יחד עם 18,000 האוהדים באולם הביתי שלהם, והחזירו לעצמם את התואר הנכסף לראשונה מאז עונת 2006/7. ריאל רושמת אליפות מספר 31 בתולדותיה, בעוד ברצלונה תנסה לשים מאחוריה כמה שיותר מהר עונה מאכזבת למדי.

שחקן ריאל מדריד רודי פרננדס חוגג. מגד גוזני
אחרי שש שנים של בצורת, סוף סוף אליפות. פרננדס/מגד גוזני

גם אשתקד סדרת הגמר זימנה משחק חמישי בין שתי הקבוצות, אז ברצלונה הייתה זו שחייכה בסיום עם 69:73, אבל הערב היה הערב של ריאל. כבר מהכדור הראשון היה ברור שהבלאנקוס רעבים יותר, כשקארול הטיס אותה ל-0:10 מהיר. שאראס עוד העיר את חבריו והשלים מהפך, אבל למחצית כבר הגיעו המארחים עם יתרון 9. רודי פרננדס התפוצץ ברבע השלישי והוביל את הבלאנקוס ל-17 הפרש, אינגלס ושאראס לא ויתרו וענו עם מטווח שלשות שצימק את ההפרש ל-5 בלבד בדקה האחרונה, אבל רודי ורייס לא נתנו לאליפות הזאת לחמוק מהם, ושלחו את אוהדיהם לטירוף מוחלט ביציעים.

שחקן ריאל מדריד סרחיו רודריגס. GettyImages
סיומת נפלאה לעונה נפלאה. רודריגס/GettyImages

מהלך המשחק

הבלאנקוס פתחו את המשחק בטירוף מוחלט, ג'ייסי קארול צלף שלשה ועבירה, ויול השלים ריצת 0:10 במתפרצת שהיממה את האורחים. אינגלס קטע ארבע דקות שלמות בהן ברצלונה לא הצליחה לעלות על הלוח, אבל המארחים המשיכו לרוץ ללא הפרעה והוליכו 10:20. למזלם של הקאטלנים, שאראס החל להתחמם, והריץ את חבריו ל-0:8 כדי לצמק ל-20:18 בסיום הרבע הראשון. יאסקביצ'יוס המשיך את המומנטום של ברצלונה, אינגלס תפר שלשה ומתפרצת טובה שלו השלימה את המהפך וקבעה 31:32. אלא שדווקא אז נתקעו האורחים, ריאל פתחה מבערים כשדרייפר ומירוטיץ' מטיסים אותה ל-0:10 ו-32:41 במחצית.

ניקולה מירוטיץ' ריאל מדריד בכדורסל מול ג'ו אינגלס ברצלונה. GettyImages
משחק גדול שלו לא הספיק. אינגלס מול מירוטיץ'/GettyImages

רודי פרננדס פתח את הרבע השלישי בטירוף עם שתי מתפרצות נפלאות, ושלשה ענקית, הראשונה שלו בסדרת הגמר אחרי 19 החטאות קבעה 33:50. אינגלס ויאסקביצ'יוס המשיכו להיות היחידים בשורות ברצלונה שעוד תפקדו, ועם דקות מוצלחות הביאו את האורחים אל הרבע האחרון בפיגור 55:48 בלבד. אינגלס צלף את השלשה החמישית שלו, אך ריאל הקשיחה את ההגנה, ומתפרצת של יול קבעה 51:64. הקרב הענק נמשך, רודי סיים לייאפ בצורה נהדרת, אבל שאראס צלף שלשה מן העבר השני כדי לשמור על המשחק בחיים. רייס החל להשתלט על המשחק, אבל שאראס ירה עוד שלשה, ועבירה לשלוש על אולסון סייעה לברצלונה לצמק ל-76:71, דקה לסיום. דווקא אז איבד הוארטס כדור קריטי, ריאל סגרה את העניינים מהקו, וריאל חגגה 71:79 בסיום ואליפות נהדרת.

שרונאס יאסיקביצ'יוס שחקן ברצלונה מול ריאל מדריד. Rodolfo Molina, GettyImages
נתן את כל מה שהיה לו, אבל זה לא הספיק. יאסקביצ'יוס/GettyImages, Rodolfo Molina

סטטיסטיקה

קלעו לריאל מדריד: רודי פרננדס 15 (1 מ-8 לשלוש), פיליפה רייס 14, טרמל דארדן 13 ו-7 ריבאונדים, ג'ייסי קארול 9, ניקולה מירוטיץ' 6, סרחיו רודריגס ומרכוס סלוטר 5 כל אחד, דונטה דרייפר, מירזה בגיץ' וסרחיו יול (5 אסיסטים) 4 כל אחד.

קלעו לברצלונה: ג'ו אינגלס 25 (5 מ-8 לשלוש) ו-6 ריבאונדים, שרונאס יאסקביצ'יוס 23 (3 מ-5 לשלוש), אנטה טומיץ' 9 ו-6 ריבאונדים, בראד אולסון 4, ארזם לורבק ולוקאס מאברוקפלאידיס 3 כל אחד, מרקו טודורוביץ' ומרסליניו הוארטס 2 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully