וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהעונה הבאה: מפסידות היורוליג יעברו ליורוקאפ

המפעל האירופי המשני יגדל מ-32 ל-48 קבוצות ויקבל חיזוק כאשר הקבוצות שלא יעלו לטופ 16 יצטרפו לסיבוב השני שלו

לאחר שבשנים האחרונות החלה התאחדות הכדורגל האירופית אופ"א במסע לשיפור תדמיתה של התחרות המשנית שלה, הלוא היא הליגה האירופית, נראה כי גם הכדורסל האירופי הולך כעת בכיוון זהה.

היום (שישי) נודע כי שיטת היורוקאפ עתידה להשתנות בעונה הבאה, שתהיה ה-12 במספר של המפעל. החל מעונת 2013/14, תשחקנה ביורוקאפ 48 קבוצות במקום 32 כפי שהיה עד היום. הבתים יורחבו מארבע קבוצות לשש, כך שיוותרו שמונה בתים ולכל קבוצה יהיו לפחות עשרה משחקים במפעל במקום שישה. הקבוצות יחולקו לשני אזורים בשלב המוקדם על מנת להקל עליהן כלכלית ובסיום השלב הראשון, שלוש קבוצות יעלו מכל בית לשלב השני.

דרק בראון ניק קלאת'ס לוקומוטיב קובאן עם גביע היורוקאפ. Rodolfo Molina, GettyImages
הדרך הופכת למרתקת יותר. ניק קלאת'ס ודרק בראון מלוקומוטיב קובאן עם גביע היורוקאפ האחרון/GettyImages, Rodolfo Molina

כאן מגיע השינוי העיקרי בשיטה: ממש כפי שהקבוצות אשר נושרות משלב הפלייאוף ומשלב הבתים של ליגת האלופות ממשיכות את דרכן בליגה האירופית, כך גם הקבוצות שלא יצליחו להעפיל משלב הבתים של היורוליג אל הטופ 16, ימשיכו את דרכן ביורוקאפ ויחברו ל-24 העולות מהשלב הראשון. מכאן, שבשלב השני יהיו 32 קבוצות, שמונה בתים של ארבע קבוצות בכל בית בשיטת בית וחוץ, כאשר שתי הראשונות ימשיכו לשמינית הגמר ומשם בשיטת נוקאאוט, עד לגביע. הזוכה ביורוקאפ תמשיך לקבל מקום ביורוליג בעונה הבאה.

כדורסל אירופי בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • יורוקאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully