וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופ היינקס: "פרשתי בהחלט מעולם הכדורגל"

אלוף אירופה הצהיר שלא יחזור לאמן, והוסיף: "באיירן קיבלה החלטה נכונה למנות את פפ, שיקבל קבוצה שעובדת מושלם"

פחות מחודש אחרי עזיבתו המעומעמת מבאיירן מינכן, יופ היינקס הצהיר היום (ראשון) על כוונתו לפרוש סופית מאימון. בגיל 68, ואחרי עונה קסומה בה זכה עם באיירן מינכן בליגת האלופות, באליפות גרמניה ובגביע הגרמני, סיפר השועל הוותיק ל-'דר שפיגל' על החלטתו שלא לחפש אתגר נוסף מבין שלל ההצעות שקיבל מאז שהוחלף על ידי פפ גווארדיולה באליאנץ ארנה.

"יש לי משהו נגד החלטות סופיות", אמר היינקס. "אבל אני יכול להגיד בבטחות שלא אאמן עוד קבוצה. פרשתי בהחלט מעולם הכדורגל". על מחליפו אמר היינקס: "זו ההחלטה הנכונה. אם הם לא היו מוצאים לי מחליף אולי היינו מדברים על המצב פעם נוספת, אבל זו ההזדמנות הכי טובה בשבילי. וגוארדיולה יקבל קבוצה שעובדת באופן מושלם".

שחקני באיירן מינכן מניפים באוויר את מאמנם, יופ היינקס. רויטרס
קריירת אימון של 34 שנה. יופ היינקס/רויטרס

היינקס בן ה-68 העביר קריירת אימון בת 34 שנה, שהתחילה באימפריה אחת - בורוסיה מנשנגלדבאך, והסתיימה באחרת - באיירן מינכן. הוא אימן את גלדבאך בשתי קדנציות שונות וכך גם את באיירן. בנוסף עמד על הקווים של אתלטיק בילבאו (שתי קדנציות), איינטרכט פרנקפורט, טנריפה, ריאל מדריד, שאלקה ובאייר לברקוזן.

כשחקן שימש כחלוץ מצטיין בשנותיה הגדולות של בורוסיה מנשנגלדבאך מ-1963 עד 1978, כשבאמצע העביר שלוש עונות בהאנובר. בנוסף לבש את מדי נבחרת מערב גרמניה 39 פעמים וכבש 14 שערים בינלאומיים.

כשחקן זכה בארבע אליפויות גרמניה, גביע גרמני, גביע אופ"א, הגביע העולמי ואליפות אירופה. כמאמן זכה בשלוש אליפויות גרמניה, גביע גרמני ופעמיים בליגת האלופות. העונה הצעיד את באיירן מינכן לעונה הטובה ביותר בתולדותיה: זכיות באליפות (תוך כדי שבירת שיא הנקודות בבונדסליגה), בגביע ובליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully