וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע הקונפדרציות: ניגריה הביסה את טהיטי 1:6

אודואמדי חגג שלושער ואלופת אפריקה התעללה בטהיטי, שלפחות הצליחה לחגוג שער היסטורי בגביע הקונפדרציות

משחקי המחזור הראשון של גביע הקונפדרציות נחתמו הערב (חמישי) במיניירו במשחק חד-צדדי בין ניגריה לטהיטי במסגרת בית ב' של הטורניר. אלופת אפריקה ניגריה, שמדורגת 31 בעולם, מחצה את אלופת אוקיאניה טהיטי, אחת הנבחרות החלשות בעולם (138 בדירוג פיפ"א), בתוצאה 1:6.

ניגריה האריכה את רצף משחקיה הרשמיים ללא הפסד ל-18, ובזכות הניצחון עלתה לראשות בית ב'. משחקה הבא יתקיים ב-20 ביוני מול אורוגוואי. טהיטי האומללה תשחק נגד אלופת העולם ספרד גם כן ב-20 ביוני, ואפשר רק להתחיל לרחם על השחקנים החובבניים של מדינת האיים הסימפטית.

שחקני נבחרת ניגריה אלדרסון אצ'יז'לה (מרכז) חוגג שער מול טהיטי בגביע הקונפדרציות. רויטרס
לא ריחמו על היריבה. שחקני ניגריה חוגגים/רויטרס

שוערה של מכבי תל אביב בעונה החולפת, וינסנט אניימה, פתח בשערה של ניגריה, אבל היה מחוסר עבודה, וראה מנגד איך שוער טהיטי קסבייר סאמין מוציא שני כדורים מהרשת תוך 10 דקות. בדקה ה-5 בעט אלדרסון אצ'יז'לה כדור שפגע בקפטן טהיטי ניקולס ואלאר וחדר פנימה, וניגריה חגגה 0:1.

בדקה ה-10 מתפרצת של ניגריה הסתיימה בבעיטה של נאמדי אודואמדי פנימה וזה כבר 0:2 לניגריה. טהיטי השתדלה לעמוד בקצב, אבל ניגריה הייתה גדולה עליה ובדקה ה-26 עלתה ל-0:3. אחמד מוסא מסר כדור מאגף שמאל, שוער טהיטי השמיט ונאמבי אודואמדי עט על הכדור ודחק מקרוב את שערו השני במשחק.

את שני הניצחונות הגדולים ביותר בקונפדרציות השיגה ברזיל (0:6 על אוסטרליה ב-1997 ו-2:8 על ערב הסעודית ב-1999), ונראה היה באותן דקות שניגריה תשבור את השיא של הסלסאו. טהיטי אספה את שארית כבודה והחלה לתקוף, אך למעט בעיטה חופשית של מראמה ואירואה - השחקן המקצועני היחיד בנבחרת - לא סיכנה את השער הניגרי.

שחקן נבחרת ניגריה נאמבי אודואמדי חוגג שער מול טהיטי בגביע הקונפדרציות. רויטרס
כוכב המשחק. אודואמדי עם שלושער/רויטרס

המחצית השנייה סיפקה סנסציה. טהיטי, מדינה זעירה באוקיינוס השקט ובה פחות מ-180,000 תושבים, הדהימה את ניגריה בדקה ה-54 כשכדור קרן שהרים מראמה ואירואה מצד שמאל ננגח בעוצמה על ידי ג'ונתן טאהו פנימה. טהיטי צימקה ל-3:1 ומדינת האיים חגגה שער ראשון בהיסטוריה בטורניר של פיפ"א. ניגריה ענתה בדקה ה-69 כשתרגמה איבוד כדור של יריבתה למתפרצת שבה כדור רוחב פגע בטאהו, שהסיט את הכדור לשערו הוא וקבע 1:4 לניגרים. אגב, טאהו הפך לשחקן הראשון בתולדות גביע הקונפדרציות שכובש שער וגם שער עצמי באותו משחק.

שחקני נבחרת טהיטי חוגגים שער נגד ניגריה בגביע הקונפדרציות. רויטרס
בכל זאת, אולי היה שווה לבוא. שחקני טהיטי חוגגים היסטוריה/רויטרס

בדקה ה-75 אודואמדי חגג שלושער כשהפך את כדור הרוחב של המחליף בראון אדייה ל-1:5 לזכות אלופת אפריקה. אודואמדי הפך לתשיעי בתולדות המפעל שכובש שלושער. בדקה ה-80 טהיטי האומללה הוציאה עוד כדור מהרשת, לאחר שההגנה שלה לא הצליחה להרחיק כדור ממרכז הרחבה ואלדרסון אצ'יז'לה בעט מקרוב פנימה וקבע את תוצאת המשחק 1:6.

אוהדי נבחרת טהיטי בכדורגל. רויטרס
הכי סימפטיים בטורניר. אוהדי טהיטי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully