וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון: "אם לא נשחק בדרך שלי, ניכשל מול סן אנטוניו"

כוכב מיאמי מוכן למשחק 5 מול הספרס (03:00, ספ' 5): "נתנו לי מפתח ואמרו 'תנהיג'". ג'ינובילי שוקל לפרוש בסוף העונה

המשחק החמישי בסדרת גמר ה-NBA הוא משחק מפתח. מאז שהושק ב-1985 פורמט ה-2-3-2, כשסדרת הגמר הגיעה לשוויון 2:2, המנצחת במשחק 5 זכתה באליפות ב-7 מ-10 סדרות. האלופה מיאמי יודעת את זה, הספרס יודעים את זה, והכול מוכן לקרב הענק שמחכה לנו הלילה (בין ראשון לשני, 03:00, ערוץ 5) בסן אנטוניו. כוכב מיאמי דווין וויד כבר הצהיר ש"המשחק החמישי יהיה הכי טוב בסדרה", ועכשיו נותר רק לממש את הציפיות.

דווין וויד שחקן מיאמי היט. AP
משחק מפתח. וויד באימון ההיט/AP

סן אנטוניו מחכה למאנו ג'ינובילי. הארגנטינאי רושם את הממוצע הנמוך שלו בסדרת גמר עם 38% מהשדה, והוא יודע שכדי לנצח, עליו להתעלות. "צריך להיות קרוב למושלם כדי לנצח את מיאמי", אמר ג'ינובילי לקראת המשחק, "היינו רחוקים מלהיות מושלמים במשחק מספר 4. אם יש להם משחק בינוני אנחנו יכולים לטעות פה ושם, אבל כשהם משחקים ככה אסור לנו לטעות בכלל". בתוך כך, ב"יאהו ספורט" דווח כי ג'ינובילי שוקל לפרוש מכדורסל בסוף העונה. "העונה ידעתי שאשחק עוד עונה או שתיים לכל היותר", אמר ג'ינובילי, "כשאתה בן 36 הכול על בסיס יומיומי. כשהעונה תיגמר אראה איך ארגיש, אני לא יכול לראות את עצמי לא משחק לפחות עוד שנה, אבל רק הזמן יגיד. נראה".

ב"יאהו ספורט" נכתב כי אם ג'ינובילי יחליט להמשיך לשחק, זה כנראה יקרה בקבוצה אחרת. "נדבר איתו על הכול בסוף העונה", אמר הג'נרל מנג'ר של הספרס אר.סי. ביופורד, "אנחנו מקווים שמאנו יסיים את הקריירה שלו בספרס".

מאנו ג'ינובילי שחקן סן אנטוניו ספרס. AP
"אני לא יכול לראות את עצמי לא משחק לפחות עוד שנה, אבל רק הזמן יגיד". ג'ינובילי/AP

מאמן הספרס גרג פופוביץ' מודאג בעיקר מכמות האיבודים של קבוצתו. אם במשחק הראשון הספרס סיימו עם ארבעה בלבד, הרי שבשאר שלושת המשחקים הם איבדו 49 כדורים. מי שמדאיג את הספרס הוא טוני פארקר, שאמנם שיחק במשחק הקודם, אולם ההוא סוחב פציעה והאינטנסיביות של הפלייאוף עלולה להחמיר אותה. "אנחנו חייבים להבין שבאופי שלה מיאמי היא קבוצה אגרסיבית בהגנה", אמר פארקר לקראת המשחק, "הם מהמרים ולוקחים את ההזדמנויות שלהם בעזרת חטיפות וחסימות. ההחלטות שלנו חייבות להיות חכמות יותר".

טוני פארקר שחקן סן אנטוניו ספרס. AP
"ההחלטות שלנו חייבות להיות חכמות יותר". פארקר/AP

בינתיים מיאמי דרוכה לקראת המשחק, ובקבוצה זוכרים שבסדרת הגמר של 2011 מול דאלאס, שתי הקבוצות הגיעו לשוויון 2:2 ובסוף המאבריקס היו אלה שחגגו אליפות. "צריך לחוות כאב בכל מה שאתה עובר כדי להגיע לרמה הכי גבוהה", אמר לברון ג'יימס לקראת המשחק. "אגיד זאת ככה: לא נצליח מול סן אנטוניו אם לא נשחק בדרך שלי. זה פשוט מאוד. המשחק שלי לא משתנה ולא משנה נגד מי אני משחק. אני שחקן שתוקף, אני עושה עוד דברים, אני מערב את החברים שלי לקבוצה, אני מוריד ריבאונדים, אני שומר. לא הייתי מגיע שלוש פעמים לגמר ה-NBA אם לא הייתי עושה את מה שאני עושה. אני חושב שזאת בגרות, ואם אני מנהיג קבוצה אז אנהיג לפי הדרך שלי. אם החברים מאמינים בי אסור שיהיו לי ספקות. אני חייב שהיה לי ביטחון עצמי, ביטחון ביכולות שלי ובחברים שלי, ביטחון בזה שאנחנו יכולים לצאת ולעשות את זה. אז אני צריך להצטיין לא רק בשביל עצמי, אלא גם בשביל החברים שלי שנתנו לי את המפתח ואמרו לי 'אנחנו רוצים שתנהיג אותנו, עכשיו זה תלוי בך שתעשה את זה'".

לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט. AP
"לא הייתי מגיע שלוש פעמים לגמר ה-NBA אם לא הייתי עושה את מה שאני עושה". לברון באימון מיאמי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully