וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של יואינג זעם על מינוי קיד: "על אבא לא מסתכלים"

מג'יק פירגן, דרון וויליאמס נרגש, ורק בנו של סנטר העבר התרעם על המינוי למאמן ברוקלין ימים לאחר הפרישה: "מרתיח". וגם: השיא הנדיר של קיד

לא עבר שבוע מאז שג'ייסון קיד הודיע על פרישה מכדורסל, והוא כבר מצא אתגר חדש: הרכז המחונן מונה היום (חמישי) למאמן ברוקלין נטס ויפצח בקריירת אימון באופן מהיר ומפתיע למדי. קיד ישוב לקבוצה (שבינתיים עברה מניו ג'רזי לברוקלין) בו עשה חיל בין השנים 2001 ו-2008 והוליך אותה לגמר ה-NBA ב-2002 ו-2003.

הידיעה על מינויו של קיד למאמן תפסה את ה-NBA לא מוכנה. הרי קיד הצטרף לרשימה אקסקלוסיבית של שחקנים שהפכו למאמנים מבלי שעברו כברת דרך מקצועית כלשהי בין לבין. או, אם לדייק: תשעה מאמנים בלבד ביצעו את המעבר החד הזה לאורך ההיסטוריה ב-NBA. קיד, רק על מנת לסבר את האוזן, הוא הראשון שעושה זאת תוך זמן קצר כל כך מהפרישה, ומבלי ששימש בין לבין גם בתפקיד פרשן בטלוויזיה או בעיתונות האמריקאית.

ג'ייסון קיד. AP
המעבר המהיר בהיסטוריה. ג'ייסון קיד/AP

לשם כך מינו בנטס את לורנס פרנק, ששימש כמאמן בקבוצה בעבר, אולם פרשני ה-NBA מנסים לתרץ את המינוי המפתיע דווקא באדם אחר - מארק ג'קסון. גם הוא, כמו קיד היה רכז מחונן כשחקן פעיל, אך כשהגיע לגולדן סטייט ב-2011 מבלי ניסיון קודם באימון, הצליח להוליך אותה להצלחות בשנים האחרונות. הבעלים של הנטס, מיכאיל פרוחורוב הרוסי, משוכנע שקיד יוכל לשחזר את ההצלחה הזו.

קיד יערוך היום מסיבת עיתונאים בה יוצג כמאמן, וייאלץ להישאר בתפוח הגדול גם בהמשך שבוע, ומסיבות די ביזאריות: בשבוע הבא ייערך לו משפט בגין חשד לנהיגה בשכרות בלונג איילנד בשנה שעברה. אנשי הכדורסל ברחבי הליגה מיהרו לברך את קיד לרגל מינויו, ונראה שגם שחקני ברוקלין כבר לא יכולים לחכות לשיתוף הפעולה. "נרגש להתחיל לעבוד עם המאמן החדש שלנו - ג'ייסון קיד - מנהיג גדול ומוח כדורסל גדול", צייץ כוכב ברוקלין דרון וויליאמס.

מג'יק ג'ונסון גם כן היה נרגש למדי מהמינוי, וצייץ: "אני מוריד את הכובע בפני הבעלים וה-GM של הנטס על זה שנתנו לג'ייסון קיד את ההזדמנות הזאת". גם מטה וורלד פיס שיבח קיד בדרכו הייחודית: "וואו. ג'ייסון קיד הולך להגיע לגמר ה-NBA בעונה הבאה. הוא הולך להיות מאמן מושלם. הוא צריך לאמן עם המדים של הנטס, כך שיוכל להיכנס למשחק בעת הצורך".

והיה גם מי שלא אהב את הקפיצה המפתיעה ישירות אל מאחורי הקווים. פטריק יואינג' ג'וניור, בנו של פטריק יואינג כמובן, התרעם על העובדה שאביו (שעל פי דיווחים עשוי להפוך לעוזר מאמן שארלוט), שכבר פרש לפני עשר שנים, עדיין לא קיבל פנייה לשמש כמאמן ראשי. הבן צייץ: "אני כועס מאוד. ג'ייסון קיד קיבל משרה של מאמן ראשי מיד אחרי הפרישה, ואבא שלי מאמן כבר 10 שנים ובקושי מסתכלים עליו".

שחקן עבר ופרשן כדורסל מג'יק ג'ונסון. AP
מברך את הנהלת הנטס על המהלך האמיץ. מג'יק/AP

עוד ציוצים מרחבי הליגה

קווין דוראנט: "ברכות לג'ייסון קיד על המשרה. הוא מנהיג נהדר והוא הולך לעשות דברים שלא יאומנו בברוקלין".

קרלוס בוזר: "מזל טוב לג'ייסון. הוא הולך לעשות עבודה מדהימה".

ריימונד פלטון: "מזל טוב, ג'ייסון, הנטס ברי מזל שיש להם אותך. אני הולך לשנוא את זה שאראה אותך בצד השני של העיר".

מרק ג'קסון: "מזל טוב ג'ייסון! מאחל לך כל טוב".

בריאן סקלבריני: "מאז שהייתי רוקי ועד היום, ג'ייסון קיד תמיד היה מורה גדול וחשוב מכך מנהיג גדול. לוחם אמיתי, ווינר אמיתי!

מאמן שארלוט בובקאטס פטריק יואינג. Brett Deering, GettyImages
אז למה אף אחד לא מסתכל לכיוונו? פטריק יואינג/GettyImages, Brett Deering

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully