וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוקש של משחק שש

18.6.2013 / 15:11

כמה קבוצות ניצחו סדרת גמר לאחר פיגור 3:2? וכמה קבוצות חוץ ניצחו במשחק 7? המספרים מראים: בכל מקרה, אליפות ה-NBA עשויה להיות מוכרעת כבר הלילה

אם לשפוט על פי הניסיון של מיאמי היט במשחק 6 בגמר ה-NBA, סן אנטוניו ספרס תהיה הלילה (בין שלישי לרביעי, 4:00, ספורט5) אלופה. ההיט הגיעו בשתיים מתוך שלוש סדרות הגמר למעמד הזה, בשתיהן הייתה היריבה דאלאס מאבריקס. בפעם הראשונה, ב-2006, מיאמי חזרה לפלורידה עם יתרון 2:3 וניצחה במשחק השישי. בפעם השניה, ב-2011, היא שבה הביתה בפיגור ואיבדה את התואר בבית. את האליפות אשתקד נטלו ההיט לאחר 1:4 על אוקלהומה סיטי בגמר.

אם לוקחים בחשבון שהיריבה מנגד היא סן אנטוניו המנוסה, הלחץ על לברון ג'יימס, דווין וויד וחבריהם יהיה גדול. עם זאת, ההיסטוריה מראה שהסיכויים שלהם לשמור על תואר האליפות רחוקים מלהיות אפסיים.

כל משחקי 5 הגדולים בסדרות הגמר של ה-NBA

פארקר מופתע מכך ששחקני מיאמי השאירו את גרין חופשי

סן אנטוניו ניצחה במשחק החמישי ועלתה ל-2:3 על מיאמי

מימין: מייק מילר, לברון ג'יימס, דווין וויד, מיאמי היט. AP
בשלב ראשון הם צריכים לדאוג שזה לא ייגמר הלילה. וויד, לברון ומייק מילר במשחק 5/AP

פורמט ה-2-3-2 (שני משחקי בית, שלושה משחקי חוץ ושוב שניים בבית לקבוצה עם יתרון הביתיות) הונהג ב-1985. מאז, חזרו שמונה קבוצות לביתן כשהן בפיגור 3:2 ולקחו את כל הקופה. לוס אנג'לס לייקרס ב-1988 נגד דטרויט, יוסטון ב-1994 מול ניו יורק ניקס ושוב הלייקרס ב-2010 בסדרה הנפלאה נגד בוסטון. מיאמי, כאמור, הייתה בין החמש שנכשלו.

המוקש הגדול של מיאמי הוא משחק 6, שבו נפלו כל חמש הקבוצות שאיבדו את האליפות. ב-1978 ניצחה וושינגטון בסיאטל במשחק המכריע של סדרת הגמר, ומאז רשמו קבוצות הבית חמישה ניצחונות רצופים במשחקי 7. סן אנטוניו הייתה אחת הקבוצות הללו, כשניצחה את דטרויט 3:4 בסדרה של 2005.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקן סן אנטוניו ספרס, טים דאנקן. רויטרס
מנוסים במעמד. טים דאנקן ומנו ג'ינובילי/רויטרס

המחסום של מיאמי עביר, אבל צריך לזכור מיהי היריבה שמולה. לספרס ניסיון עצום בסדרות גמר, בהן זכו בכל ארבעת הביקורים הקודמים שלהם. בפעם הראשונה, ב-1999, הם זכו בקלות לאחר ניצחון 1:4 על ניו יורק ניקס, ב-2003 עשו זאת עם 2:4 על ניו ג'רזי נטס, ב-2005 עם 3:4 על דטרויט וב-2007 סגרו את קליבלנד של לברון ג'יימס הרמטית בדרך ל-0:4 קל.

סטטיסטיקה אינה קודש, כמובן, אבל במיאמי יודעים שכדי לעבור את סן אנטוניו הם צריכים לנצח כבר הלילה, בעוד הספרס מבינים שהפסד ב"אמריקן איירליינס ארינה" יביא אותם יומיים לאחר מכן לאולם משולהב שפשוט לא ייתן להיט להפסיד. "משחק 6 הוא החשוב ביותר בסדרה", אמר ריי אלן. הפעם, זו ממש לא קלישאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully