וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיאגו: "הראינו לעולם איך לשחק כדורגל

שחקן ברצלונה חגג את הניצחון על איטליה והשלושער המדהים שלו בגמר. ג'ולן לופטגי: "האופי והאיכות שלנו עשו את ההבדל"

צילום ועריכה: קובי אליהו

נבחרת ספרד הצעירה השלימה הערב (שלישי) טורניר יורו 2013 מושלם עבורה, כאשר ניצחה בגמר 2:4 את איטליה וזכתה בתואר בפעם השניה ברציפות והרביעית בתולדותיה. טיאגו אלקנטרה, שחווה טורניר בינוני עד הגמר, התפוצץ בדרך לשלושער היסטורי, איסקו הוסיף שער משלו בפנדל, והלה רוחיטה, שהיו הטובים ביותר לכל אורך הדרך, חגגו - ובצדק. אגב, את הגביע הקדוש הניף טיאגו כשהוא לובש חולצה של חברו לנבחרת, סרחיו קנאלס, שנפצע במשחק הבכורה והחמיץ את שארית הטורניר. איסקו נבחר לשחקן המצטיין בטורניר, טיאגו למצטיין הגמר, ואלברו מוראטה הוכתר כמלך השערים.

שחקני נבחרת ספרד הצעירה מניפים את גביע אירופה 2013. נמרוד סונדרס
איזה טורניר מדהים שלהם. ספרד חוגגת זכיה ביורו/נמרוד סונדרס

"מה שעשה את ההבדל היה האופי, האיכות והקבוצתיות של אלה ששיחקו ואלה שלא", אמר בסיום המשחק המאמן המנצח, ג'ולן לופטגי. "השחקנים שלנו היוו דוגמא. כישרון אישי ללא חוזקה של הנבחרת כולה לא היה מספיק, וזה המפתח". לופטגי נשאל איזו נבחרת עדיפה - זו שזכתה ב-2011 או זו הנוכחית, והשיב בדיפלומטיות: "אלה שתי נבחרות שונות מאוד בשני טורנירים שונים מאוד. שמחנו אז ואנחנו שמחים היום, לא רק על הנצחונות אלא על האופי שהראנו".

המאמן הוסיף ואמר: "אנחנו מאוד גאים בהישג הזה, והדבר הכי חשוב הוא האמונה של השחקנים בקבוצה. היה משחק מאוד קשה היום, ואנחנו מאושרים. יש לנו רק סגנון אחד ואנחנו מאמינים בסגנון הזה, אנחנו עובדים בסגנון על זה. יש לנו שחקנים טובים שמאמינים במערכת, ואנחנו ממשיכים לעבוד ולהשתפר".

טיאגו אלקנטרה, שנבחר בפעם השניה ברציפות לשחקן המצטיין של הגמר, אמר: "הראינו לעולם איך לשחק כדורגל, בשיטת טיקי-טאקה. אני שמח על השלושער, אני חושב שלא הבקעתי שלושער מאז שהייתי ילד, אבל הדבר הכי חשוב זה שעזרתי לקבוצה שלנו. אני רוצה להודות לחברים שלי שהביאו לספרד תואר נוסף. כל השערים שלי הובקעו בזכותם. אהבתי מאוד את ישראל, היו שם אוהדים מדהימים עם הרבה תשוקה". על שיתוף הפעולה עם אלברו מוראטה אמר טיאגו: "הוא שחקן בלתי רגיל שנתן לו המון בטורניר. הוא עזר לנו במשחקים ועזר לנו להגיע לגמר, הוא מספר 9 גדול".

אבל עם כל הכבוד לטיאגו, מי שהציג את היכולת המרשימה ביותר בטורניר וגם נבחר בצדק לשחקן המצטיין הוא איסקו, קשרה הנהדר של מלאגה, שמחוזר על ידי כל הקבוצות הגדולות. הכוכב היה נרגש לאחר המשחק ואמר: "זכינו בתואר עם כדורגל נהדר. לא עשינו כמעט טעויות ואין ספק שהקבוצה הטובה ביותר זכתה בטורניר". איסקו נשאל על עתידו ואמר: "כעת יוצאים לחופשה, הייתה עונה קשה. אני אשקול את צעדיי ואקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקני נבחרת ספרד הצעירה מניפים את המאמן ג'ולן לופטגי, גמר יורו 2013. ברני ארדוב
כך ייעשה לאיש. שחקני ספרד הצעירה מניפים את המאמן, לופטגי/ברני ארדוב
נבחרת ספרד הצעירה אלופת אירופה, יורו 2013. ברני ארדוב
הכי גדולים שיש. ספרד הצעירה/ברני ארדוב

אלברו מוראטה הוסיף: "אנחנו מאושרים, זו הרגשה מדהימה. היינו צריכים לעשות את צעד אחד בלבד, ועכשיו אנחנו אלופי אירופה. המשחק התחיל בקצב מאוד מהיר, וברמה גבוהה. טיאגו שיחק כמו מספר תשע, לא האמנתי איך הוא קפץ בשער הראשון. הצלחנו לנצח ולתת משהו לחבר הפצוע שלנו, סרחיו קנאלס. הלוואי שהוא היה איתנו, אבל זה הכדורגל ואני בטוח שיהיו לו עוד הזדמנויות להניף גביעים בעתיד".

"אתם הגדולים ביותר", נכתב בכותרת הראשית של ה'מארקה'. "העתיד שלכם", נכתב בכותרת הראשית של ה'אס', בעוד ב'אל מונדו דפורטיבו' פרגנו כמובן לכוכב ברצלונה עם: "פסטיבל עם טיאגו המדהים".

התצוגה הנהדרת של טיאגו, לא הותירה אדישים גם את חבריו לברצלונה, על רקע השמועות כי הקשר הצעיר יעזוב את האלופה בקרוב כדי לקבל דקות משחק. ג'רארד פיקה, בלם הקטלאנים התייחס אחרי המשחק לתצוגה של טיאגו ובעיקר לעתידו: "אנחנו חייבים לשכנע אותו להישאר בברצלונה, הוא שחקן נהדר והוכיח את זה שוב". על היכולת של ה'לה רוחיטה': "כשרואים את ספרד הצעירה משחקת, אפשר להבין שיש כאן עתיד גדול".

גם ויקטור ואלדס פירגן וצייץ: "מברך את הנבחרת הצעירה על זכיה באליפות אירופה. אתם גדולים!" ססק פברגאס כתב: "ברכות לנבחרת הצעירה ובעיקר לחבר שלי לברצלונה, טיאגו אלקנטרה על השלושער!"

צ'ירו אימובילה שחקן נבחרת איטליה הצעירה מנחם את לורנצו אינסינייה, יורו 2013. ברני ארדוב
מתקשים להתאושש. אינסינייה ונבחרת איטליה מנסים לעכל את ההפסד/ברני ארדוב

בצד השני, אכזבה רבה שררה אצל האיטלקים אחרי המפלה מול ספרד שסיימה עבורם טורניר מצוין בצורה כואבת. "איטליה לא באותה רמה", נכתב ב"קוריירה דלו ספורט" לאחר ההפסד הצורב של האזוריני בגמר. "מחיאות כפיים לספרד, איטליה שוב הפסידה. האזוריני של מנג'ה נכנעו לדומיננטיות הספרדית, אבל ההפסד בירושלים לא מוחק את הדברים הטובים שעשו בטורניר". ב"טוטוספורט" כינו את הגמר "המופע של טיאגו אלקנטרה", והחמיאו לספרדים: "הכישרון הגדול של טיאגו, איסקו, טייו ומוראטה עשה את ההבדל. כבוד לבחורים שלנו, שניסו והתאמצו, חבל מאוד, אולי בפעם אחרת".

"זה כרגע לא הזמן לדבר", צוטט מאמן האזוריני דביס מנג'ה, "אני לא מכיר הרבה נבחרות שנלחמו כמונו מול ספרד, חיפשנו את השער עד הרגע האחרון. ספרד נבחרת גדולה, קשה מולה, יש לה יתרונות גדולים והיא הראתה את זה. בפיגור 2:1 יכולנו להשוות אבל פספסנו". מנג'ה סירב לדבר על שני הפנדלים שנשרקו לחובת נבחרתו, ועל עתידו כמאמן איטליה הצעירה ענה: "נדבר על זה בעתיד, אני אצטרך כמה ימים כדי לחשוב על זה".

דביס מנג'ה מאמן נבחרת איטליה הצעירה, יורו 2013. ברני ארדוב
חטף מפלה כואבת. דניס מנג'ה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully