וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני פתיחת גביע הקונפדרציות: מהומות מחוץ לאיצטדיון

כחמש מאות מפגינים ברזילאים מחו נגד הכסף שהושקע לבניית האיצטדיונים במדינה, המשטרה פיזרה אותם בעזרת גז מדמיע

לא לפתיחה שכזו קיוו בברזיל: רגע לפני טקס פתיחת טורניר הקונפדרציה אותה מארחת ברזיל, נרשמו מהומות מחוץ לאיצטדיון הלאומי בו יתקיים גם משחק הפתיחה, בין הנבחרת המארחת ליפן. כחמש מאות מפגינים חמושים בשלטים בהם נכתב: "אנחנו לא רוצים איצטדיונים, אנחנו רוצים בתי חולים", ו-"אנחנו לא רוצים איצטדיונים, אנחנו רוצים חינוך, בריאות וביטחון". המשטרה שנקראה למקום, פינתה את המפגינים בגז מדמיע, זמן קצר לפני שהטורניר החגיגי מתחיל.

משטרה בברזיל לפני פתיחת גביע הקונפדרציות. GettyImages
השתמשו בכוח סביר. כוחות המשטרה מחוץ לאיצטדיון/GettyImages

"אנו דורשים כבוד עבור העם", אמר ויניסיוס דה אסיס, אחד המפגינים. "הם בונים את האיצטדיונים היקרים האלה מבלי לדאוג כלל למצבם של התושבים במדינה". מפגין אחר הוסיף: "זה חבל, זה הכסף שלנו שמממן את הטורנירים האלה. מיליונים על גבי מיליונים בוזבזו ואנחנו לא מקבלים שום דבר בתמורה". המפגינים גם הפנו את זעמם לגוף המכהן של הכדורגל וצעקו: "פיפ"א לכי הביתה".

מהמשטרה נמסר בנוגע לאירועים כי היא פעלה בכוח הגיוני והוסיפה: "הרשויות לא יקבלו שום מצב של הפרעה לסדר או איומים בנוגע למשחק. הובטח לאוהדים כי הם יוכלו להגיע ללא הפרעה לאיצטדיון". פיפ"א גם היא ניסתה להקטין את גובה הלהבות, והוציאה הודעה בה היא עומדת מאחורי המשטרה הברזילאית, ומאמינה שהיא תחולל סדר ברחובות.

מפגינים בברזיל לפני פתיחת גביע הקונפדרציות. AP
רוצים שהמדינה תשקיע יותר בעם, ולא באיצטדיונים. המפגינים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully