וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל, הגרסה המשופרת: על זכיית הנבחרת הצעירה של ספרד

19.6.2013 / 14:01

הנבחרת האחרונה שהתקרבה בטורניר כלשהו לאחוזי השליטה של ספרד ביורו 2013 היא ברזיל הבוגרת של 2002. אלא שגם היא לא עומדת ברף הספרדי בלא מעט פרמטרים. ענבל מנור על האופק של דור ההמשך של מלכות ספרד וכיצד זה גימד את הטענות על תום שושלת ברצלונה

12. זה המספר החזק בנבחרת ספרד. 12 שערי זכות כבשה הנבחרת הבוגרת בדרך לזכייה ביורו 2008. 12 שערי זכות היו גם לספרד גם בזכייה ביורו 2012. אז הנבחרת הצעירה שחגגה אמש בירושלים החליטה לא לשבור את הרצף. הרביעייה לרשת של איטליה העמידה את מאזן השערים של לה רוחיטה על 2:12. בניגוד לאחיותיה הגדולות, אגב, הצעירה עשתה זאת בחמישה משחקים ולא בשישה וגם שמרה על מאזן מושלם. ובדומיננטיות מוחלטת.

חמישה משחקים. חמישה ניצחונות. מאז עבר יורו הצעירות למתכונת של שלב בתים ב-2000, שום נבחרת לא זכתה בו עם מאזן מושלם. למעשה, זה לא קרה גם באליפות אירופה לנבחרות בוגרות מאז שנוסף לו שלב בתים ב-1980. הנבחרת האחרונה שלקחה טורניר עם 100 אחוז הצלחה ובלי להזדקק לניצחונות אחרי הארכה או בתום דו קרב פנדלים היא ברזיל במונדיאל 2002.

הזכייה ההיא של הסלסאו בדרום קוריאה ויפן סימלה במובן מסוים סוף עידן בנבחרת ברזיל ששלטה בכדורגל העולמי בשנות ה-90. לעומת זאת, הזכייה של ספרד הצעירה רק מחזקת את המגמה הברורה של ימינו. זה הרי לא חדש. שתי אליפויות אירופה, אליפות עולם, שתי זכיות רצופות ביורו הצעירות וחמש זכיות באליפות אירופה לנוער מאז 2004. ספרד כאן להישאר. ושמישהו ינסה לעצור אותם.

איסקו שחקן נבחרת ספרד הצעירה עם הגביע, יורו 2013. ברני ארדוב
"זכינו בטורניר עם כדורגל מדהים וכמעט ללא טעויות". איסקו/ברני ארדוב

סוד ההצלחה פשוט. סגנון ושיטת משחק קבועים מהרגע הראשון ששחקן לובש את המדים הלאומיים כנער ועד הנבחרת הבוגרת. כדורגל שהופך לאוטומט ויותר נבחרות שהן מכונות שעובדות בתיאום מושלם. "זכינו בטורניר עם כדורגל מדהים וכמעט ללא טעויות", סיכם ה-MVP של הטורניר, איסקו. "נעשה צדק כשהנבחרת הטובה בטורניר גם לקחה אותו".

איסקו עוד מצטנע. להגיד שספרד הייתה הנבחרת הטובה בטורניר, זה אנדרסטייטמנט. ספרד דרסה את הטורניר, היא הייתה רמה אחת מעליו. השחקנים שלה נראו כלא שייכים לרמה הזאת. יש לזכות בטורניר. יש לזכות בו בצורה מרשימה וצודקת, אבל שליטה אבסולוטית כמו שספרד עשתה בארץ הקודש לא רואים בכל טורניר וגם לא בכל דור.

האמירה הקבועה ביציע העיתונאים ובחדר התקשורת במשחקי ספרד הייתה שהנבחרת הזו, לו היו קוראים לה ספרד ב' לצורך העניין, הייתה יכולה להתחרות בהצלחה גם ברמה הבוגרת. "שים אותם במוקדמות המונדיאל והם עולים בהליכה", טוען עיתונאי הולנדי ואז מנסה להתגונן: "אנחנו (הולנד) היינו עושים להם חיים יותר קשים בגמר". שיהיה.

"זה טורניר נהדר וקשה מאוד לזכות בו. אנחנו שמחים לא רק בזכות הניצחון, אלא בזכות הדרך בה הוא הושג", אמר המאמן ג'ולן לופטגי בסיום. "יש לנו סגנון, אנחנו מאמינים בו וחייבים להמשיך באותה הדרך. זו נבחרת פנטסטית שהוכיחה את הכוח שלה. כישרון אישי לא מספיק בלי חוזק של סגל. דל בוסקה יודע שהשחקנים הללו יכולים לעזור לו. זה דור מדהים".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת ספרד הצעירה מניפים את המאמן ג'ולן לופטגי, גמר יורו 2013. ברני ארדוב
רמז עבה לדל בוסקה. לופטגי/ברני ארדוב

העבודה של ספרד ייצרה הצלחות וכישרונות, אבל בהחלט מדובר בשנתון יוצא דופן מבחינת יכולת אישית. כשלופטגי מדבר על "עזרה" לסגל הבוגר, הוא בעצם אומר מה שכולם מבינים: ללא מעט שחקנים בסגל של ספרד הצעירה יש גם היום מקום של כבוד בסגל של ספרד הבוגרת. הטורניר בישראל היה הדגמה לכוח של דור העתיד הכדורגל הספרדי.

נבחרת ספרד הבוגרת הפכה בשנים האחרונות למועדון סגור. הכוכבים שמרו על מקומם והשינויים בסגל היו מינוריים מכיוון שפשוט לא הייתה סיבה לבצע שינויים. רק עילויים בסגנון ג'ורדי אלבה גרמו לשינוי סדרי עולם וגם זה קרה בשילוב הפרישה של ז'ואן קפדיווילה מכדורגל בינלאומי. כך למשל מהסגל שזכה ביורו הצעירות הקודם בדנמרק רק ססאר אספיליקווטה, חאבי מרטינס וחואן מאטה השלימו את המעבר לשחקני סגל בנבחרת הבוגרת.

הסיטואציה הפעם מעט שונה. אם לוקחים בחשבון שאיקר קסיאס, קרלס פויול, צ'אבי אלונסו, צ'אבי ודויד וייה נמצאים בשלב מתקדם של הקריירה, הרי שאפשר להניח שאחרי המונדיאל בברזיל ספרד תצטרך להשלים את תהליך חילופי הדורות. הווינריות של הנבחרת הצעירה הנוכחית וזו שקדמה לה והעובדה שהשחקנים הללו (בניגוד למצב ברוב הנבחרות הצעירות ששיחקו בטורניר) כבר משחקים תפקיד משמעותי בקבוצות גדולות בלה ליגה, לא מרמזות על סיבה לדאגה.

דויד דה חאה הוא שוער העתיד של הכדורגל הספרדי. היכולת של מרטין מונטויה בטורניר העלתה תהיות לגבי הצורך של ברצלונה להשאיר את דני אלבס, אסייר יראמנדי מתפתח להיות אחד הקשרים האחוריים המבטיחים בעולם, אלברו מוראטה הוא תשע אמיתי שכל כך חסר גם עכשיו לדל בוסקה ועל היכולות של איסקו דובר כבר מספיק. לספרד יש כבר עכשיו מחליף ראוי לכל שחקן. היא מוכנה לכל תרחיש של פציעה, פרישה מכדורגל בינלאומי וכל שנותר הוא לשלב את הצעירים הללו בהדרגה ולתת להם לצבור ניסיון.

שחקן נבחרת ספרד הצעירה מרטין מונטויה. ברני ארדוב
דני מי? מונטויה/ברני ארדוב

ההצלחה של ספרד הצעירה היא גם תשובה לשמועות על מותה של שושלת ברצלונה. מכונות משומנות כאלה אפשר לעצור במשחק אחד או שניים, אפילו בעונה, אבל כדי להתמודד איתן לאורך זמן, להשיל אותן מהפסגה, צריך יותר מזה. דרך ומחשבה לטווח ארוך. כי עם כל הכבוד לטורניר הנהדר והדור המוכשר של איטליה הצעירה או אפילו להצלחה של הגרמניות בליגת האלופות, העולם עדיין שייך לספרדים ולשליטה הזו אין עדיין תאריך תפוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully